וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "הכדורסל צריך סדרות". פרנקו: "בפלייאוף הכל מתחיל מאפס"

17.5.2016 / 15:25

רגע לפני פתיחת הפלייאוף, שמונת הקפטנים והמאמנים דיברו במסע"ת. במכבי ת"א שוב ביקרו את השיטה, הלפרין: "הרצף בליגה לא רלוונטי. יו"ר אילת מוטי אמסלם התפרץ לדבריו של פרנקל

אחרי שהסתיימה לה עונה ארוכה, בליגת העל מתכוננים לפתיחת רבע גמר הפלייאוף ביום חמישי והיום נערכה מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת המשחקים ביום חמישי. הסדרות ייערכו בשיטה של הטוב מחמישה משחקים, ולאחריהן יתקיים פיינל פור עם ארבע העולות (הגמר ב-9 ביוני). המשחקים הראשונים ייערכו ביום חמישי הקרוב (19 במאי), משחק מספר 2 בסדרות ייערכו ביום שני הבא, ה-23 במאי, והמשחק השלישי ב-26 וב-27 במאי.

ארבע סדרות רבע הגמר:

עירוני נהריה - הפועל אילת
הפועל ירושלים - הפועל תל אביב
מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון
מכבי תל אביב - בני הרצליה

גל מקל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יפתח מול הרצליה. גל מקל היום/יוסי ציפקיס

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה פתח את המסע"ת, כאשר כבר בפתיחת האירוע נרשמה תקרית מביכה, כאשר בזמן שפרנקל דיבר על ההסכם עם ערוץ הספורט צעק מוטי אמסלם: "זה ערוץ של מכבי וירושלים, לא של כל הליגה", במחאה על כך שהסדרה בין קבוצתו לבין עירוני נהריה תשודר בפריצות בלבד, לפחות בשלושת המשחקים הראשונים.

פרנקל אמר: "צריך להאיץ את המהלכים לפתרון בבעיות האלימות. לשתף פעולה עם המשטרה ולצלם את האוהדים כדי להביא אותם לבתי המשפט. אנחנו זוכרים מה היה בשנים קודמות ולאיזה דברים האלימות גרמה".

יותם הלפרין הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
מנוסה במעמדים הללו. הלפרין/יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב - בני הרצליה

גיא פניני אמר: "בתקופה האחרונה אנחנו מרגישים יותר טוב. דברים מתחילים להתחבר. העונה היתה עם הרבה עליות וירידות, אך כרגע במאני טיים אנחנו בעלייה ונקווה שנמשיך אותה בפלייאוף. אנחנו פוגשים קבוצה טובה שהיה לנו קשה איתה השנה אך אני מאמין שנעשה את העבודה. אנחנו משתדלים לא לחשוב על העונה שעברה. כמובן שיש לנו חוב לעצמנו ולקהל".

"אנחנו מנסים להתנתק מהשנה עברה והשנה היא שנה חדשה לגמרי מול קבוצה אחרת. זה סרט שונה. במשך השנים אמרתי שלא משנה אם העונה היתה טובה. בסופו של דבר בכדורסל צריך שיהיו סדרות. לפעמים זה לרעתנו ולפעמים לטובתנו. בכל מקרה נבוא לפיינל פור ונעשה מה שצריך, אך מבחינתי הכדורסל צריך סדרות".

מיקי גורקה מאמן הרצליה אמר: "כרגע אנחנו בתקופה הכי פחות טובה השנה, אך הפלייאוף נותן סיכוי להתחלה חדשה. התפקיד שלי ושל השחקנים הוא לשים הכל בצד ולהבין שיש פה אתגר וגם הזדמנות. נעשה את ההכנה הכי טובה ונבוא להפתיע. אמנם אנחנו אנדרדוג אך אנחנו מאוד מאוד רוצים. מאמין שניתן פייט".

אבירם זליקוביץ: "אנחנו באים במומנטום שלילי לפלייאוף אך באים לתת הכל במשחקים. מקווה שנצליח לתת פייט למכבי".

שחקני ליגת העל בכדורסל עם צלחת האליפות 2016. יוסי ציפקיס
תמונה קבוצתית למזכרת/יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב

דני פרנקו: "אני לא חזאי ולא יודע מה תהיה ההשפעה של רצף הניצחונות, אך אנחנו לא התעסקנו בזה. עכשיו יש פלייאוף והכל מתחיל מאפס, בדרך הזו אנחנו מנסים להכין את עצמנו. אי אפשר לדעת מה יקרה תוך כדי הסדרה. יש לנו 6 זרים בסגל וכל אחד מהם יכול לשחק כשחקן חמישייה בכל קבוצה בליגה. לא סתם הבאנו שחקנים, חשבנו שבסיטואציות מסוימות נצטרך אותם. אם נגיע לאותה סיטואציה נשתמש בהם. אני לא חושב על המשחק השני או השלישי אלא מתייחס לכל משחק לגופו. ככה זה בפלייאוף, חשוב שהקבוצה תשחק כקבוצה ולא להתעסק בשחקנים ספציפיים".

יותם הלפרין: "עד עכשיו דיברו על הרצף, ובליגה באמת היתה לנו עונה טובה. אבל מעכשיו זה לא רלוונטי. כל המשחקים מול הפועל היו צמודים - הסדרה תהיה קשה מול קבוצה עיקשת עם כשרון. נקווה מאוד להגיע לפיינלפור בירושלים. כרגע הראש חושב רק על הפועל תל אביב".

לגבי החוזה החדש: "הייתי מצטיין מרץ בלי חוזה, אז כנראה שזה לא מאוד משפיע. רציתי להאריך את החוזה בירושלים. אני בדרך ל-3 שנים נפלאות בקבוצה. אני מרגיש נהדר, אך אין קשר בין היכולת של הקבוצה ובין מי שחתם או לא. עד עכשיו הבאנו את המקסימום שאנחנו יכולים. צריך לעשות את מה שעשינו במהלך החודשים האחרונים. צריך להמשיך לעבוד לקראת הסדרה הסופר קשה"

שרון אברהמי: "ברור לכולם שירושלים שמגיעים אחרי הרצף הם בכושר הכי טוב שהם היו בו העונה. היו השנה משחקים צמודים, ננסה לגרום לכך גם בפלייאוף, להיות אגרסייביים ולשמור חזק, וגם ננסה להביא דברים חדשים מבחינה טקטית".

מתן נאור: "היתה לנו עונה קשה. מאוד חששתי מירידת ליגה עד לא מזמן. אבל זה הספורט, מה שנראה ונצליח להביא זה מה שישיפיע. אני מאמין שכולנו כספורטאים מסוגלים להביא אנרגיות ורצון. ברור שאנחנו האנדרדוג, אבל זה נגמר שם. כל סדרת פלייאוף יכולה לקבל חיים משלה".

גל מקל מכבי תל אביב עם וויל קלייבורן הפועל חולון עם אלאדי אמינו הפועל אילת. יוסי ציפקיס
מקל עם אמינו וקלייבורן/יוסי ציפקיס

מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון

אריק שיבק: "אני מכיר את חיפה טוב. מבחינתי זה עונה מוזרה, אני נמצא בסיטואציה שלא הייתי בה עדיין בקריירה. אני מעריך את מה שחיפה עושים ואת הדרך עבודה של רמי הדר. במשחק הראשון שלי בראשון הפסדנו לחיפה אך אם מסתכלים על שתי הקבוצות, לא היה קל לאף קבוצה. בסך התייצבנו בשבועיים האחרונים. נעשה את כל מה שצריך כדי להגיע כמה שיותר מוכנים. מבחינתי האויב הכי גדול הוא זמן. פה לא היה לנו הרבה זמן".

רמי הדר: "אנחנו קבוצה עם הרגלים, יש לנו הון אנושי מצוין, לשחקנים יש אופי. גיבשנו גישה לאורך עונה שלמה ואני משוכנע ומאמין ברוח של הקבוצה שנבוא וניתן את התצוגה האינטנסיבית ביותר שאנחנו מסוגלים להציג".

רמי הדר מאמן מכבי חיפה עם חנן קולמן שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
רמי הדר עם חנן קולמן/יוסי ציפקיס

עירוני נהריה - הפועל אילת

אריק אלפסי: "אין ספק שבאנו לעונה הזו כאנדרדוג וכמובן שלא ציפינו להגיע לפלייאוף, זה היה בגדר חלום. אני חושב ששיחקנו בחודש האחרון טוב מאוד. הולכת להיות סדרה קשה מול קבוצה עם שחקנים מנוסים וטובים שכבר היתה במעמדים האלו. אני סומך על השחקנים שלי ויודע שנגיע מוכנים. תהיה סדרה מעניינת".

עודד קטש: "אנחנו מגיעים ללא יתרון ביתיות, אבל נלחמנו קשה מאוד כדי להגיע למקום שאנו נמצאים. לקראת סוף הליגה לא הצגנו יכולת טובה, ואנחנו מגיעים טיפה פצועים לסדרה, אבל עדיין יש לנו מספיק כלים כדי להראות את הקבוצה שכן הציגה יכולת טובה במהלך העונה. אנחנו מגיעים עם הרבה כבוד ליריבה ויודעים שיהיה מאבק קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully