וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי חזר למקום השני בעולם, דג'וקוביץ' לא סולח לשופט

הבריטי חגג את הזכייה ברומא ואופטימי לפני הרולאן גארוס, נובאק דג'וקוביץ' זעם על השופט במשחק: "הוא היה חם, רק רצה להראות את הסמכותיות שלו, כל הכבוד". דודי סלע עלה למקום ה-62 בעולם

אנדי מארי נובאק דג'וקוביץ'. AP
שני משחקונים לסיום המשחק, הוא החליט שהגיע הזמן לעצור. דג'וקוביץ'/AP

אנדי מארי חגג אתמול (ראשון) יום הולדת 29 עם זכייה בטורניר המאסטרס 1000 ברומא, ועלה למקום השני בעולם. שבוע לפני פתיחת הרולאן גארוס, מארי גבר 3:6, 3:6 על נובאק דג'וקוביץ', וזכה בטורניר מאסטרס 1000 ה-12 בקריירה: רק דג'וקוביץ' (29), נדאל (28), פדרר (24) ואגאסי (17) לפניו. ההפסד של דג'וקוביץ' קטע לו רצף של 17 ניצחונות על שחקני טופ-10.

זו הייתה הפעם השנייה ברציפות שהשניים נפגשים בגמר, שבוע בלבד אחרי שהסרבי גבר על יריבו בגמר מדריד. עבור מארי, זה היה ניצחון שני בלבד ב-14 המפגשים האחרונים מול דג'וקוביץ', שעדיין מחזיק במאזן 10:23 מול מארי, ומאזן 3:37 העונה. מארי במאזן 5:22 העונה. "יש רשימה של שחקנים גדולים שזכו פה בתואר, ואני גאה שהשם שלי הצטרף אליהם", אמר בסיום מארי, הבריטי הראשון שמניף גביע ברומא מאז פטריק יוז ב-1931, "זה היה שבוע מצוין עבורי, לא הפסדתי פה מערכה".

דג'וקוביץ' נראה סוער במהלך המשחק, כשהתלונן על תנאי המגרש ונראה מתווכח עם השופט. כשמארי היה רחוק שני משחקונים מניצחון, דג'וקוביץ' החל להתווכח עם שופט הכיסא דמיאן סטיינר הארגנטינאי, שלא קיבל את הבקשה שלו. "לא ביקשתי ממנו לבטל את המשחק, רק להפסיק אותו, אולי לחמש דקות, כדי שאפשר יהיה לסדר את המגרש", אמר דג'וקוביץ', "שיחקנו על מגרש כבד מאוד כי ירד גשם במשך שעה לפני המשחק, והיה מאוד בוצי על יד קו הבסיס. בשלושה משחקונים יכולתי לעקם את הקרסול שלוש פעמים. שאלתי אותו - 'האם זה נחוץ שמישהו פה ייפצע? אתה מבין מה קורה פה?'.

"זה מגוחך מבחינתי שהאיש שמחליט אם המגרש ראוי או לא יורד עם נעליים רגילות, מרגיש את קו הבסיס ומחליט שהכל בסדר. זה לא עניין של מי מנצח. זה עניין של שמירה על הבריאות". דג'וקוביץ', שנראה מקלל ואומר לשופט הכיסא ש"פאקינג מסוכן פה", הוסיף בסיום: "השופט היה אש היום, הוא רצה להראות את הסמכותיות שלו, כל הכבוד לו".

פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
מנפלאות הדירוג: חזרה לטופ-10 אחרי הפרישה. פנטה/GettyImages

מלבד מארי, שהחליף מקומות עם רוג'ר פדרר שירד למקום השלישי, נרשמו עוד שינויים בעשירייה הראשונה: רישאר גאסקה עלה שני שלבים למקום ה-10 וחזר לטופ-10, דויד פרר ירד שלושה שלבים למקום ה-12. העשירייה הראשונה: דג'וקוביץ', מארי, פדרר, ואוורינקה, נדאל, נישיקורי, צונגה, ברדיך, ראוניץ', גאסקה. לוקאס פוי הצרפתי, שעלה לחצי גמר רומא, זינק 21 שלבים עד למקום ה-31 בעולם.

בגזרת הישראלים: דודי סלע עלה שלב אחד למקום ה-62 בעולם. אתמול הודח סלע בסיבוב הראשון בטורניר ז'נבה (חימר, סך פרסים 500 אלף יורו) אחרי שהפסיד 6:3, 6:1 לאנדריי קוזנצוב הרוסי (40 בעולם).

נשים: העשירייה הראשונה מורכבת בסדר הבא: סרינה וויליאמס, אגניישקה רדוואנסקה, אנג'ליק קרבר, גרבין מוגורוסה, ויקטוריה אזרנקה, סימונה האלפ, רוברטה וינצ'י, בלינדה בנצ'יץ', טימאה בשצ'ינסקי, פלאביה פנטה (ששבה לטופ-10 בלי לשחק). יוליה גלושקו עדיין מקום 144, ללא שינוי, בעוד דניס חזניוק (310) ממשיכה להתקרב לשחר פאר (302).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully