וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה קרטיש: "החשש, הלחץ והפחד הם החברים הכי טובים שלי"

15.5.2016 / 19:20

המתאבקת הישראלית הראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים קיבלה מענק מהוועד האולימפי. גם הג'ודוקאים אורי ששון ותמנע נלסון לוי זכו למענקים. קרטיש הוסיפה: "זה מרגש, כי אני עושה היסטוריה"

המתאבקת אילנה קרטיש (מימין), יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי, הג'ודוקא אורי ששון, הג'ודוקא תמנע נלסון לוי. ברני ארדוב
אחרי המדליות, הגיעו המענקים/ברני ארדוב

המשחקים האולימפיים בריו מתקרבים והמשלחת הישראלית גדלה כמעט מדי יום. שחייני ישראל יחלו מחר (שני) את אליפות אירופה בלונדון ויש כאלה שינסו להשיג את הקריטריון, על מנת להשתחל למשלחת שצפויה להיות הגדולה בתולדות ישראל. כרגע הבטיחו את מקומם בריו שישה שחיינים ושחייניות ובאיגוד השחייה מעריכים שיש עוד סיכוי להגדלת הנבחרת.

בזמן שהספורטאים ממשיכים בתחרויות, אירח היום הוועד האולימפי שלושה מדליסטים מאליפויות אירופה האחרונות, שזכו למענקים נכבדים על הישגיהם. הג'ודוקא אורי ששון, שזכה במדליית הכסף באליפות אירופה בקאזאן, קיבל 28 אלף שקל ואת אותו סכום קיבלה גם המתאבקת אילנה קרטיש, שעשתה היסטוריה ותהיה האישה הראשונה שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בהיאבקות. ששון וקרטיש ייצגו את ישראל בריו והם בעלי סיכויים טובים לזכות במדליה.

המתאבקת אילנה קרטיש. ברני ארדוב
קרטיש תביא מדליה מריו?/ברני ארדוב

עוד הגיעה היום למשרדי הוועד האולימפי הג'ודוקא תמנע נלסון לוי, שזכתה במדליית ארד, באותה אליפות בה זכה ששון בכסף. לוי הצעירה עדיין לא השיגה מספיק נקודות כדי להיות מדורגת גבוה ולהיכנס למשחקים האולימפיים, אבל גם בלעדיה צפויות לישראל ארבע מתחרות בג'ודו. היא קיבלה מענק בגובה של 20 אלף שקל על ההישג שלה. הכסף ניתן על ידי קרן של הוועד האולימפי, אבל שותפים לו גם משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

קרטיש (26) לא מוצאת יותר מדי יריבות אימון בארץ, כך שאת האימונים על מזרן ההיאבקות היא עושה מול מתאבקים. היא לא מרגישה שיש עליה לחץ מיוחד להביא מדליה ולדבריה, גם נהנית מהציפיות שיש ממנה: "אני אוהבת את מה שאני עושה וזה עושה לי רק טוב. החשש, הלחץ והפחד הם החברים הכי טובים שלי ואני מוכנה להתמודד איתם. אני מכוונת כמה שיותר גבוה כדי להצליח".

המתאבקת, שהחלה את דרכה בג'ודו ומביאה מהענף המקביל לא מעט תרגילים: "כבוד גדול להיות הנציגה הראשונה בענף הזה ולעשות היסטוריה. זה מרגש, כי אני עושה היסטוריה ורוצה להמשיך את ההיסטוריה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully