וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 41, עידן מימון פרש: "זו ההחלטה הכי קשה שלקחתי"

סוף עידן. חצי שנה מאז שמונה למאמן האדומים, הכוכב תלה את הנעליים במסיבת עיתונאים והצהיר: "לא עצמתי עין בשבוע האחרון, התברכתי. אלמלא הכתף המפורקת הייתי ממשיך"

יוסי ציפקיס

הכדוריד הישראלי נפרד היום (ראשון) מעידן מימון, שפרש ממשחק פעיל בגיל 41. הכוכב הבלתי מעורער של הפועל ראשון לציון בשני העשורים האחרונים תלה את הנעליים במסיבת עיתונאים מרגשת, כחצי שנה מאז שמונה למאמן שחקן במועדון מעיר היין. במסיבת העיתונאים בחר מימון לספר על ההחלטה הקשה שלקח, הרגעים הגדולים והעתיד שלו על הקווים.

מימון הוא שיאן הכיבושים של המועדון בכל הזמנים, אחרי שכבש מעל 3,000 שערים. הוא עלה אל הקבוצה הבוגרת בשנת 1990 וב-2000 עבר אל הבונדסליגה, שם שיחק שנתיים במדי פולינגן וגופינגן. הוא קטף במדי הפועל ראשון לציון 13 אליפויות ו-12 גביעים. כחלק מרשימת התארים בה מחזיק מימון עומד גם שיא האסיסטים בנבחרת ישראל.

מימון פתח את דבריו: "היום אחרי 25 שנה כשחקן בוגרים, מתוכן 23 בהפועל ראשון לציון, אני מודיע מראש על פרישה ממשחק פעיל. למרות כי ראיתם אותי בחודשים האחרונים מכין את עצמי לרגע הזה, לא האמנתי שהוא מגיע לסיומו. כל מי שמכיר אותי יודע שהאהבה שלי למשחק הזה מטורפת, לכדור הקטן ולרשת שזזה בכל שער. אלמלא הכתף המפורקת הייתי ממשיך לשחק. כשאני מביט לאחור אני רואה אנשים רבים שעברו איתי את הדרך. הראשון הוא אבי, קובי מימון, שהחזיק אותי קצר. לאמי רינה שתמכה בי בכל רגע. אשתי גלי, שנתנה לי כתף ובתקופות מסוימות היוותה כאם חד הורית וגם פתחה קריירה עצמאית. לשלושת ילדי, שאני מבטיח להם כי אני אהיה מעורב יותר בחייהם. כול מי שנמצא פה יודע כי משפחת הכדוריד מורכבת מהאנשים האיכותיים ביותר בארץ".

עידן מימון, דודי פלאח במסיבת העיתונאים. יוסי ציפקיס
"כל החיים הייתי כאן". עידן מימון נפרד/יוסי ציפקיס

מימון המשיך עם התודות: "תודה לכל הנהלת הפועל ראשון לציון, לעירייה שהקפידה לתמוך בכדוריד בעיר. התודה האחרונה היא לקהל של הפועל ראשון ציון, בזכותם הצלחתי למצות את היכולת שלי. לאף קבוצה אין קיום ללא אוהדים. אני מודה לאוהדים שתמכו בי גם כשככבשתי עשרה שערים וגם שלא הצלחתי להבקיע שער אחד. אני מקווה שכולם ימשיכו לעזור לכדוריד לגדול. אני שם את הדפים הללו בצד, עובר אל פרק ב' שיתחיל בעוד כמה חודשים. מהיום אני המאמן הגאה של הפועל ראשון לציון. אני מקווה להעביר את הידע שלי לכל השחקנים, אני מאחל לעצמי להשיג את כל הדברים שהגשתי בתור שחקן גם בתור מאמן".

ההחלטה הקשה: "בשבוע האחרון לא עצמתי עין. זו ההחלטה הכי קשה שלקחתי מאז שהתחלתי לשחק. זה קשה לגמור את הקריירה. כל החיים הייתי כאן מלבד שנתיים בחו"ל. אני נמצא במערכת שמכבדת אותי ואני מכבד אותה. זו זכות גדולה עבורי לאמן את הפועל ראשון לציון. לא בכיתי, רציתי להשתדל להיות חזק. התגובות שקבילתי מאז המשחק האחרון היו ללא ספק לא לפרוש. אנשים לא יודעים מה עובר על ספורטאי. זו פיזיותרפיה מדי יום, כדורים נגד כאבים שאני לוקח שנים. זו עונה לא פשוטה אבל אני גאה שלקחנו גביע, עכשיו אני פותח פרק ב' כמאמן. אני פורש גאה, משאיר את הבמה לחבר'ה האחרים וזה החלק שלהם. לפעמים הייתי על המגרש גם שלא הייתי מאמן. אני סומך על השחקנים שיש לנו, הם קבוצה ראויה. נצטרך להביא שני זרים שישדרגו אותנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן ומאמן הפועל ראשון לציון עידן מימון (ימין). קובי אליהו
התואר האחרון. גביע המדינה של מימון./קובי אליהו

החיים כמאמן/שחקן: "בחודשים האחרונים הורדתי מעצמי הרבה. ברגע שמוניתי ידעתי שאני אפנה את הבמה, אני חושב שיש לנו עדיין שחקנים טובים. נבחן מה מתאים לצרכים של הפועל ראשון לציון, עם מה שקיים ובשילוב השחקנים המושאלים".

הרגעים הגדולים: "אליפות עולם בתיכונים, שזה היה חלום. זה נמשך עם נבחרת ישראל. הקדנציה בהפועל ראשון לציון, שכללה אין ספור ניצחונות, גביעים ואליפויות. היו הרבה, אבל החוויות הכי טובות שהיו לי הן עם החבר'ה שלי. התמזל מזלי לעבור את מה שעברתי, כי מה שהקדוש ברוך הוא הביא לי זה לפרוש בגיל 41. התברכתי, באמת שהתברכתי".

עידן מימון שחקן הפועל ראשון לציון בכדוריד. ניב אהרונסון
"טעיתי שוויתרתי על החלום בגרמניה". מימון./ניב אהרונסון

העתיד: "יש לנו שחקנים שהם מנהיגים. גם אבישי סמולר הוא מנהיג, אבל הכי חשוב שיש לנו חדר הלבשה בריא".

הפספוס: "הייתי ראשון לקחת אליפות בגרמניה, אבל ויתרתי על החלום. טעיתי וברור שאם הייתה לי הזדמנות אז זה היה אחרת".

המורשת במועדון: "אצלנו תמיד מחנכים לניצחונות. הייתי שותף גם לעלייה הרוסית, התמזל מזלי להיות חלק מהאגודה הזו והמועדון הכי מפואר במדינת ישראל. צמחתי עם האנשים הנכונים, הייתי חלק מקבוצה אדירה ששיחקה שנה אחרי שנה בליגת האלופות. עבדתי קשה כדי להגיע למעמד שלי, כדי להצליח צריך לעבוד קשה

עידן מימון שחקן הפועל ראשון לציון בכדוריד. ניב אהרונסון
"זכיתי באבא שלימד אותי איך לזרוק". מימון/ניב אהרונסון

היורש: "יש הרבה שחקנים מוכשרים, זה לא רק לעבוד אלא גם כישרון. זכיתי באבא, שלימד אותי בגיל שבע איך ללמוד לזרוק נכון. היום זה לא קורה, דווקא עכשיו צריך לשים את המאמנים הטובים ביותר במחלקות הנוער. אני הראשון שיפרגן וישמח אם יצמחו שחקנים כאלה".

יו"ר הקבוצה, דודי פלאח בירך: "זכיתי לקבל את עידן מימון כנער. שיאן מבקיעי השערים בנבחרת ישראל, אליפות העולם בבתי ספר ואין ספק כי מדובר בכישרון ויכולת. לא בגלל זה עידן הוא הגדול מכולם אלא העובדה כי הוא לויאלי, ווינר ללא פשרות, המועדון והחברים תמיד היו בראש סדר העדיפויות שלו. אני גאה שעידןן ממשיך איתנו בתור המאמן של הקבוצה הבוגרת והמנהל המקצועי של מחלקת הנוער. הנערים שלנו לומדים ממנו ומסתכלים עליו. אני שמח מאוד שעידן הוא חבר שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully