וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: קרית גת ונס ציונה בקרב על הירידה

14.5.2016 / 16:49

העונה הסדירה תגיע לסיומה במחזור דרמטי - הכתומים יקוו לנס כשיארחו את הפועל ירושלים (20:45, ערוץ 1), הדרומיים יפגשו בבית את ראשון לציון. הפועל חולון - מכבי תל אביב, הפועל אילת - בני הרצליה, עירוני נהריה - מכבי אשדוד

מאמן מכבי קרית גת נתי כהן. ברני ארדוב
יילחמו על חייהם. נתי כהן/ברני ארדוב

המחזור ה-33 בליגת העל, שנועל את העונה הסדירה, יגיע לסיומו מחר (ראשון) עם חמישה משחקים שיקבעו מי תרד לליגה הלאומית ומה יהיו כל סדרות רבע גמר הפלייאוף שייצאו לדרך בהמשך השבוע. עירוני נס ציונה חייבת לנצח בבית את הפועל ירושלים (0:2 לירושלים במפגשים בין הקבוצות העונה), ולקוות להפסד של מכבי קרית גת בבית לראשון לציון (1:1 בין הקבוצות העונה), כדי לשרוד על חשבון הקבוצה הדרומית, אחרת תרד. הפועל אילת תארח את בני הרצליה (1:1 בין הקבוצות העונה) במאבק על המקום החמישי ובשני משחקים לפרוטוקול בלבד תארח הפועל חולון את מכבי תל אביב (0:2 למכבי תל אביב במפגשים בין הקבוצות העונה) ועירוני נהריה את מכבי אשדוד (0:2 לנהריה במפגשים בין הקבוצות העונה).

seperator

עירוני נס ציונה - הפועל ירושלים (20:45, ערוץ 1)
עירוני נס ציונה מגיעה למחזור הסיום כשביחס ליכולתה בשבועות האחרונים, היא זקוקה לנס של ממש כדי לא לחזור לליגה הלאומית אחרי שלוש שנים בליגה הבכירה. הקבוצה של עופר ברקוביץ', שהפסידה את שלושת משחקיה האחרונים, חייבת לגבור על הפועל ירושלים, שניצחה אותה די בקלות בשני המשחקים עד כה העונה, ולקוות שהשכנה מכבי ראשון לציון תגבור על מכבי קרית גת. בכל תוצאה אחרת, נס ציונה תנשור ללאומית. סנדיאטה גיינס, שנעצר בסוף השבוע באשמת נהיגה בשכרות ותקיפת שוטר, ושוחרר למעצר בית, לא יהיה בסגל לאחר שנפצע בהפסד לאשדוד בשבוע שעבר, ומי שיירשם במקומו הוא טריקו וויט.

הפועל ירושלים מגיעה למשחק, ארבעה ימים לפני סדרת רבע גמר הפלייאוף נגד הפועל תל אביב, עם רצף של אחד עשר ניצחונות ורצון גדול מאוד לעבור את המשחק בשלום ללא פציעות משמעותיות. מי שלא נרשם בסגל של האלופה הוא טוני גפני שיקבל מנוחה, ואילו דונטה סמית', שכן נרשם להתמודדות, נמצא בספק בגלל מחלה שתקפה אותו בימים האחרונים. המאמן דני פרנקו צפוי לחלק את דקות המשחק בין השחקנים השונים כדי לא ליצור עומס לפני הסדרה הקרבה ובאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בר טימור שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הרצף יימשך? טימור/ברני ארדוב

מכבי קרית גת - מכבי ראשון לציון (20:45, משולב בספורט 5)
עד הניצחון הגדול על בני הרצליה בשבוע שעבר, ההרגשה הכללית סביב מכבי קרית גת הייתה שלמרות האמונה הגדולה של השחקנים באפשרות להשאר בליגה, הסיכוי הוא לא גדול במיוחד. אלא שבזכות הנפילה של נס ציונה, וההתעלות של השחקנים של נתי כהן הם מגיעים למחזור האחרון כשהם תלויים בעצמם, ואם ינצחו את ראשון לציון, ישארו לעונה שנייה בליגת העל. הפסד, ובקרית גת יצטרכו לקוות שהפועל ירושלים לא תיפול בחוץ נגד נס ציונה. בקבוצה מקווים שיותר מ-400 אוהדים יעשו את הדרך מקרית גת לאשקלון למשחק סיום העונה.

ההפסד לעירוני נהריה בשבוע שעבר היה אמור לסגור את הגולל על העונה הסדירה של מכבי ראשון לציון, ולשים חותם של כישלון על שני הסיבובים האחרונים, אלא שההפסד של בני הרצליה למכבי קרית גת נתן פתח אחרון של תקווה להמלט מסדרת רבע גמר פלייאוף קשה ביותר נגד מכבי תל אביב. הכתומים מגיעים למשחק באשקלון בידיעה שאם ינצחו, ובמקביל בני הרצליה תפסיד, יעלו למקום השישי ויפגשו את מכבי חיפה בפלייאוף, בכל תוצאה אחרת, ישארו במקום השביעי.

שחקן הפועל חולון, סקוטי ריינולדס. ניב אהרונסון
נשמו לרווחה. שמחה בהפועל חולון/ניב אהרונסון

הפועל חולון - מכבי תל אביב (19:00, משולב ספורט 5)
השמחה הגדולה של אוהדי ואנשי הפועל חולון עם סיום המשחק נגד הפועל ירושלים סיפר הרבה על מה שעבר על הקבוצה לאחרונה. הקבוצה של דן שמיר נאבקה במבול של פציעות והפסדים והצליחה בשבועות האחרונים לצאת מהמקום האחרון עד המקום העשירי, כשלמעשה המשחקים האחרונים נגד שתי מוליכות הטבלה, אלה שהם חששו מהם כל כך, הפכו ללא רלוונטיים. במקביל במועדון מנסים לשכנע את ריינולדס להמשיך לעונה נוספת. ההערכות הן שכמות נאה של צופים תבוא להודות לשחקנים על הלחימה בשבועות האחרונים.

אחרי מספר משחקים לא משנכעים, וכשהיה נדמה שמכבי תל אביב הולכת להכנס לרבע גמר הפלייאוף בצליעה, הקבוצה של ז'אן טבק רשמה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה כשהביסה את הפועל תל אביב בדרבי. במכבי יודעים שיגלו את היריבה ברבע גמר הפלייאוף - מכבי ראשון לציון או בני הרצליה, רק בתום המחזור, ובינתיים ינסו להתרכז בהמשך המומנטום ובתקווה לעבור את המשחק נגד הפועל חולון בשלום. ריצ'רד הנדריקס, דווין סמית' ובריאן רנדל נשארו מחוץ לסגל הקבוצה, כשדראגן בנדר שב לשחק.

עודד קטש מאמן הפועל אילת. מגד גוזני
חלום הביתיות נגנז. קטש/מגד גוזני

הפועל אילת - בני הרצליה (20:40, משולב בספורט 5)
שלושה הפסדים ברציפות בשבועות האחרונים עצרו את חלום הביתיות של הפועל אילת ברבע גמר הפלייאוף, והקבוצה של עודד קטש מגיעה למחזור האחרון בידיעה שהסדרה הבאה שלה תלויה במה שתעשה נגד בני הרצליה. ניצחון של אילת, והיא תפגוש בפלייאוף את עירוני נהריה, והפסד ביתי והיא תשחק בסדרה שעל הנייר קשה יותר נגד מכבי חיפה. אילת תופיע למשחק ללא הפורוורד לקווינטון רוס, שסובל מפגיעה במיניסקוס ובימים הקרובים תדע האם תיאלץ לסיים את העונה עם שלושה זרים או שיוכל לחזור בקרוב.

אם הפועל אילת נכנסה למומנטום שלילי בתקופה האחרונה, בני הרצליה נמצאת בסוג של קריסה. שישה הפסדים בשבעת המחזורים האחרונים הפכו את הקבוצה מהשרון מכזאת שיכולה לסיים במקום השלישי, לקבוצה שעלולה לסיים את העונה במקום השביעי, כשהשיא היה ביכולת החלשה בהפסד למכבי קרית גת בשבוע שעבר. ניצחון מפתיע של הרצליה באילת יעלה אותם עד המקום החמישי בתום העונה הסדירה, בעוד במצב של הפסד, הם יהיו תלויים במשחק של ראשון לציון. אם הכתומים ינצחו, הרצליה תסיים שביעית, ותפגוש בפלייאוף את מכבי תל אביב, אך אם קרית גת תנצח, הרצליה תסיים שישית ותפגוש את מכבי חיפה.

גילברט בראון שחקן עירוני נהריה (ימין). אדריאן הרבשטיין
בתופה נהדרת. שחקני נהריה מרוצים/אדריאן הרבשטיין

עירוני נהריה - מכבי אשדוד/באר טוביה (19:00, משולב בספורט 5)
ארבעה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים שמו חותם סופי של הצלחה ענקית על העונה של עירוני נהריה שתגיע לרבע גמר הפלייאוף ביום חמישי עם יתרון ביתיות מפתיע. הקבוצה של אריק אלפסי ניצחה בשבוע שעבר את מכבי ראשון לציון, והפכה את המשחק נגד מכבי אשדוד/באר טוביה לפרוטוקול בלבד. בנהריה ינסו להחזיר לכושר את קמרון קלארק, שנפצע לפני כשבועיים וחצי בכף הרגל ונעדר מהמשחקים האחרונים. קלארק שב לסגל הקבוצה על חשבונו של גילברט בראון, שנמצא בכושר אישי פנטסטי.

הסיבוב השלישי הנורא של מכבי אשדוד, אותו פתחו במקום השביעי עם תקוות להשיג ביתיות ברבע גמר הפלייאוף, והסתיים כמעט עם מאבקי ירידה במחזור הסיום, יגיע לסיומו במשחק החוץ בעין שרה. הקבוצה של צביקה שרף הפתיעה לטובה בניצחון על נס ציונה בשבוע שעבר, והמשחק בנהריה יהיה האחרון של רוב שחקני הסגל במועדון, וגם של המאמן, שצפויים לעזוב. שרף עשוי לתת דקות משחק לחלק מהשחקנים שלא זכו לשחק בחלקים רבים של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully