וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוברדוביץ': "אמרתי לאיטודיס בקדם העונה - 'ניפגש בגמר'"

14.5.2016 / 15:10

פנרבחצ'ה/אולקר תהפוך לטורקית הראשונה שזוכה ביורוליג, אם תגבור בגמר על צסק"א מוסקבה (א', 21:00, ספורט 5+). השועל הסרבי הוותיק גנב את ההצגה: "נצטרך לתת הכול בשביל הקהל". איטודיס: "משחקים טוב מול קהל עוין"

one

בווידאו: חמשת המהלכים הגדולים של חצי הגמר

גמר היורוליג לעונת 2015/16 ייערך מחר (ראשון, 21:00, ספורט 5+) ויפגיש את צסק"א מוסקבה ופנרבחצ'ה/אולקר. הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' תוכל להפוך לטורקית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר, ולהשלים עונה נפלאה למדינה בכלל ולאיסטנבול בפרט לאחר הזכייה של גלאטרסראיי ביורוקאפ. צסק"א מוסקבה תחפש תואר אירופי ראשון מאז הזכייה בגמר 2008, אז גברה על מכבי תל אביב, כשבתווך היא מספיקה להפסיד בשני גמרים - ב-2009 וב-2012.

פנרבחצ'ה מגיעה למעמד הגמר אחרי קאמבק שרשמה בדקות הסיום נגד קוצ'ה לבוראל ויטוריה בחצי הגמר, וניצחון בהארכה 77:88. אנשי הקבוצה, שהיו פייבוריטים אמש, נראו נינוחים יותר היום בבוקר - "זה הגמר, נבוא ונלחם והמשחק יהיה ברמה גבוהה מאוד", אמר בוגדן בוגדנוביץ' ,אחד משחקני המפתח של הטורקים, "לשתי הקבוצות מגיע להיות במעמד הזה, וזה הולך להיות משחק קשה". בטורקיה שיבחו אחרי המשחק את היכולת של הגארד הסרבי ברגעי המפתח, אך בעיקר את היעילות של שני שחקני הפנים של הקבוצה - אקפה יודו ויאן וסלי, ששם ככל הנראה טמון היתרון הגדול של פנר על הרוסים.

מי שגנב את ההצגה במסיבת העיתונאים לקראת הגמר היה כמובן ז'ליקו אוברדוביץ', שפוגש במעמד זה את עוזרו במשך 13 שנים, דימטיריס איטודיס, "התקשרתי לאיטודיס במהלך ההכנה לעונה, ואמרתי לו, "נתראה בגמר". מעולם לא התייחסתי אליו כמו אל עוזר, ועכשיו זה יותר מיוחד". המאמן הוותיק התייחס ליתרונות של קבוצתו, כולל ליתרון ביציעים: "הקהל הוא חלק חשוב מהארגון שלנו, נצטרך לתת הכל בשבילם. אני אוהב את העבודה שלי, אני מרגיש שיש לי מזל. צסק"א היא קבוצה ספציפית מאוד, הכל אצלם מתחיל בהגנה. הם משתמשים בהרבה מאוד מיסמאצ'ים. גם תיאודוסיץ' וגם דה קולו הם מאוד חשובים".

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
שואו במסיבת העיתונאים. ז'ילקו אוברדוביץ'/GettyImages

צסק"א מגיעה לגמר לאחר שהצליחה להתקשות מול לוקומטיב קובאן בדרך לניצחון 81:88 ולחזרה למעמד הגדול של אירופה לראשונה מזה 4 שנים. במוסקבה שיבחו את היכולת של ה-MVP של היורוליג, נאנדו דה קולו, שהמטיר 30 נקודות, אך לקראת הגמר בקבוצה מאמינים כי הסיפור יהיה שונה ויצטרכו יותר תמיכה מהשחקנים האחרים.

"ההישג של פנרבחצ'ה עם שני פיינל פור רצופים הוא נהדר, אבל אנחנו רוצים להיות אלה שנכתוב את ההיסטוריה", אמר איטודיס שמרגיש ביטחון בקבוצה שלו, "קובאן היא קבוצה שונה מפנרבחצ'ה. נצטרך לעשות התאמות, ולהביא עוד יותר פוקוס ונחישות. האולם הולך להיות מלא בצהוב של אוהדי פנר, אבל אנחנו משחקים כדורסל נהדר מול קהל עוין. רציתי לתת לקייל היינס מנוחה כי עשינו מסעות ארוכים, אבל הוא לא רצה, וזה מי שהוא. יש לי ביטחון גדול מאוד בשחקנים שלי, ואני בטוח שהם יצליחו לחפות על מה שנראה מראש כחסרונות שלנו". על מערכת היחסים עם אוברדוביץ' הוסיף איטודיס: "אחרי הזכייה ב-2002 בתואר היה לנו רגע מאוד מרגש, שם הוא אמר לי עד כמה הוא מעריך את מערכת היחסים בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully