וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ליקו אוברדוביץ': "השחקנים שלי ישנו במחצית השנייה, אז היה להם כוח להארכה"

מאמן פנרבחצ'ה התלוצץ אחרי ה-77:88 מול קוצ'ה לבוראל והעלייה לגמר היורוליג, על איטודיס: "כמו אחי הצעיר". דאטומה: "ההרכב הנמוך היה חכם". בורוסיס: "בעוד חודש נסתכל לאחור ונתאכזב"

one

אנחת רווחה עצומה נרשמה אמש (שישי) בברלין ובאיסטנבול כשפנרבחצ'ה עלתה לגמר היורוליג בברלין. הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' ניצחה 77:88 את לבוראל קוצ'ה במשחק דרמטי במיוחד שהוכרע אחרי הארכה. פנרבחצ'ה פתחה חזק עם 0:10, אבל לאט לאט איבדה את המומנטום וראתה את הבאסקים מקזזים את כל הפער ומובילים לאורך רוב הרבע האחרון עד שבסופו של דבר הצליחה לכפות הארכה.

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
המורה מחכה לתלמיד בגמר/GettyImages

המאמן המנצח ז'ליקו אוברדוביץ' אמר: "אני רוצה לברך את לבוראל על משחק נהדר. הם שיחקו ביחד ושוב הם הראו איזו קבוצה טובה שהם. פרט לדקות הראשונות, הם שיחקו כדורסל ממש טוב. לא הכנו את עצמנו לזרוק את הכדור, לא הזזנו את הכדור כמו שצריך. לא שיחקנו את המשחק שלנו. הצלחנו למצוא את הדרך בדקות האחרונות ושמרנו טוב כדי להציל את החיים שלנו בהארכה. הארכה זה סיפור שונה כי חלק מהשחקנים שלי ישנו במחצית השנייה אז הם התעוררו והיה להם כוח. יש לנו הרבה שחקנים עם ניסיון בקבוצה.

"תודה רבה לשחקנים שלי על מה שהם עשו וגם לאנשים שלי. הם יודעים שהם חלק חשוב מאוד ממה שאנחנו עושים וזה חשוב מאוד למועדון שעלינו לגמר. אנחנו סוג של או"ם קטן בפנרבחצ'ה. כתבנו "עוד משחק אחד" על הלוח בכל השפות של הקבוצה. אבל אנחנו רוצים משהו אחר, גדול יותר". על היכולת של בוגדאן בוגדאנוביץ' אמר הסרבי: "הוא ישן וסוף סוף התעורר במאני טיים. אבל זה הוא. יש לו אופי מדהים, אני סומך עליו, אבל הוא חייב לדעת שהמשחק הוא 40 דקות או כמו שהיה היום - 45".

על העובדה ששיחק בסיום בחמישיות נמוכות, אמר המאמן הוותיק: "חייבים לקבל החלטות מהר מאוד במהלך המשחק, ניסיתי למצוא חמישה שחקנים שיוכלו לשחק בצורה נורמלית כמו ששיחקנו כל העונה, היינו עצבניים ולחוצים מאוד. קיבלנו החלטות בלתי מתקבלות על הדעת בהתקפה. בסוף המשחק שיחקנו טוב מאוד וכך חזרנו למשחק". לסיכום הוא התייחס לקרב שצפוי לו בגמר מול מי שהיה עוזרו במשך עשור וחצי בעבר, דימיטריס איטודיס, שמאמן היום את צסק"א מוסקבה: "מערכת היחסים בינינו מיוחדת מאוד, הוא כמו אחי צעיר. ברכות לצסק"א, הם שיחקו מצוין. עכשיו יש לכם יומיים לכל הבדיחות בנושא".

אדם האנגה לבוראל קוצ'ה מול ג'יג'י דאטומה פנרבחצ'ה אולקר. GettyImages
"כולם עבדו קשה". דאטומה/GettyImages

בוגדאן בוגדאנוביץ', שקלע 18 נקודות וקלע 6 ריבאונדים, אמר: "זה היה משחק בלתי ייאמן, פתחנו מצוין והובלנו בעשר, אבל אלה משחקים שתלויים מאוד בניסיון. אנחנו צריכים לעבוד על איך אנחנו לא מאבדים יתרון כזה בקלות כזו. בסוף הצלחנו לקלוע שני לייאפים כדי לכפות הארכה. עבדנו קשה ושיחקנו טוב במשך כל העונה כדי להגיע לגמר. כשאתה משחק בגמר, זה רק משחק אחד".

לואיג'י דאטומה, שסיים עם 15 נקודות ו-7 ריבאונדים: "אני חושב שכולנו ניסינו לעבוד קשה, התרכזנו חזק כדי לנצח. הם עשו דרך ארוכה, אבל לנו גם הייתה עונה ארוכה ומוצלחת מאוד. עשינו עבודה טובה כי ניצחנו וזה הדבר היחיד שהיה חשוב היום. עכשיו נתחיל להתכונן לגמר. יש לנו ביטחון לשחק והמאמן תמיד בוחר את ההרכבים הנכונים, אני חושב שהיום ההרכב הנמוך היה חכם כדי לבצע חילופים בהגנה וכדי לרווח את המשחק בהתקפה. כולם עשו עבודה נהדרת היום". על הגמר הצפוי אמר האיטלקי: "צסק"א קבוצה מצוינת, עשתה עונה גדולה ביורוליג ואני בטוח שיהיה גמר קשה מאוד".

קוסטאס סלוקאס היווני, שרשם משחק טוב עם 13 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, אמר: "לפני הכול אני מאושר מאוד שהצלחתי לעלות עם פנרבחצ'ה בפעם הראשונה לגמר היורוליג, לא היינו במומנטום עד הדקות האחרונות. בשתי הדקות האחרונות שיחקנו הגנה מצוינת, האמנו שנוכל לנצח ולקחנו את המשחק להארכה". על בוגדאנוביץ': "הוא כישרון גדול, הוא בחור טוב ועובד קשה מאוד. אני גאה לשחק באותה קבוצה איתו".

יואניס בורוסיס פנרבחצ'ה אולקר מול לבוראל קוצ'ה. GettyImages
גם משחק גדול שלו לא הספיק. בורוסיס/GettyImages

מאמן המפסידה ולימיר פראסוביץ' אמר בסיום: "ברכות לפנרבחצ'ה, הגיע לה לנצח. שיחקנו משחק רציני וטוב מאוד עד חמש הדקות של ההארכה. בדקות האחרונות קיבלנו כמה החלטות רעות בהתקפה. במקרים רבים היינו מנצחים במשחק כמו זה שהיה היום. אני רוצה להודות גם לאוהדים, שהיו מדהימים לאורך כל העונה. הם תמיד נשארים עם הקבוצה ותמיד תומכים בנו".

יאניס בורוסיס, שהיה נפלא עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים, אמר: "קודם כל אני מאושר כי ניסינו חזק נגד קבוצה גדולה כמו פנרבחצ'ה. לפני המשחק היו הרבה אנשים שחשבו שאנחנו הולכים להפסיד ב-20 הפרש. שמעתי את זה, באמת. החברים שלי לקבוצה והקבוצה ניסתה ועבדה קשה מאוד כדי להגיע לגמר. בסופו של דבר אנחנו לא בגמר כי זה הכדורסל ואלה החיים, אבל מצד שני אני מאושר כי באמת ניסינו ועשינו את כל מה שיכולנו. הייתה לנו עונה נהדרת, אבל אם נסתכל בעוד חודש או חודשיים נחשוב את אותו הדבר: הייתה לנו הזדמנות לעלות לגמר ולא עשינו את זה. היה לנו את זה בידיים. לא פיגרנו ב-20 הפרש כל המשחק והפסדנו, הפסדנו בזריקה האחרונה וזה קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully