וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנרבחצ'ה גברה 77:88 על לבוראל קוצ'ה אחרי הארכה ועלתה לגמר היורוליג

קבוצתו של ז'ליקו אוברדוביץ' כבר נראתה בדרך הביתה אך שתי נקודות של סלוקאס גררו לחמש נקודות נוספות, בהן השתלטו הטורקים בראשות בוגדנוביץ' (18 נקודות) על העניינים ויפגשו את צסק"א ביום ראשון

one

פנרבחצ'ה ניצחה הערב (שישי) 77:88 את לבוראל קוצ'ה לאחר הארכה ועלתה לגמר הפיינל פור של היורוליג, שם תפגוש את צסק"א מוסקבה. שתי הקבוצות סיפקו משחק צמוד ומרתק. הטורקים פתחו חזק מאוד ועלו ל-0:13 מהיר בראשותו של אפיי יודו הנהדר (14 נקודות), אך הבאסקים לא נבהלו, קיזזו אט-אט מההפרש ועד לסוף הרבע הראשון כבר הראו כי הם לא מתכוונים לשמש תפאורה במשחק.

במחצית הראשונה שלושה שחקנים בלבד תפקדו אצל קוצ'ה. היו אלה יואניס בורוסיס, דריוס אדאמס וקים טילי, שקלעו 31 מתוך 40 הנקודות של הקבוצה ב-20 הדקות הראשונות, אך זה הספיק על מנת להידבק לקבוצה שנחשבת לטובה ביותר העונה במפעל. ברבע השלישי קצב צבירת הנקודות ירד והחל משחק חפירות במהלכו היתרון עבר לראשונה לקבוצתו של ולימיר פראסוביץ'. הרבע הסתיים בשלשה ענקית עם הקרש של בורוסיס, שהיה פשוט נהדר וסיים עם דאבל דאבל של 22 נקודות ו-10 ריבאונדים, וביתרון שתיים לקבוצתו.

גם ברבע האחרון בורוסיס ואדאמס (19 נקודות) המשיכו להיות מצוינים, כאשר מן העבר השני יאן וסלי (14 נקודות) לקח אחריות בדקות לא טובות של קבוצתו וקלע מספר סלים חשובים שהשאירו אותה בעניינים, אך חוץ ממנו הטורקים פשוט לא הצליחו לקלוע כפי שהם רגילים. בסופו של דבר שלשה גדולה של לואיג'י דאטומה (15 נקודות) ושתי נקודות נוספות של קוסטאס סלוקאס (10) קבעו 72:72 ושלחו את המשחק להארכה. בחמש הדקות הנוספות הבאקסים נראו שבורים ופנר השתלטה הרבה בזכות בוגדן בוגדנוביץ' (18 נקודות), בדרך לגמר ראשון בתולדותיה ובתולדות הקבוצות מטורקיה.

פרו אנטיץ' עם שחקני פנרבחצ'ה אולקר. GettyImages
קבוצה טורקית ראשונה בגמר/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1: אפיי יודו קלע את שתי הנקודות הראשונות במשחק. פנר פתחה נהדר עם 0:7, כאשר יודו קולע עוד שתיים ודאטומה מוסיף שלשה. אדם האנגה קלע את הנקודות הראשונות של הבאסקים שלוש וחצי דקות מהפתיחה, אחרי פתיחת 0:13 של הצהובים-כחולים. קוצ'ה התאוששה מהפתיחה והשיגה בצבע נקודות קלות, כאשר קים טילי שם עוד שתיים והוריד ל-15:10. ההפרש כבר ירד לשתיים, אך בוגדנוביץ' השיב בשלשה משלו לשלשה של אדאמס מן העבר השני. וסלי עלה לאלי-הופ נהדר וקבר אותו כדי לסדר לפנר 15:23 בסיום הרבע.

רבע 2: בורוסיס כמעט איבד כדור, אך בסופו של דבר השתלט עליו והצליח לפתוח את הרבע עם שלשה. שתי הקבוצות התקשו לקלוע ולפנר היו רק שתי נקודות בלמעלה משלוש דקות. שיתוף פעולה נהדר בין אנטיץ' לווסלי נגמר בעוד אלי-הופ, שקבע 22:28. אדאמס ראה את המשחק בורח והגיב בכניסה שהסתיימה בסל ועבירה. יודו חזר אחרי כמה דקות של מנוחה והוסיף ארבע נקודות למאזנו עם שני סלים יעילים ויפים, אך הבאסקים העקשנים סיימו את המחצית בפיגור נקודה בלבד, 41:40.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יואניס בורוסיס פנרבחצ'ה אולקר מול לבוראל קוצ'ה. GettyImages
משחק ענק לא הספיק. בורוסיס/GettyImages

רבע 3: הטורקים פתחו את הרבע עם שלושה איבודים רצופים, את השניים הראשונים קוצ'ה לא הצליחה לנצל, אך אדם האנגה קלע אחרי השלישי והעלה אותה ליתרון ראשון במשחק. המשחק הוסיף להיות צמוד כאשר שתי הקבוצות נראו נחושות מאוד. שלשה של אדאמס קבעה 50:52 לבאסקים. הקבוצה של אוברדוביץ' מאוד התקשתה לקלוע במשך מספר התקפות, אך התעוררה ושלשה של דאטומה אחרי אסיסט יפה של יודו קבעה 54:55 לטובתה. הרבע הסתיים עם שלשה אדירה של בורוסיס עם הקרש, 55:57 לקוצ'ה.

רבע 4: בורוסיס המשיך מאיפה שנגמר הרבע הקודם עם חמש נקודות רצופות, בעוד הטורקים החלו לאבד את הראש עם החטאות ממצבים טובים כולל שלשות חופשיות מהפינה של דיקסון ואנטיץ'. מי שלקח על עצמו את המשחק היה יאן וסלי, שעם שש נקודות צימק ל-66:65. הטורקים השליכו שלשות ללא הכרה והתקשו לקלוע, כאשר דקה לסיום לבוראל עוד הובילה 67:71, אבל הפעם השלשה של דאטומה נכנסה, וההפרש ירד לנקודה בלבד. במצב של 72:72, הבאסקים קיבלו כדור אחרון, אך לא הצליחו לקלוע והמשחק הלך להארכה.

קוסטאס סלוקאס פנרבחצ'ה אולקר חוגג. GettyImages
הביא להארכה. סלוקאס/GettyImages

הארכה: זו ההארכה הראשונה בחצי גמר הפיינל פור מאז 2010. דאטומה פתח אותה עם שלשה ופנר השתלטה על העניינים. כנראה שהרוח יצאה מהמפרשים של קוצ'ה כי פתאום יודו, דאטומה בוגדונוביץ' וסלוקאס עשו ככל העולה על רוחם. סל של הסרבי קבע 76:85 ומשם פנר כבר הסתדרה בדרך ל-77:88 בסיום.

seperator

סטטיסטיקה:

קלעו לפנר: בוגדן בוגדנוביץ' 18, לואיג'י דאטומה 15, אפיי יודו 14 (4 חסימות), יאן וסלי 14, קוסטאס סלוקאס 13 (7 אסיסטים), פרו אנטיץ' 8 (7 ריבאונדים), בובי דיקסון 3, ריקי היקמן 3, ניקולה קאליניץ' שיחק ולא קלע.

קלעו לקוצ'ה: יואניס בורוסיס 22 (10 ריבאונדים), דריוס אדאמס 19 (7 אסיסטים), קים טילי 13, אדם האנגה 10, מייק ג'יימס 6, יאקה בלאזיץ' 5, דייויס ברטאנס 2, פביאן קוזר, דרקו פלאניניץ' ואילימנה דיופ שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully