וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדען בכיר טוען: ספורטאים רוסים השתמשו בחומרים אסורים בסוצ'י

אחד מראשי המחלקה למאבק בסמים בספורט ברוסיה, חשף בראיון ל"ניו יורק טיימס": עשרות אתלטים רוסים היו חלק מתוכנית שנרקמה כדי להבטיח את הדומיננטיות של המדינה באולימפיאדת החורף

זיקוקים בטקס הסיום של אולימפיאדת החורף סוצ'י. AP
טקס הסיום של אולימפיאדת סוצ'י/AP

אחת מפרשיות הסמים הגדולות בתולדות הספורט פורסמה היום (שישי), כאשר ב"ניו יורק טיימס" מדווחים שבמהלך אולימפיאדת סוצ'י האחרונה, לפחות 15 מתחרים אשר זכו במדליות השתמשו בחומרים אסורים. עוד מדווח כי במהלך אולימפיאדת החורף שנערכה ב- 2014, הוחלפו מעל 100 דגימות שתן של ספורטאים רוסים.

מי שסיפר את הסיפור הוא גרגורי רודצ'נקוב, מי שעד לא מזמן ניהל את המעבדה לבדיקות חומרים אסורים לספורטאים ברוסיה. רודצ'נקוב סיפר כי הוא וצוות המעבדה פיתחו תערובת של שלושה סוגי סמים אסורים שעורבבו עם אלכוהול, כאשר אותם חומרים סופקו לעשרות אתלטים רוסים למען ביצועים טובים יותר. על פי הדיווח, חלק מהמעורבים הם הכוכבים הגדולים ביותר של רוסיה במשחקי החורף האולימפיים.

"היינו מוכנים בצורה מושלמת. היה לנו את הציוד, הידע והניסיון כדי להכין את הספורטאים לסוצ'י כמו שלא נעשה אף פעם בעבר. הכל עבד כמו שעון שווייצרי", אמר המדען, שברח מהמדינה וכעת חי בלוס אנג'לס. "אנשים חוגגים יחד עם האלופים האולימפיים, אך אנחנו צריכים להחליף את דגימות השתן שלהם. אתם יכולים לדמיין איך הספורט האולימפי מתנהל?". רוד'צנקוב תיאר במהלך שלושה ימי ראיונות לעיתון האמריקאי כיצד כל ה"מבצע" תוכנן, וסיפק מידע ומיילים המפרטים על ההוראות שקיבל משר הספורט לפני המשחקים בסוצ'י.

ולדימיר פוטין תומאס באך ביציע בטקס הפתיחה סוצ'י 2014. Paul Gilham, GettyImages
ולדימיר פוטין בטקס הפתיחה/GettyImages, Paul Gilham

רודצ'נקוב התפטר מתפקידו במהלך נובמבר האחרון, אך לאחר עזיבתו מתו באופן מפתיע שני עמיתים שלו למקצוע. אחד מהשניים התפטר גם הוא זמן קצר לאחר רודצ'נקוב. ויטאלי מוטקו, שר הספורט הרוסי אמר כי ההאשמות האלו הן "המשך של ההתקפות על הספורט הרוסי", כאשר גם סגנו אמר כי "אין לו מה להסתיר".

רוסיה היא המדינה שזכתה בהכי הרבה מדליות במהלך משחקי החורף בסוצ'י, עם 33 מדליות, 13 מתוכן מזהב. לשם השוואה, באולימפיאדת החורף בוונקובר ארבע שנים קודם לכן, הרוסים סיימו במקום השישי בסך המדליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully