וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי בן זקן בראיון: "ירידת הליגה זה הדבר הכי טוב שקרה לאשדוד"

12.5.2016 / 11:00

"היום יש לנו קהל אמיתי. טום בן זקן, שסבל מחלאות אדם, הוא מנהיג המועדון. לא יכול להיות אצלי מקרה אצילי. מהקבוצה הזו יהיו 5 שחקני נבחרת". ג'קי בן זקן לא מפחד מהכלא. יש לו גם תכנית למצב הזה. ראיון בלעדי לרגל עלייתה של אשדוד

לירון מולדובן

בווידאו: משחק העלייה של אשדוד

החיים של ג'קי בן זקן תמיד התנהלו על פי פרויקטים. משימת חייו ניצבת לפניו בחודש יולי, אז יחל הערעור שהגיש לבית המשפט העליון כנגד גזר הדין במחוזי ששלח אותו לשלוש שנות מאסר בתיק הרצת מניות חברת מנופים. אבל עד אז יש עוד כמה דברים בדרך, כמו נשף העלייה של מ.ס. אשדוד שייערך הערב (חמישי) באמפי פארק באשדוד. האמנים לאירוע נבחרו בקפידה. כל סוללת התותחים שמדברת לקהל הצעיר. עדן בן זקן (אין קשר משפחתי), נועה קירל, סטטיק ובן אל תבורי הם האייקונים של בני הנוער. אפילו שי מיקה זוכת האח הגדול תעמוד על הבמה ותנחה.

- ג'קי, הכל היה מתוכנן כדי להביא לך עשרת אלפים איש בנשף העלייה?

"נכון לתחילת השבוע הבטיחו את מקומם 5,500 אנשים ואני בהחלט רוצה שיהיה מלא. עשינו מהלך נכון כאשר חייבנו כל אחד שרוצה להגיע למופע שלנו להירשם באתר שלנו. הרחבנו כך את הבסיס של האנשים שאוהדים או מתעניינים במ.ס. אשדוד וזה מהלך שיווקי נכון".

- אתה רוצה להגדיל בעוד כמה מאות את כמות האוהדים שלכם באמצעות המופע הזה?

"לדעתי נגדיל בהרבה יותר. ברור שיש כאן אסטרטגיה שיווקית. צירפנו בתחילת העונה, אחרי שירדנו ליגה, איש שיווק שהוא גם מפיק את כל האירוע הזה. במשך כל השנה הזו הוא עשה עבודה סיזיפית. אפילו ביציעים ראית לאורך כל העונה איך אנחנו מצרפים עוד ועוד בני נוער. אתה יודע כמה ילדות בנות 10, בגיל של הבת שלי, מגיעות צבועות ליציע למשחקים? לכן כיוונתי לאירוע שיתאים לצעירים ואני בטוח שיהיה מלא".

מ.ס. אשדוד חוגגת עלייה לליגת העל, ג'קי בן זקן. לירון מולדובן
"לא הבנתי שמ.ס. אשדוד היתה תינוק שנולד לפני יותר מ-16 שנה אבל לא עשה את הדרך הנכונה. אני חשבתי שהתינוק הזה יכול לרוץ כבר מיד וזה לא היה הסדר הנכון"/לירון מולדובן
"מה שקרה למ.ס. אשדוד בשנה האחרונה זה בדיוק מה שצריך לעבור מועדון כדורגל. בכי, שמחה, עצב, צחוק. זו בריאות של מועדון כדורגל וזה מה שהיה חסר לנו"

- היה חשוב לך בשבוע שעבר ביום בו עליתם ליגה לפרסם בפייסבוק את התמונה הקשה מלפני שנה בה אתה מחבק את השחקנים הבוכים על הדשא בבלומפילד רגע אחרי שהקבוצה ירדה ליגה.

"ולשמחתי הם בכו שוב והפעם כמובן דמעות של אושר אחרי העונה הזו".

- אמרת באותו לילה של ירידה שתחזרו בקלות בפער של 20 נקודות וזה לא היה כזה קל.

"אמרתי שנסיים את העונה במארס או אפריל עם עשר נקודות פור אבל עזוב, הנבואה ניתנה לשוטים. היה לי ברור שנחזור לליגת העל אבל תמיד יש תקלות בדרך. והיו תקלות. התחלנו את העונה עם הפסד ותיקו ובהמשך נאלצתי להחליף מאמן. אבל עזוב, מה שקרה למ.ס. אשדוד בשנה האחרונה זה בדיוק מה שצריך לעבור מועדון כדורגל. בכי, שמחה, עצב, צחוק. זו בריאות של מועדון כדורגל וזה מה שהיה חסר למ.ס. אשדוד. עשיתי לאורך השנים הרבה פעולות לקידום של מ.ס. אשדוד. שיווק, פרסום, שחקנים, מה לא? אבל לא הבנתי שמ.ס. אשדוד היתה תינוק שנולד לפני יותר מ-16 שנה אבל לא עשה את הדרך הנכונה. אני חשבתי שהתינוק הזה יכול לרוץ כבר מיד וזה לא היה הסדר הנכון.

"מ.ס. אשדוד ההיא נולדה ישר לתוך ליגת העל והיא לא היתה יכולה להיות הדבר האמיתי. בנינו אותה על קהל שלא גדל מ.ס. או נולד מ.ס. בנינו את האיחוד על קהל שלקחנו להם את הדבר האהוב שלהם, הפועל אשדוד, ועל קהל מצד שני של עירוני אשדוד שהיה כל הזמן בדעה שהרעים, רפי נידם וג'קי בן זקן, השתלטו להם על הקבוצה. הקהלים לא ידעו איך לבלוע את זה. אז חלק זזו הצדה כי הם נעלבו ואלה אוהדי הפועל, וחלק אחר, אוהדי עירוני, היו לאורך כל הדרך נגד ולא נתנו יום אחד של קרדיט. הכל היה על בסיס אמוציות שליליות. תמיד חיכו לי בפינה. לא היה למ.ס. אשדוד קהל אוהדים אמיתי".

- והיום?

"היום יש לנו קהל אוהדים אמיתי שבא ממקום של אהבה למועדון. כדי לייצר אוהד אתה צריך אירוע שייחרת בזיכרונו לעד, וסיפקנו להם העונה את האירועים האלה. במשחק האחרון שעלינו ליגה הייתה חגיגה ענקית וזה הולך להתחבר עם האירוע של יום חמישי שיהיה אירוע ענק עם האמנים והשחקנים שיעלו על הבמה וישירו את שיר העלייה לכבודם. זו תהיה חוויה שתחבר את הקהל. בגלל זה הקפדנו שאלו שיגיעו הם אשדודיים".

מיכאל אוחנה שחקן מ.ס. אשדוד ג'קי בן זקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
לא שוכח את הרגע הזה, הוא זה שנתן לו דחיפה. בן זקן בירידת הליגה בשנה שעברה/ברני ארדוב
"אני לא צריך להרים להם את האף. הם יודעים שהם הילדים הכי מוכשרים בארץ. כולם יהיו שחקני נבחרת בוגרת. אין שאלה בכלל. קינדה, אינברום, אוחנה, דין דוד ויש עוד אחרים. אין לי ספק שמהקבוצה הזו שלנו יהיו חמישה שחקני נבחרת בעתיד ולא בסגל הרחב, אלא שחקני הרכב"

- אז ירידת הליגה היא הדבר הכי טוב שקרה למ.ס. אשדוד?

"חד משמעית הדבר הכי טוב שקרה. היה ברור לי מבחינה מקצועית שרק בליגה הלאומית אני אוכל להעמיד מאמן על הקווים שלא יעשה שיקולים שהם מנוגדים לרוח המועדון ורוח המועדון זה שילוב של שחקני בית בצורה משמעותית וכדורגל שמח, התקפי ואטרקטיבי".

- אמרו בעונה שעברה שהילדים האלה, גדי קינדה, מיכאל אוחנה, אור אינברום, ניב זריהן ואחרים הם ילדים מקולקלים שפינקת אותם יותר מדי והרסת ושכבר לא תוכל להרוויח מהם שום דבר במגרש.

"למישהו היה נוח להאשים את הילדים האלה. הילדים האלה, 'המקולקלים והמפונקים האלה שגידלנו אותם רע', הם אלה שהביאו בעונה שעברה את כל הנקודות שלא הספיקו לנו להישאר בליגה. תראה מי הבקיע ומי בישל ותראה שרוב הגולים שלנו באו מהשחקנים הצעירים מהבית. אני לא רואה בליגת העל שום קבוצה שיכולה לעשות גולים כל כך מרגשים כמו שהילדים האלה עושים".

- שוב אתה חוטא ומרים להם את האף לקראת החזרה לליגת העל.

"אני לא צריך להרים להם את האף. הם יודעים שהם הילדים הכי מוכשרים בארץ. כולם יהיו שחקני נבחרת בוגרת. אין שאלה בכלל. קינדה, אינברום, אוחנה, דין דוד ויש עוד אחרים. אין לי ספק שמהקבוצה הזו שלנו יהיו חמישה שחקני נבחרת בעתיד ולא בסגל הרחב, אלא שחקני הרכב".

- שוב אתה מפנטז?

"אגלה לך, לפני חצי שנה התערבתי עם עופר עיני במהלך אירוע בחו"ל שבתוך שלוש שנים יהיו למ.ס. אשדוד שישה שחקנים בהרכב של נבחרת ישראל. תחשוב על היומרה שלי. אני, בעלים של קבוצה בליגת הלאומית, אומר ליו"ר ההתאחדות שיהיו לי שישה שחקני נבחרת לאומית בתוך שלוש שנים. גם הוא אמר לי שאין דבר כזה. אמרתי לו, נחיה ונראה. היכולת שלהם תבוא הרבה יותר טוב לידי ביטוי במגרשים הטובים של ליגת העל. השנתון הזה זה שנתון שאני רץ אחריו מאז שהם היו בני שבע מאחר שזה השנתון של הבן שלי טום בן זקן. אני יודע מה הם שווים ואני בטוח בהצהרות שלי".

מיכאל אוחנה שחקן מ.ס. אשדוד (שמאל) מול ברוך דגו שחקן הפועל אשקלון. ברני ארדוב
בן זקן: "במערכת היחסים שיש ביני לבינם/ברני ארדוב
"מ.ס. אשדוד הצנועה הוציאה הרבה שחקנים לאירופה וזה מה שיקרה עם האחרים. שאל את מיכאל אוחנה אם הוא בכלל יפנה אלי, במידה שתהיה לו הצעה ממכבי תל אביב. הוא כבר היה בגיל 15 וחצי במכבי תל אביב. בשבילו זו טראומה והוא לא שוכח"

- איך ג'ורדי קרויף לא סימן אותם עדיין?

"אז הוא לא סימן. זה לא מעניין אותי. גם אם היה מסמן, זה לא רלוונטי. אני לא מוכר אף אחד לשום קבוצה בארץ".

- ואם יבוא מיכאל אוחנה או דין דוד ויבקשו שתשחרר אותם להתקדם במכבי תל אביב?

"הם לא יבואו. שאל אותם. שמע, לא לעולם חוסן אבל אצלי לא יכול לקרות מקרה עומר אצילי בבית"ר ירושלים. במערכת היחסים שיש ביני לבינם, מכבי תל אביב או כל מועדון אחר בארץ זה בכלל לא רלוונטי. מכבי תל אביב רדפה אחרי אור אינברום, מכבי חיפה רדפה אחרי דין דוד ויש לי עוד הרבה דוגמאות אבל הם הבינו שהמקום שלהם להתפתח זה מ.ס. אשדוד. לכולם יש חלום גדול והוא אירופה ועל החלום הזה יש ביני לבינם הסכמה ג'נטלמנית. הם ייתנו את הכל עבור מ.ס. אשדוד ואני אתן הכל כדי שהם יהיו באירופה. המודל של כולם זה ניר ביטון ויש עוד הרבה שחקנים שעזבו מכאן. שכחת את מרציאנו, חאתם עבד אל חמיד, מתן אוחיון. אין כאן סיפורי בדים. מ.ס. אשדוד הצנועה הוציאה הרבה שחקנים לאירופה וזה מה שיקרה עם האחרים. שאל את מיכאל אוחנה אם הוא בכלל יפנה אליי, במידה שתהיה לו הצעה ממכבי תל אביב. הוא כבר היה בגיל 15 וחצי במכבי תל אביב. בשבילו זו טראומה והוא לא שוכח".

- אבל עם כל הכבוד לשחקני הבית, מי שעשה גולים מכריעים הוא חן עזריאל.

"מי שמקבל, בדרך כלל גם מחזיר. רועי בקל היה פצוע אבל הוא קיבל כאן את היחס הכי מקצועי שיש והנה הוא מחזיר. חן עזריאל בא אלינו אחרי נדודים והנה הוא הבקיע שערים חשובים והחתמתי אותו על חוזה חדש במו"מ הכי קצר שהיה לי בחיים. הוא בא אלי עם אבא שלו והאבא אמר לי שחן פשוט רוצה להישאר ושאני לא אנצל את זה להיות עקשן במו"מ. אמרתי לו תן לי את ההצעה שחשבת עליה ואני אגיב עליה. זה בדיוק לקח שלוש דקות וסגרנו".

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
בן זקן: "אני בעד שיהיו כמה שיותר זרים. לי יש אקדמיה, אני רוצה להביא את הישראלים הכי מוכשרים אליי. מצדי שמכבי תל אביב ומכבי חיפה יהיו בנויות על זרים. הישראלים הצעירים יבואו אלינו בגיל 14. מצדי שיהיו 11 זרים, אני אמשיך עם הישראלים"/קובי אליהו
"אני מאמין שתוך שנה פרויקט האיצטדיון שלנו ייצא לדרך ויהיה באשדוד איצטדיון של 15 אלף צופים. ההצלחה של באר שבע היא גם בגלל המתקן הראוי הזה. שכחתם מה היה כל השנים בווסרמיל?"

- מה עם זה שמעניקים לך את תואר מאמן העונה? זה מכובד שאתה קובע כל כך הרבה במישור המקצועי?

"אני לא מאמן העונה. יש מאמן לקבוצה ותכבדו אותו. אני מתערב מאוד במה שקורה בקבוצה מכל בחינה. חברתית, מקצועית. זה לא סוד. הפעם היחידה שכמעט לא התערבתי בשום דבר הייתה בחמשת החודשים האחרונים כי לא הייתי צריך להתערב. ההתערבות שלי היא תמיד אותו דבר בתחילת העונה וזה שיטת משחק, אופי משחק ולמי נותנים דקות. זו מדיניות שצריך ליישם אותה ולא הפנמתי שכשאני מביא מאמן שבא מבחוץ, קשה לשכנע אותו באג'נדה שלי. אבל כשרוני אוואט עמד על הקווים זה היה הכי טבעי. הוא נולד לזה אצלנו במחלקת הנוער והוא מכיר את השיגעונות שלי ולא הייתי צריך לשכנע אותו".

- לצדכם קמו העונה מחדש עירוני אשדוד והפועל אשדוד ולמרות שהן בליגות נמוכות יש תחרות.

"מצוין. זה הדבר הכי טוב שקרה לי. אני איש של תחרות. כשהייתי מונופול בעיר והייתי הקבוצה היחידה כנראה שלא נלחמתי מספיק אבל מרגע שקמו לי מתחרים זה עשה לי טוב. למי יש יותר קהל? למי יש שחקנים צעירים טובים יותר? על הכל אני מוכן להתחרות. כשהייתי שאנן, הייתה לי בעיה. הייתי זכאי לכל הביקורות שהטיחו נגדנו".

- מה יהיה עם האיצטדיון הנוראי הזה שלכם?
-
"נגעת בנקודה נכונה ואני מקווה שזה הולך אצלנו סוף סוף לכיוון חיובי. אני מאמין שתוך שנה פרויקט האיצטדיון שלנו ייצא לדרך ויהיה באשדוד איצטדיון של 15 אלף צופים. ההצלחה של באר שבע היא גם בגלל המתקן הראוי הזה. שכחתם מה היה כל השנים בווסרמיל?".

- ירית מאוד גבוה אם עשית השוואה לבאר שבע.

"אני לא מתכוון להעמיד תקציב של 50 מיליון שקל כמו שאלונה עושה. אני אמשיך להתבסס על אקדמיה ועל צעירים אבל אפשר להצליח גם בתקציבים נמוכים יותר".

טום בן זקן (מימין), מיכאל סירושטן, ניבאלדו שחקני מ.ס. אשדוד. ניב אהרונסון
"טום היה מתעורר כל יום והיה צריך לקרוא מה חושבים עליו חלאות אדם. הייתה לו עונה נהדרת. הוא התקדם מאוד מקצועית אבל הכי חשוב שהוא מנהיג במועדון". בן זקן/ניב אהרונסון
"אני מעריץ את טום. אני מעריץ את הילד הזה שעבר הרבה קשיים ומכשולים בגלל שהוא הבן של ג'קי בן זקן. זה בחור צעיר ואני לא חושב שיש מישהו שהיה יכול להישאר שפוי נוכח כל השנאה הזו שהייתה כלפיי"

- במנהלת הליגה ידונו בקרוב בהגדלת מספר הזרים.

"אני בעד. שיהיו כמה שיותר. לי יש אקדמיה, אני רוצה להביא את הישראלים הכי מוכשרים אליי. מצדי שמכבי תל אביב ומכבי חיפה יהיו בנויות על זרים. הישראלים הצעירים יבואו אלינו בגיל 14. מצדי שיהיו 11 זרים, אני אמשיך עם הישראלים. שום זר ברמה גבוהה באמת לא מגיע לכאן".

- ניר קלינגר בירך אתכם על העלייה בטלוויזיה, אבל תובע אותך על הפרת חוזה.

"אני לא מעוניין לדבר על זה".

- לא התלבטת באשר לרוני אוואט? לא שקלת למנות מאמן עם ניסיון לליגת העל?

"ההתלבטות היחידה הייתה מתי להודיע על מינויו לעונה נוספת".

- הבן שלך טום הפך העונה לשחקן לגיטימי בקבוצה ויש כאלה שאומרים שזה אפילו יותר משמח אותך מהעלייה.

"אני מעריץ את טום. אני מעריץ את הילד הזה שעבר הרבה קשיים ומכשולים בגלל שהוא הבן של ג'קי בן זקן. זה בחור צעיר ואני לא חושב שיש מישהו שהיה יכול להישאר שפוי נוכח כל השנאה הזו שהייתה כלפיי. הוא היה מתעורר כל יום והיה צריך לקרוא מה חושבים עליו חלאות אדם. הייתה לו עונה נהדרת. הוא התקדם מאוד מקצועית אבל הכי חשוב שהוא מנהיג במועדון. תסתכל על הסרטונים ועל חגיגות האליפות ותמיד תראה שהוא מוביל".

בעלי מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן. מגד גוזני
"לא חושב על המאסר, מטפל בזה כמו עוד אחד מהפרויקטים שלי". בן זקן בבית המשפט/מגד גוזני

- מה אתה מתכנן לעונה הבאה?

"נמשיך להיבנות על תוצרת מקומית. על הילדים שלנו. אין לי יכולת להשקיע עשרות מיליוני שקלים בכל עונה ואני לא חושב שזה נכון. בעבר ניסיתי בעונה מסוימת להביא כוכבים וזה היה בעיקר כדי ליצור הזדהות ולמשוך קהל. אני לא אחזור על זה".

- עלית ליגה ואתה מאושר, אבל אפשר באמת לשמוח כשעומד נגדך עונש של שלוש שנות מאסר?

"האמן לי שאני כמעט ולא חושב על המאסר. אני מטפל בכל נושא הערעור כמו שאני מטפל בכל הפרויקטים שלי. יש לי בסוף יולי דיון ואני מתכונן לזה".

- אם לא תזכה בערעור, כיצד יימשכו ענייניך כשאתה בכלא?

"הכל יהיה אותו דבר. גם העסקים, גם הכדורגל, הכל יימשך כרגיל. אין לאף אחד מה לדאוג. יש לנו יושב ראש עמותה, יורם מרציאנו, איש מאוד איכותי שהתחבר לצוות ולעיר ואני סומך עליו".

- אתה מפחד מהיום בו תיכנס לבית הסוהר?

"לא. אנחנו בשבוע כזה של פרופורציות בחיים. יש בחיים לצערי דברים הרבה יותר קשים".

מ.ס. אשדוד חוגגת עלייה לליגת העל, רוני אוואט. לירון מולדובן
"רוני אוואט? ההתלבטות היחידה הייתה מתי להודיע על מינויו לעונה נוספת"/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully