וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראניירי: "שיחקנו במהירות האור, ביקשתי מוורדי לשחק כמו טייס קרב"

האיטלקי שהוביל את לסטר סיטי לאליפות אנגליה סנצסציונית התראיין במולדתו והתייחס לסגנון שהביא להצלחה. "קודם כל חשוב להגן". על מלך השערים שלו: "התכוונתי לתת את המפתחות לאוז'ואה"

רויטרס

בווידאו: חגיגות האליפות של ראניירי ולסטר סיטי

עברו כבר מספר ימים מאז האליפות של לסטר סיטי הפכה מדמיון למציאות מטורפת וברחבי היבשת מסרבים להירגע. בעוד השועלים כבר חושבים על העונה הבאה ובפרט על הרצון להשאיר בקבוצה את כוכבי האליפות ריאד מחרז, ג'יימי ורדי, אנגולו קאנטה ואחרים, מי שבטוח יעמוד על הקווים באיצטדיון קינג פאוור גם בעונה הבאה הוא אדריכל התואר, קלאודיו ראניירי.

המאמן האיטלקי שחווה עונה מדהימה כנגד כל הסיכויים, דווקא לאחר שנים של כשלונות ופיטורים מביכים מנבחרת יוון אחרי הפסד ביתי לאיי פארו, הנהיג בקבוצה סגנון ברור של סגירה הרמטית בהגנה ויציאה למתפרצות בזק וכעת הוא מתפנה לדבר על מה שעבד בקבוצה במהלך השנה.

"אין דבר כזה שיטה מנצחת", אמר בראיון שקיים במולדתו, "אם מאמן מרגיש בנוח עם מערך מסויים, למה להחליף אותו? כאשר אימנתי בוולנסיה הם רצו שנשחק בדומה לטיקי טקה, אך אמרתי למנהלים: 'החתמתם את המאמן הלא נכון, אני לא אוהב להחזיק בכדור'. הייתי בטוח שיבעטו אותי החוצה, אך הם האמינו בי כי השחקנים שלי רצו מהר כמו הרוח".

"כמובן שחלק מהאנשים רצו שנשחק כמו ריבאלדו ופיגו בברצלונה", המשיך, "אך הסברתי להם שאנחנו מפיקים אותה כמות של מסירות ובעיטות כמוהם ושהם יכולים לשמור על הכדור מבחינתי".

קספר שמייכל שוער לסטר סיטי עם מאמנו קלאודיו ראניירי. רויטרס
המלך של לסטר. ראניירי/רויטרס

מתוך 37 משחקי ליגה של לסטר העונה, בחמישה בלבד היא ניצחה בתחום החזקת הכדור (מול קריסטל פאלאס, בורנמות', נוריץ', ווסט ברומיץ' וסנדרלנד, כולן מהמקום ה-14 ומטה בליגה), ראניירי הסביר את התופעה.

"הרבה אנשים מתלוננים שאנחנו מאבדים יותר מידי כדורים, אך זה טבעי כשמשחקים במהירות האור. הצופים אוהבים אותנו כי אנחנו יוצרים המון מצבים. אני נותן לחלוצים שלי חופש לתקוף ולחתוך מהאגפים, כל עוד אנחנו חוזרים ל-4:4:2 ברגע שמאבדים את הכדור. אני תמיד אומר להם שיזכרו שאני איטלקי ושאנחנו צריכים קודם כל לדעת להגן".

"התכוונתי לתת את המפתחות בהתקפה לאוז'ואה", הוא מגלה, "אך לקח לו זמן להכנס לכושר אז הלכתי עם ורדי ואוקזאקי ואמרתי להם לשחק כאילו הם טייסי קרב. וזה מה שהם עשו מול הבלמים החסונים של הפרמיירליג. כמובן שיש לי גם את קאנטה, מעולם לא ראיתי מישהו רץ ככה, הוא לא נח גם כשביקשתי ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully