וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית נתניה נוטה לרדת מהעסקה, השחקנים פונים להקפאת הליכים

11.5.2016 / 0:48

בעירייה הבינו שכנראה האיש איתו נפגשו הוא לא זה שיוכל לקחת את המועדון קדימה וצפויים לרדת מהעסקה ולחפש אדם אחר או לחילופין ללכת להליך של הקפאת הליכים ואולי אף פירוק

יוסי ציפקיס

סימני שאלה רבים עולים בתום הפגישה בין האיש המכנה את עצמו אליהו אליהו לאנשי מכבי נתניה ונציגי אגף הספורט של ההסתדרות החדשה, בראשות ניר אלון. אליהו, שהגיע לפגישה מלווה בנציגו קובי ג'אן, עזב את מתחם האימונים כשהוא מצהיר כי עד ה-22 במאי הוא ישלם את המשכורות של השחקנים ועובדי המועדון גם אם לא ירכוש את הקבוצה. ובכל זאת, לא היה אחד שנכח בחדר ויצא ממנו בלי תהיות ושאלות רבות בנוגע לעתיד הקבוצה.

בין היתר, נשאלת השאלה מדוע סירב אליהו לשלם את המשכורות באופן מיידי על פי בקשת מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, שנכח בפגישה ונראה כי גם הוא יצא ממנה כשהוא מבולבל. אלון ביקש מהאיש להפקיד בחשבון נאמנות את הכספים אותם התחייב לשלם ב-22 במאי כדי להוכיח כי כוונתיו רציניות גם אם לא ירכוש את הקבוצה. למהלך של אלון סירב אליהו והמשיך לטעון כי נעשה לו עוול כשהוא הוצג כנוכל בכל מיני מקומות ועל ידי כל מיני גורמים.

אלון סיפר בסיום הפגישה כי היה חייב לומר לאיש רגע לפני סיום את אשר היה על ליבו: "אמרתי לו תסתכל לי בעיניים ותגיד לי שאתה תשלם להם את הכול ב-22 במאי. הוא הוריד את משקפיו, הסתכל לי בעיניים ואמר לי אני אשלם את כל הכסף. אני בטוח בכך. כשהוא הציג לי צ'ק של שלושה מיליון יורו, אותו הוא יכול להפקיד בחשבון אך הוא מעוניים לחכות, הצעתי לו כדי להראות רצינות הוא יפקיד אותם בחשבון נאמנות ויתן לי לשחרר את הכסף לשחקנים. אליהו לא הסכים. כל מה שהצענו לו הוא דחה, אבל אין לנו כרגע אלטרנטיבה טובה יותר כדי לסייע לשחקנים מכיוון שכל פנייה לבית המשפט להקפאת הליכים לוקחת הרבה זמן ואם מציעים לנו כסף עד ה-22 בחודש אז צריך לתת לזה צ'אנס".

שחקני הקבוצה, ערן לוי, ירין חסן ואמייה טגה, יצאו אף הם בתחושה ששום דבר אינו ברור להם. הם עדכנו את חבריהם מאוחר יותר ואחד השחקנים אמר: "אנחנו מקווים שהאיש לא יבוא עוד לפני ה-22 בחודש ויגיד כי הוא יורד מעסקה. באנו לכאן אחרי שנאמר לנו כי הוא מוכן לשלם את הכסף עוד היום. אף אחד לא דיבר איתנו על ה-22 במאי. אבל אין ברירה אלא לתת לזה צ'אנס, אין לנו משהו טוב יותר כרגע".

הרוכש המיועד מכבי נתניה, אליהו אברהם ארז, אלי מננה. יוסי ציפקיס
יש פתרון? הרוכש המיועד בנתניה/יוסי ציפקיס

"אין דרך חזרה מהמהלך הזה", אמר הרוכש המיועד, שמחזיק בשני שמות לפחות. "זה ייגמר תוך שבעה ימים, עד ה-22 בחודש השחקנים ואנשי המועדון יקבלו משכורות, לא טיפין טיפין אלא בבת אחת. נגבש תוכנית ל-60 חודשים לבנות קבוצה עם תקציב שפוי ואנשים נורמלים. רוצה שיפסיקו לתקוף אותי מהבוקר עד הלילה, על דבר שאני לא יודע מה רוצים ממני. מדביקים לי דברים שאני לא מכיר אותם".

שמך אליהו ארז?
"לא. אליהו אליהו. באתי לראשת העיר לפני חמישה שבועות לקנות קבוצת כדורגל. לא פנו אליי, אני פניתי אליהם. במהלך התקופה מצאתי בור של 15-16 מיליון שקל, שכל יום עולה ב-400, 500 פאונד. לא ראיתי תלוש משכורת אחד. עוד לא פגשתי מישהו שב-25 מיליון עושה בחמישה שבועות ככה ומכניס את היד לכיס. אני רוצה לבנות מערכת כלכלית ולא מעניין אותי כרגע אם זה במכבי נתניה או בהפועל תל אביב. אף פעם לא אמרתי שאני מעביר את הכסף. זה לא חוב שלי, אני פילנטרופ שבא מיוזמתי לעזור".

אתה תהיה הבעלים של מכבי נתניה?
"או שכן או שלא, זה תלוי בהתנהלות של אנשים מסביבי, שיפסיקו לקרוא לי בשמות לא שלי ולקרוא לי נוכל. אז שילמתי משכורות ושיהיו בריאים. אשלם גם אם לא אקנה, את כל החובות לשחקנים ולהנהלה אשלם. החוצפה של אלה שבנו את הבורות האלו, כולל העורך הדין שביקש ממני מליון שקל, במקום להעביר את זה לשחקנים... זה מהלך שלא יחזור על עצמו".

מארגון השחקנים נמסר: "בפגישה שנערכה בין הרוכש הפוטנציאלי של הקבוצה ונציגי העירייה לרבות מנכ"ל העירייה אבי בן חמו ובין נציגי ארגון השחקנים, ניר אלון ועו"ד אופיר רונן ונציגי השחקנים והעובדים, הסביר אליהו שהשלמת הליך רכישת הקבוצה על ידו מתעכב בגלל בעיות פרוצדורליות, אותם הוא פועל לפתור בשבועיים הקרובים וכי בלי שום קשר להשלמת העסקה הוא התחייב לשלם לעובדים את המשכורות עד לתאריך 22.5.16. לפיכך, ארגון השחקנים החליט לתת הזדמנות למהלך תשלום המשכורות והשלמת העסקה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני מכבי נתניה ברק לוי, שמעון הרוש. מגד גוזני
אי ודאות. שחקני מכבי נתניה/מגד גוזני

השתלשלויות האירועים לפני הפגישה:

00:50: לילה טוב, אנחנו עדיין כאן. בעקבות כל הידיעות והשמועות ולמרות ההכחשות שלו בשיחות עם גורמים בעירייה, מבינים בעיריית נתניה שהאיש איתו נפגשו ככל הנראה לא יכול לקחת את המועדון למקומות הנכונים. לפיכך, הם צפויים להחליט כבר ברביעי לרדת מהעסקה ולחפש אדם אחר או לחילופין להשלים עם העובדה שהקבוצה צריכה ללכת בשלב הראשון להקפאת הליכים ואולי לאחר מכן לפירוק. גם שחקני הקבוצה, שחלקם עוד האמינו שאפשר לעשות משהו מול האיש, מפנימים כעת שאין מנוס מפנייה לבית המשפט והקפאת הליכים והדבר ייקבע ככל הנראה כבר ברביעי בשיתוף עם ניר אלון מההסתדרות.

19:00: עיריית נתניה פרסמה תגובה לאירועי הימים האחרונים: "כידוע, לכל אורך הדרך, עושה העירייה כל מאמץ אפשרי לסייע למועדון מכבי נתניה על מנת למצות את האפשרויות הקיימות. באחרונה פנה אל העירייה מציע שהצהיר על כוונותיו לרכוש את הקבוצה. המציע בקש להימנע מפרסום בשלב זה, וזאת מטעמיו וציין כי במועד שידרש- יציג בפני ההתאחדות לכדורגל את פרטיו ואת כל המסמכים שיתבקש, לרבות הסכומים הנדרשים לצורך הרכישה.

"יש לציין שמועדון מכבי נתניה אינו בבעלות העירייה וכל הצעה מועברת לידי הגורמים המקצועיים, ההתאחדות לכדורגל והבעלים (שגב ומאור)- להם הסמכות הבלעדית לביצוע עסקת מכירה, תוך כדי ביצוע בדיקה ותחקור אודות העומדים מאחוריה ההצעה. הרוכש הפוטנציאלי הציע להוכיח את רצינותו בכך שיעביר תשלום המשכורות לעובדי מכבי, דבר שבשלב זה עדיין לא נעשה. היום, ג', התחייב המציע בפני הקבוצה ובפני כלי התקשורת להעביר את התקציב הנדרש- וכל נושא הטעון הבהרה או בירור יש להפנות אליו או לנציגיו. חשוב להדגיש שבשלב זה לא נעשה מצד העירייה כל מהלך הקשור לרוכש הפוטנציאלי, והמועדון נמצא באותו מצב בו היה לפני כשלושה שבועות, מועד קבלת ההצעה לרכישה".

15:17: במהלך הפגישה הרוכש שלף צ'ק, עליו סכום בסך 12.5מיליון שקלים, אך הסביר כי הוא לא יעביר את הכסף. אליהו הבהיר כי הוא יכול להפקיד את הצ'ק מחר ובנוסף הסביר כי קיימים מספר עסקים הנמצאים ברשותו. הרוכש המיועד הבהיר כי הוא רוצה לחכות כיצד הדברים יסתדרו בימים הקרובים.

15:10: הסתיימה הפגישה של הרוכש עם נציגי השחקנים, בסיומה הרוכש הבטיח שתוך שבעה ימי עסקים, דהיינו עד ה-22 בחודש, המשכורות ישולמו, בין אם הקבוצה תירכש עד אז ובין אם לא. בפרק הזמן הזה ינסו לקדם את העברת המניות לרשותו.

13:57: ויכוח ניצת בין אליהו לבין ניר אלון. האחרון מעוניין כי הקבוצה תיכנס להקפאת הליכים, אך הרוכש המיועד מעוניין כי כל המניות, גם של אלי שגב ויוסי מאור, יועברו אליו ורק אז הוא יעביר את הכספים.

13:52: הרוכש המיועד משוחח עם אנשי המועדון ואמר להם: "אני אעמוד אחרי ההבטחות שלי. אנשים לא יטילו בי דופי, אני אבוא לוועדה להעברת הזכויות ואוכיח מי אני. באתי עם תוכניות לחמש שנים ואני רוצה במכבי נתניה. אעמוד בכל ההבטחות שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסר של רגיעה. קובי ג'אן/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:14: הרוכש המיועד הסתובב וחזר למתקן האימונים ביחד עם מלוויו. לצערו, השחקנים כבר אינם נמצאים במתחם אחרי שהמתינו לו מאז 11:00.

13:07: כחמש דקות לאחר הדברים של חסן, הגיעו אל המתחם שני ג'יפים מסוג קאדילק. מאחד מהם יצא מנכ"ל העירייה בן חמו, כאשר בג'יפ השני נמצא הרוכש המיועד. האחרון נבהל מהעיתונאים שנכחו במתחם, הסתובב ויצא ממתחם האימונים.

13:02: אחרי המתנה בת כשעתיים, השחקנים התחילו להתפזר. הבלם ירין חסן: "אני לא יודע למי להפנות את האצבע המאשימה אבל קראנו שיהיה כסף. אמרו לנו שהיום ב-11:00 יהיה כספים. אני בתור קפטן לא יכול להגיד לשחקנים הזרים שיהיה כסף. אני וחברי רוצים לעלות למשחק מול הפועל כפר סבא בשבוע הבא".

חסן הוסיף: "אני אסע עם ניר אלון כדי למצוא איש שינהל את המועדון הזה, מישהו שייתן לשחקנים והעובדים את הכסף. אני לא יודע את מי אני הולך לפגוש, זה לא פירוק. הייתה אפשרות לפרק את המועדון ולהוריד את הקבוצה לליגה א' אבל הלכנו על זה אלא על האופציה השנייה - לפיה ימונה נאמן שינהל את המועדון. הבנתי שיגיע לכאן אדם עם צ'קים וישלם לכולם את המשכורות. אני כבר חודש שלם מבטיח הבטחות, וגם לי מבטיחים. נשארו לנו ארבעה ימים כדי לקבל החלטה ולפעול. אני גם שואל את השאלה".

שחקני מכבי נתניה אנדריי מישצ'נקו, ירין חסן מגיעים אל עיריית נתניה. מגד גוזני
לא מאמינים. שחקני מכבי נתניה/מגד גוזני

11:57: חרף ההבטחות, הרוכש ו/או נציגיו, עדיין לא הגיעו. השחקנים מגלים סימני חוסר סבלנות.

11:16: יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון, הגיע אל המקום ביחד עם היועצים המשפטיים של ההסתדרות החדשה. הוא יבהיר לשחקנים שאם אין רוכש עליהם לפנות עוד היום בבקשה להקפאת הליכים ולפירוק מכבי נתניה.

11:00: שחקני הקבוצה כבר הגיעו למתקן האימונים והמשרדים והם ממתינים בציפייה דרוכה אחרי שהובטח להם שהם יקבלו כעת את המשכורות.

שחקן מכבי נתניה ירין חסן. יוסי ציפקיס
בוקר של המתנה. ורד וחסן מחכים./יוסי ציפקיס

9:47: לאור החששות בקבוצה על כך שנפלו לעוקץ ורמייה מצד אדם שניסה להשיג את פרטי החשבון שלהם כדי למשוך משם כספים, קובי ג'אן, נציג הרוכש המיועד, פנה הבוקר לעירייה וטען כי אין שום שינוי בתכנון: "אני מגיע כמתוכנן עם הכסף לאימון כחלק מתהליך הרכישה". יש לציין כי ג'אן, שהוצג כנציג הבעלים, הגיע לפגישות בעירייה בשבועות האחרונים כשהוא מלווה ברוכש עצמו. בעירייה היה מי שאמר הבוקר: "הם עשו עלינו רושם מצוין, במיוחד קובי ג'אן, ולא נראה שיש שום בעיה, אבל אנחנו ממתינים לראות האם הוא יביא את הכסף".

9:30: בקרב חלק משחקני נתניה עלה חשש שהם נפלו קורבן לניסיון עקיצה שמטרתו למשוך כספים מהחשבונות שלהם. החשד שלהם נפל בגלל שהם התבקשו להעביר פרטים רבים שנוגעים לחשבונות שלהם. אחד השחקנים אמר: "אני בדרך לבנק כדי לבדוק שלא עקצו אותי. יש לי כסף בעובר ושב, אני מפחד שנתתי יותר מדי פרטים ומישהו לקח לי את הכסף".

9:07: אם החששות של השחקנים יתאמתו ויתגלה שהעירייה הזדרזה לבשר על רוכש, עלולה מכבי נתניה ללכת בהקדם לפירוק, מכיוון שלקבוצה יש חובות הנאמדים בלמעלה מ-12 מיליון שקלים, וכרגע אין שום גורם שייקח אותם על עצמו. הבוקר מתכוונים שחקני הקבוצה להגיע לאימון, אבל ספק אם יעלו לכר הדשא.

8:27: שחקנים במכבי נתניה הצהירו אמש כי הם לא מאמינים להבטחות שניתנו להם בפגישה שהתקיימה בבית העירייה. כזכור, שחקני הקבוצה הגיעו אתמול למחות על העיכוב במשכורותיהם, וירין חסן ושמעון הרוש נכנסו לפגישה אצל המנכ"ל אבי בן חמו, שם קיבלו הבטחה שהיום יגיע לאימון הבוקר מי שהוצג כנציג הבעלים של הרוכש המיועד, קובי ג'אן, שייתן להם את המשכורות.

שחקנים בנתניה אמרו: "משהו כאן מסריח, זה נראה כמו שקר אחד גדול. אין רוכש, זה נראה כאילו מישהו עבד על העירייה ושיקר את כל המערכת. משהו מסריח מהרגע הראשון. לא יכול להיות שביום חמישי אמרו לנו שיהיו משכורות, ועד עכשיו אין כלום. יש כאן תחושה של הונאה גדולה".

עדכון ראשון: 10.5, 15:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully