וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי נפרד ממורסמו, נובאק דג'וקוביץ' שובר שיאים ומגדיל הפער מיריביו

אחרי הזכייה במדריד הסרבי בפער העצום בדירוג העולמי, והשתווה לסמפראס ובורג ברשימת הזכיות. מארי נפרד מהמאמנת: "תודה לך". סלע עלה 11 שלבים למקום ה-63, הטניס השווייצרי שובר שיאים היסטוריים

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
עוד שנה אדירה. דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' שבר אמש (ראשון) שיא נוסף בטניס העולמי, כשזכה בטורניר המאסטרס 1000 ה-29 בקריירה. הסרבי גבר בגמר טורניר מדריד 2:6, 6:3, 3:6 על אנדי מארי בסיומו של משחק מצוין שנמשך שעתיים ו-6 דקות, ועבר ברשימת הזוכים את רפאל נדאל, שמחזיק ב-28 זכיות בטורנרי מאסטרס 1000.

המספרים של דג'וקוביץ':
* חלוקת הגביעים של נולה בטורנירי מאסטרס 1000: שישה במיאמי, חמישה באינדיאן וולס, ארבעה ברומא, ארבעה בפריס, שלושה בשנחאי, שלושה במונטריאול, שניים במדריד ושניים במונטה קרלו.

* ניצח ב-33 מתוך 35 המערכות שלו מול טניסאים מהטופ 10 ב-15 המשחקים האחרונים.

* הוא זכה בחמישה מתוך שישה טורנירי המאסטרס 1000 האחרונים, ועשרה מתוך ה-14 האחרונים.

* מאז אוקטובר 2012 הוא במאזן 2:14 מול אנדי מארי.

* נולה, בטורניר החימר הראשון שלו מאז שהודח בסיבוב השני של מונטה קרלו מול יירי ווסלי (55 בעולם), הציל שבע נקודות שבירה במשחקון האחרון.

* עם הטורניר ה-64 שבו זכה בקריירה, הוא עלה למקום השישי ברשימת הזכיות בכל הזמנים, כשהשתווה לביורן בורג ופיט סמפראס.

"אין ספק שזה מחמיא מאוד להיות לצד אגדות ספורט, שחקני טניס שהערצתי, במיוחד כמו סמפראס, בילדותי הוא שלט בענף", אמר דג'וקוביץ', "זה הישג שאני מאוד גאה בו, זה משהו מעניק מוטיבציה להשיג יותר. כשאתה מגיע לשלב כזה בקריירה שלך, אתה חייב למצוא דרכים נוספות כדי לתת לעצמך השראה ומוטיבציה כדי להמשיך".

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
בניגוד ללנדל, עם מורסמו הוא לא זכה בטורניר גרנד סלאם. מארי/רויטרס

אנדי מארי הודיע על פרידה מהמאמנת שלו, אמלי מורסמו. "למדתי הרבה מאמלי בשנתיים האחרונות", הודיע מארי, "על המגרש ומחוצה לו, הייתה לה השפעה מרגיעה על הצוות שלנו, והיא תחסר לכולנו. אקח קצת זמן על מנת לשקול את הצעדים הבאים, אבל כעת אני רק רוצה להודות לה על כל מה שעשתה, אי אפשר בכלל לאמוד את תרומתה". מורסמו אמרה: "היה לי לכבוד לעבוד עם אנדי, זו הייתה חוויה פנטסטית, נהניתי להיות חלק מהצוות, זה היה אתגר עבורי להקדיש לו את הזמן ולטייל בעולם איתו, אאחל לו בהצלחה". מאז שהחל לעבוד עם הצרפתייה ביוני 2014, מארי בן ה-28 הוסיף שבעה תארים, כולל השניים הראשונים שלו על חימר, אבל לא הצליח להוסיף עוד זכייה בטורניר גרנד סלאם לשניים שכבר יש לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טימאה באשצ'ינסקי טניסאית שוויצרית. GettyImages
הטניס השווייצרי בשיאו. בשצ'ינסקי/GettyImages

דירוג

דודי סלע עלה 11 שלבים למקום ה-63 בעולם בזכות ההצלחה שלו בטורניר קרשי, שבו העפיל לגמר, והישראלי ממשיך לשפר עמדות בניסיונו לשחק במשחקים האולימפיים בקיץ. רוג'ר פדרר עקף את אנדי מארי ועלה למקום השני, בעוד הסקוטי ירד למקום השלישי. העשירייה הראשונה: דג'וקוביץ' (עם 16,550 נקודות, 9,000 יותר מאשר למקום השני), רוג'ר פדרר, אנדי מארי, סטן ואוורינקה, רפאל נדאל, קיי נישיקורי, ג'ו ווילפרד צונגה, תומאס ברדיך, דויד פרר, מילוש ראוניץ'.

אצל הנשים טימאה בשצ'ינסקי התמקמה במקום העשירי, והמחישה את דור הזהב של הטניס השווייצרי - עם חמישה טניסאים בטופ 10: אצל הגברים פדרר ו-ואוורינקה, אצל הנשים בלינדה בנציץ' (8) ובשצ'ינסקי, ומרטינה הינגיס שבמקום הראשון בדירוג שחקניות הזוגות.

טופ-10 אצל הנשים: סרינה וויליאמס כמובן עדיין בראש, אחריה אנג'ליק קרבר שעלתה למקום השני אחרי שהחליפה עם מקומות עם אגניישקה רדוואנסקה, שירדה למקום השלישי. אחריהן גברין מוגורוסה, סימונה האלפ (שזכתה בטורניר מדריד ועלתה שני שלבים), ויקטוריה אזרנקה, בלינדה בנצ'יץ', פטרה קביטובה, טימאה בשצ'ינסקי.

אצל הישראליות: יוליה גלושקו עלתה שלב למקום ה-144 בעולם, שחר פאר ירדה שלושה שלבים למקום ה-296, ודניס חזניוק עלתה שלב אחד למקום ה-307.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully