וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצת להסדר ההימורים בספורט תשיב לציבור כ-3.2 מיליון שקלים

ביהמ"ש פסק נגד המועצה בתביעה ייצוגית על רקע חיוב אוטומטי של 30 ש"ח למי שלא מילא את סכום ההימור באתר הווינר בין השנים 2010-2013. התובע, אלדד צשרניה, זכה ב-40 אלף שקלים

עו"ד רן שפירא. אפרת ספקטור, מערכת וואלה! NEWS
תביעה ייצוגית. עו"ד רן שפירא/מערכת וואלה! NEWS, אפרת ספקטור

המועצה להסדר ההימורים בספורט הפסידה בשבוע שעבר בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ותיאלץ להשיב לציבור כ-3.2 מיליון ש"ח, אשר יושקעו במטרה אשר תיבחר משלל הצעות אותן יגישו הצדדים לביהמ"ש.

כבוד שופטת ביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז בלוד, אסתר שטמר, פסקה ביום חמישי האחרון נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט על תובענה ייצוגית שהוגשה על ידי אלדד צרשניה כבר בשנת 2013 ולפיה לאורך שלוש שנים, כל מי שרכש טופס טוטו-ווינר באמצעות האינטרנט, אך לא מילא את סכום דמי ההשתפות (סכום ההימור) – חויב בדמי השתתפות על סך 30 שקלים – בעוד שעל פי הדין, כך נטען בתביעה, היה על המועצה לחייבו בסך ההימור הנמוך ביותר במשחק, אשר עמד על 10 שקלים בלבד.

על פי הנטען בתביעה, סכום ברירת המחדל שולש ע"י המועצה בשנת 2010 בניגוד לדין – וזאת על מנת לחייב משתתפים להמר בסכום גבוה יותר, ואגב כך, להעשיר את הכנסותיה של המועצה. צשרניה יקבל גמול מיוחד בסך כולל של 40 אלף שקלים, הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים וכן שכר טירחה לעורכי דינו – עו"ד רן שפירא, רפאל אלמוג ויעקב גורנשטיין – בסך 300 אלף שקלים.

seperator

התביעה הוגשה לאחר שמר אלדד צשרניה פנה למרכז השירות של המועצה להסדר הימורים בספורט, וביקש להשיב לו 20 שקלים בהם חויב, מפני שלא סימן דמי השתתפות, וסבר כי אי-סימון דמי ההשתתפות יגרור את חיובו ב-10 שקלים בלבד – ולא היא.

לדאבונו, במרכז שירות הלקוחות של המועצה להסדר הימורים בספורט סירבו להחזיר לו את הכסף – והוא פנה למשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, אשר הגישו בשמו תביעה ייצוגית נגד המועצה, ובה הכלילו בקבוצת התובעים הייצוגיים את כל המהמרים שעלולים היו להיפגע מחיוב היתר של דמי ההשתתפות שהונהג באתר.

לדברי עו"ד רן שפירא, כבר לאחר הגשת התובענה שינתה המועצה את הגבייה האסורה, ואולם לא ראתה לנכון לפצות ולהשיב את מלוא הסכומים שגבתה שלא כדין, ומכאן התחייב ניהול הליך עד לפסק הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully