וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוויס צ'יבוטה טוען: "דור כוכב קרא לי 'כושי מסריח'", עכו גיבתה את הקשר

הפועל כפר סבא טענה לאחר המשחק מול הפועל עכו כי שחקן האורחים קרא קריאות גזעניות. מימר: "מספר אנשים אצלנו שמעו את הדברים, כוכב צריך לשלם על כך". מעכו נמסר: "מזוהים עם דו קיום"

one

הפועל כפר סבא נשארה הערב (שבת) באופן סופי בליגת העל אחרי 0:0 מול הפועל עכו, שתיאבק במחזור הסיום עם עירוני קרית שמונה נגד הירידה במשחק על כל הקופה, למרות התיקו שהבטיח לה עונה נוספת בליגת העל, הרוחות סערו לאחר המשחק כאשר מאוויס צ'יבוטה השתולל וניסה לתקוף את דור כוכב, כאשר על פי הטענות של אנשי כפר סבא, כוכב קרא לעברו "כושי מסריח" במהלך המשחק. לירן וקסברגר שופט המשחק ציין את האירוע הזה בדו"ח השיפוט שלו, כשמנגד דור כוכב הכחיש את הטענות וטען שהוא לא הבין מדוע צ'יבוטה התנפל עליו. גם מומי זפרן טען כי הוא לא שמע הערות כאלו מצידו של כוכב.

תסריטי מחזור הסיום:

* לעירוני קרית שמונה מספיק תיקו בעכו כדי להבטיח הישארות. קרית שמונה תרד אם היא גם תפסיד לעכו, וגם הפועל חיפה תנצח.

* הפועל עכו צריכה תוצאה טובה יותר מזו של הפועל חיפה. אם תנצח את קרית שמונה, תישאר בוודאות. תיקו יספיק לה במקרה שהפועל חיפה תפסיד.

* אם הפועל חיפה תנצח את בני יהודה, שכבר איבדה עניין בליגה, היא תישאר ולכן היא תלויה בעצמה בלבד. אם תעשה תיקו, היא תקווה שעכו לא תנצח.

* למעשה, שלוש הקבוצות תלויות בעצמן וכל אחת תישאר אם תנצח.

מאוויס צ'יבוטה שחקן הפועל כפר סבא משתולל לאחר שספג קריאות גזעניות. ברני ארדוב
צ'יבוטה משתולל בסיום המשחק/ברני ארדוב

מאמן הפועל כפר סבא שרון מימר התייחס לתקרית שקרתה בסיום במלים מאוד חריפות: "חבל ששחקן כמו דור כוכב מרשה לעצמו להתעסק בדברים מלוכלכים ולא בפעם הראשונה. הוא ניגש למאוויס ואמר לו: 'כושי מסריח'. צריך לגנות את זה וצריך להעלים את זה מהכדורגל. יותר מבן אדם אחד שמע אצלנו את הדברים שדור אמר למאוויס ואני מקווה מאוד שמי שצריך לתת את הדעת לזה, יטפל בזה כי אנחנו בני אדם הרבה לפני שאנחנו שחקני כדורגל וצריך למגר את זה. לשמחתי הזהרתי לפני המשחק מכל ההקנטות האלה. אני מקווה שדור כוכב יטופל ואני מקווה שהשופט ירחיק אותו. דור כוכב צריך לשלם על הדברים שהוא אמר למאוויס".

מעבר לתקרית הזה, חגגו בכפר סבא את ההישארות. מימר שהגיע באמצע העונה ועמד במשימה אמר: "זו תחושה הכי טובה שיכולה להיות. קיבלתי משימה כשהגעתי לכאן. היינו מתחת לקו האדום ועשינו את זה. יש לי חוזה לעונה הבאה וטוב לי כאן. יש שחקנים טובים בכפר סבא, בסיס טוב והפנים קדימה לעונה הבאה בליגת העל". על מה שהוא לוקח מהעונה הזו, אמר המאמן: "מה שלא הורג מחשל. קיבלתי הרבה דברים לעתיד מחצי העונה הזו. אני רוצה לחגוג עכשיו עם המשפחה שלי".

מומי זפרן, מאמנה של הפועל עכו שערך בכורה על הקווים אמר בסיום: "הקבוצה במומנטום שלילי כבר תקופה ארוכה. בסך הכל הגענו למשחק טעון מאוד. הפועל כפר סבא נתנה פייט רציני. טוב שלא הפסדנו והשארנו את ההכרעה בידינו. הגענו עם סגל חסר והיה קשה. אם ננצח בשבוע הבא אנחנו נשארים, עשינו את שלנו עם הנקודה הזו והחזרנו את האמונה שאפשר להשאר. לא הייתי מגיע לפה אם לא היה מדובר בהפועל עכו, הם נתנו לי הזדמנות וברגע שקראו לי לא חשבתי על כלום ישר באתי".

תגובת הפועל עכו לתקרית: "מועדון הכדורגל הפועל עכו גיבה לאחר התקרית את שחקן המועדון דור כוכב, ודוחה מכל וכל את הטענות לגבי אמירה גזענית כזו או אחרת מצד השחקן כלפי שחקן הפועל כפר סבא מאוויס צ'יבוטה . אחד הדברים עימם המועדון מזוהה ביותר זה הדו קיום. קבלת האחר וכבוד האדם ללא הבדל דת גזע או מוצא. בהפועל עכו ישנם שחקנים יהודים נוצרים מוסלמים בהירי עור וכהי עור וכולם נוהגים בכבוד והערכה זה לזה, ודור כוכב הוא דוגמא ומופת לערכים אלה, כך שהטענות המופנות כלפיי השחקן לא מסתדרות עם אופיו".

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל כפר סבא נשארה בליגה אחרי 0:0 מול הפועל עכו

לכתבה המלאה
סמי אליקים מול עוז פרץ/ברני ארדוב
שחקני הפועל כפר סבא מחזיקים את מאוויס צ'יבוטה. ברני ארדוב
צ'יבוטה עצבני/ברני ארדוב
שרון מימר מאמן הפועל כפר סבא (מימין) מחזיק את מאוויס צ'יבוטה. ברני ארדוב
שרון מימר מאמן הפועל כפר סבא (מימין) מחזיק את מאוויס צ'יבוטה/ברני ארדוב
מאוויס צ'יבוטה שחקן הפועל כפר סבא (במרכז). ברני ארדוב
מאוויס צ'יבוטה שחקן הפועל כפר סבא (במרכז)/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully