וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן טבק: "יש לנו בעיה בפתיחת משחקים, בטוח שהפעם זה יהיה שונה"

7.5.2016 / 16:00

מאמן מכבי תל אביב דיבר לקראת הדרבי, הצהובים ינסו לנקום בהפועל על ההפסד המביך במפגש הקודם. דווין סמית', בריאן רנדל ודראגן בנדר לא בסגל הצהובים (א', 21:05, ערוץ 1)

one

בווידיאו: הניצחון הגדול של הפועל בדרבי הקודם

הדרבי התל אביבי השלישי של העונה ייערך מחר (ראשון) במסגרת המחזור ה-32 כשמכבי תל אביב תארח את הפועל תל אביב (21:05, שידור ישיר בערוץ 1). שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה - במפגש הראשון שנערך בדרייב אין ניצחה מכבי 77:90 כשטיילור רוצ'סטי רושם את משחק השיא שלו בישראל עם 28 נקודות ו-10 אסיסטים. במפגש השני שנערך ביד אליהו, גמלו האדומים לצהובים עם ניצחון חוץ משכנע 68:84, כשרביב לימונד מצטיין עם 16 נקודות ו-7 אסיסטים. זה יהיה המפגש ה-110 בליגה הסדירה בין הקבוצות כשהמאזן עומד על 28:81 לטובת מכבי תל אביב, שניצחה ב-47 מ-55 מפגשי הליגה הסדירה בבית שלה. הפועל תל אביב מעולם לא ניצחה שני דרבים בחוץ בעונה אחת.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק שהוא לחלוטין לפרוטוקול עבורה. הצהובים יודעים שהדבר היחיד שניצחון על היריבה העירונית יקבע הוא ששתי הקבוצות לא יפגשו ברבע גמר הפלייאוף באופן סופי. הצהובים רשמו בשבוע שעבר ניצחון חוץ לא פשוט באילת, כשהם יוצאים מפיגור משמעותי בפתיחת המשחק, ונעזרים בכושר פנטסטי של גל מקל שלפני שבוע וחצי נגד קרית גת רשם 16 אסיסטים ובניצחון באילת קלע 29 נקודות. בקבוצה קיבלו בתקופה האחרונה החלטה עקרונית להפרד מהפורוורד דווין סמית' שסובל מבעיה בברכו, והחמיץ את משחקי הליגה האחרונים בשל הפציעה. לקראת המשחק החליט הצוות המקצועי שלא להלביש את סמית', בריאן רנדל ודרגאן בנדר.

רצף הניצחונות של הפועל תל אביב שעמד על שלושה נקטע בשבוע שעבר בהפסד דרמטי בבית להפועל ירושלים. הקבוצה של שרון אברהמי, ששיחקה ללא נייט רובינסון המורחק ועם ג'ף אלן מוגבל בשל פציעה, שלטה לאורך כל המשחק נגד האלופה, והוליכה ב-21 הפרש במחצית השנייה לפני שראתה את הקבוצה הבכירה בטבלה מבצעת מהפך. בהפועל יודעים שהפסד באחד משני המחזורים הבאים והם יסיימו את העונה במקום השמיני, ויפגשו את ירושלים לסדרת רבע גמר פלייאוף זאת השנה השנייה ברציפות, ואם ינצחו את שני המשחקים, ומכבי ראשון לציון או בני הרצליה יפסידו את שני המשחקים שנותרו להם, תעלה הפועל למקום השביעי או השישי, ותפגוש את מכבי תל אביב או מכבי חיפה בהתאמה. רובינסון ישוב לשחק לאחר ההרחקה, וגם ג'ף אלן התגבר על הפציעה במפשעה.

גל מקל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בכושר טוב. מקל/ברני ארדוב

ז'אן טבק התייחס ליכולת של קבוצתו ואמר: "יש לנו בעיה להכניס קצב ואגרסיביות בפתיחת המשחק. מול הפועל אילת פתחנו את המשחק טוב אך לא הגענו למצבי קליעה. גם במשחק הקודם מול הפועל ת"א לא הגענו עם גישה נכונה למשחק. למרות זאת אני בטוח כי מחר נגיע מוכנים יותר על מנת לנצח את המשחק. כולם מבינים כמה הניצחון בדרבי חשוב".

טבק התייחס גם ליוגב אוחיון ולמשחק הטוב שהציג מול אילת: "יוגב הוא שחקן טוב אך אני לא בוחר מי ישחק על פי תחושות, אלא על פי המצב הבריאותי והמקצועי של השחקנים. יש לכלול מספר גורמים בהחלטה מי ייפתח בחמישיה ונגיע לכך לקראת המשחק". לגבי שחקן היריבה, נייט רובינסון, אמר טבק: "אני מכיר אותו מצויין מהתקופה שהייתי במחנה האימון של הניקס בליגת הקיץ. הוא שחקן איכותי שמסוגל לשנות את המשחק, אבל אני לא חושב שצריך להתמקד בשחקן כזה או אחר, הפועל תל אביב היא קבוצה טובה שמסוגלת להתמודד גם בלעדיו".

לגבי בעיית הפצועים אצל הצהובים אמר המאמן: "תהיה לנו בעיה בתחילת הפלייאוף מכיוון שחלק מהשחקנים לא יהיו בכושר משחק. אנחנו צריכים לבוא מוכנים מנטלית לכל מצב, גם אם הסגל שיעמוד לרשותנו לא יהיה מלא". על דווין סמית' אמר טבק: "דווין נפצע שוב מול נהריה אך הוא מחלים, עדיין לא ברור אם הוא יהיה כשיר לפתיחת הפלייאוף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דמיטריוס קונגר שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם נייט רובינסון. ברני ארדוב
בונים עליו. רובינסון/ברני ארדוב

מאמן הפועל תל אביב שרון אברהמי אמר לקראת המשחק: "זה שניצחתי דרבי כבר יהפוך את זה ליותר קשה, כי הם יבואו יותר מוכנים ודרוכים. דרבי בחוץ זה משחק קשה, אנחנו מקווים לתת משחק טוב מחר. אנחנו צריכים להיות מאוד אגרסביים עם הגארדים בעיקר, מכבי רושמת ארבעה גבוהים למשחק, גם אופייבו משחק, יהיה לנו מאבק בפנים. אנחנו צריכים לא לתת להם לרוץ, ולהיות בשליטה כמו בחצי הראשון נגד ירושלים".

על נייט רובינסון: "דיברנו איתו, אבל דיברנו איתו גם לפני נס ציונה, אבל אנחנו מקווים שעכשיו כשמגיעים למשחק גדול הוא יתן לנו מה שנתן בחלק מהמשחקים. נקווה שנתעסק מחר רק בכדורסל טוב. קשה לדעת מה יהיה, הוא עשה אימונים טובים השבוע, לא שיחק משחק אחד ואמור להגיע רעב, נדע רק בסוף הערב אם למד את השיעור או לא".

"במשחקים הגדולים השחקנים התחרותיים באים טוב", המשיך, "אין מבחינת הטבלה יותר מדי משמעות למשחק, אבל מבחינת האוהדים ומבחינתנו זה משחק חשוב כי זה דרבי. יש עוד אפשרות לצאת מהמקום השמיני, אם ננצח שני משחקים והרצליה או ראשון יפסידו שני משחקים, אבל רוב הסיכויים שנפגוש את ירושלים בסדרה, כל עוד יש סיכוי נעשה הכל. במשחק כזה, בדרבי, לא שומרים כוחות. מקווה שנבוא בהרכב מלא וג'ף יהיה כשיר וישחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully