וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט גאה בקאמבק: "קיבלנו מכה בקרביים, ונחלצנו מזה עם מלחמה"

הווריירס חגגו ניצחון וקאמבק במשחק מספר 2 מול הבלייזרס: מספרי הרבע האחרון המרשים (לילארד: "זו מפלצת מסוג אחר"), היתרון האדיר של האוראקל, העקיצה של גרין, ומי צריך את קרי? וגם: יוסטון נגד הארדן, ובעיית קייל לאורי

אימג'בנק GettyImages

גולדן סטייט הזכירה הבוקר (רביעי) שבנוסף לכישרון ויכולת, יש לה גם לא מעט אופי ו-ווינריות. האלופה עלתה ליתרון 0:2 בסדרת חצי גמר המערב, אחרי שגברה 99:110 על פורטלנד במשחק השני, ועל אף שהם עדיין לא סטפן קרי, הווריירס הצליחו למחוק פיגור 17 נקודות. הבלייזרס עלו לרבע האחרון ביתרון 11, עוד הוליכו ב-9 הפרש כשנותרו 9:00 דקות לסיום, אבל משם גולדן סטייט סיימה את המשחק בריצת 8:28 ואת הרבע האחרון ניצחה 12:34.

שחקני גולדן סטייט ווריירס אנדרה איגודאלה, דריימונד גרין. GettyImages
אש באוראקל. הווריירס/GettyImages

מספרי המשחק:

* קליי תומפסון קלע 20 מ-27 הנקודות שלו במחצית השנייה.

* ב-9:00 הדקות האחרונות הווריירס קלעו 8 מ-12 מהשדה מול 3 מ-14 של הבלייזרס.

* ברבע האחרון היא ספגה רק 12 נקודות, הכי מעט שלה אי פעם בפלייאוף ברבע האחרון (השוותה שיא שקבעה מול הקאבס בשנה שעברה).

* הפרש 22 נקודות ברבע האחרון (12:34) הוא הכי גדול שלה בפלייאוף מאז 1987 מול הלייקרס.

* דריימונד גרין ממשיך להיות סלע בהגנה: שחקני פורטלנד שניסו לקלוע מולו היו רק 2 מ-9 מהשדה, ו-4 מ-20 מהשדה בשני המשחקים ביחד.

* גרין, שגם הקניט את הספסל של פורטלנד ובמהלך הריצה הגדולה סימן לספסל של הבלייזאס "קחו פסק זמן", סיים את המשחק עם 17 נקודות, 14 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-4 חסימות - מספרים שלא הוצגו בפלייאוף מאז טים דאנקן ב-2003.

* 0:35 - זה המאזן של קבוצות NBA שסיימו את העונה הרגילה עם 65 ניצחונות ומעלה ועלו ליתרון 0:2 בסדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני גולדן סטייט ווריירס אנדרסון ורז'או, פסטוס אזילי, סטפן קרי. GettyImages
גם בלעדיו. קרי/GettyImages

הציטוטים

"המהפך התחיל עם רמת הריכוז שעלינו איתה לרבע האחרון", אמר קליי תומפסון, שממשיך לקחת פיקוד בהיעדרו של סטף, "כבר היינו בעבר בפיגור, מחוץ למשחק, ופשוט התרכזנו בשני צדי המגרש. אנחנו יכולים לבנות על המשחק הזה. המאמץ שהשקענו ברבע האחרון הוא מה שנדרש כדי לנצח את הקבוצה הזאת".

בגולדן סטייט גם זוכרים את היכולת המדאיגה, שאפשרה לאורחים לעלות ליתרון 17. מאמן הווריירס סטיב קר אמר בסיום ש"משחק מספר 2 תמיד מפחיד אותי, במיוחד אם ניצחת את המשחק הראשון בקלות. זה פשוט קורה, זה הטבע האנושי. הקבוצה השנייה מגיעה רעבה, ואתה אולי קצת מוריד אנרגיות בהגנה". אנדרה איגודלה אמר ש"קיבלנו מהלומה לקרביים, הם בחנו אותנו, אבל המשכנו להילחם כדי להיחלץ מזה".

נתוני המהפך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

המשחק הזה המחיש שוב את הכוח של האולם הביתי, האוראקל: הווריירס במאזן 6:92, כולל פלייאוף, מאז שסטיב קר מונה בעונה שעברה. הם במאזן 0:5 העונה בפלייאוף בבית, ובמאזן 0:5 בלי קרי. שון ליבינגסטון אמר ש"במשחקים האלה יתרון הביתיות בא לידי ביטוי, בשביל זה עבדנו כל העונה הרגילה. יש מצבים, כמו הלילה, שבהם היריבה מציגה את הכדורסל הכי טוב שהיא יכולה להציג, ואנחנו מציגים יכולת ממוצעת, ואז הקהל מכניס אותך למשחק".

כמו כן, קר אמר לפני המשחק שעל אף ההתקדמות במצב הברך של סטפן קרי, עדיין לא ברור מתי יחזור. "הוא מתקדם יפה", אמר קר, "הוא עושה שיקום ועושה את ההתקדמות שאנחנו מצפים לה, אבל הוא עדיין לא על המגרש עם הקבוצה בשלב הזה. מקווים שזה יקרה מהר, אבל אני לא יודע מתי". קרי, מצדו, אמר שיש "סיכוי לא רע" שישחק במשחק מספר 3 בפורטלנד, שייערך רק בשבת. על פי ההערכות, קרי לא סובל מפציעה חמורה, והשיקולים כרגע הם ניסיון לשמור עליו כשיר ולמנוע ממנו כאבים מיותרים.

דמיאן לילארד, פורטלנד בלייזרס. GettyImages
כואב. לילארד/GettyImages

בצד השני, דמיאן לילארד יודע ש"היה לנו סיכוי לגנוב משחק חוץ, כואב להגיע ככה לחדר ההלבשה אחרי ששיחקנו כל כך טוב במשך כל כך הרבה זמן. הם הגיבו באופן נואש". לילראד זוכר שהבלייזרס חזרו מפיגור 2:0 מול הקליפרס, אבל יודע: "גולדן סטייט זו מפלצת מסוג אחר".

מאמן פורטלנד טרי סקוט אמר בסיום ש"שיחקנו מצוין במשך שלושה רבעים, הראינו שאנחנו יכולים להתמודד איתם, אבל זה חמק מאיתנו ברבע האחרון. מאכזב להפסיד משחק כזה, כשאתה נמצא בו לכל אורכו ובמצב לנצח ברבע האחרון. אנחנו חייבים לדעת לגמור את המשחק. חייבים ללמוד מזה".

שחקני טורונטו ראפטורס קייל לאורי, דמאר דרוזן. GettyImages
מה יהיה? לאורי/GettyImages

מה יהיה עם קייל לאורי?

* קייל לאורי, הגיבור הטרגי של ההפסד 102:96 של טורונטו למיאמי במשחק הראשון בחצי גמר המזרח, מנסה לחזור לתלם. כוכב הראפטורס אמנם קלע שלשה אדירה מחצי מגרש ששלחה את המשחק להארכה, אך מאז מתחילת הפלייאוף הוא מתקשה למצוא את עצמו התקפית, ומדייק ב-30 אחוז בלבד מהשדה. הלילה הוא סיים עם 7 נקודות בלבד, כולל 3 מ-13 מהשדה. אחרי שהמשחק הסתיים וכולם התפזרו, לאורי נשאר כדי לעבוד על הקליעה מבחוץ. "אני בתקופה לא טובה, זה מאכזב מאוד. בפלייאוף כל העיניים מופנות אלייך. מעצבן לשחק כל כך גרוע כשכולם בוחנים אותך מקרוב, ואני יודע שאני שווה הרבה יותר מזה, כך שאעשה הכל כדי להרים מחדש את המשחק שלי".

אגב, הבעיה של לאורי בפלייאוף החלה כבר בעונה שעברה. בסך הכל, בשמונה משחקים במדי הראפטורס בפוסט-סיזן, הוא קולע בממוצע של פחות מ-40 אחוז. זה הרצף הכי ארוך של שחקן בפלייאוף עם אחוזים כל כך נמוכים. "אני לא קולע באחוזים טובים לאחרונה, אני חייב להתחיל ליהנות על המגרש, ולא לחשוב יותר מדי. לא ברור מה קרה לי בשבועות האחרונים".

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. AP
שערוריית שיפוט. פופוביץ'/AP

עוד ברחבי הליגה

* הנהלת הליגה הודתה בחמש (!) טעויות שיפוט במהלך המכריע במשחק אתמול בין סן אנטוניו לאוקלהומה סיטי. 1) מאנו ג'ינובילי דרך על הקו בניסיון ללחוץ על מוציא החוץ, דבר שמהווה עיכוב משחק. 2) דיון ווייטרס גם עבר את הקו עם הרגל, וגם דחף את ג'ינובילי ומנע ממנו להגן, דבר שמהווה עבירת תוקף. 3) פטי מילס תפס בידו של סטיבן אדאמס, מה שאמור היה להיות עבירה. 4) קוואי לאונרד משך לראסל ווסטברוק בחולצה. 5) סרג' איבקה אחז בחולצה של למרקוס אולדריג' והשפיע על הזריקה שלו, דבר שמהווה עבירה נוספת.

* שחקן העבר של יוסטון, רוברט ריד, מצטרף לביקורת בסביבת הרוקטס על כוכב הקבוצה ג'יימס הארדן. הארדן עצמו הודה אחרי ההדחה מהפלייאוף ש"היו לנו העונה יותר מדי הסחות דעת, עברנו דרך קשה מתחילת העונה", אבל ריד, ששיחק עשר עונות ברוקטס, מאשים את הארדן. "הוא שחקן נהדר, אבל הוא לא מביא את זה לקבוצה", אמר ריד על הארדן, "אני מצטער, אז פשוט אגיד את זה. הארדן דואג רק להארדן".

ולסיום: הצביעו והשפיעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully