וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין ואוקראינה 2012

0:4 מוחץ על נבחרת איטליה בגמר, הכתיר את נבחרת ספרד בפעם השנייה ברציפות, אחרי שב-2010 היא גם זכתה באליפות העולם. זו הייתה חותמת נוספת על השלטון של הכדורגל הספרדי, כשהנבחרת של ויסנטה דל בוסקה מסיימת את הטורניר ללא הפסד ואנדרס אינייסטה זוכה בתואר "השחקן המצטיין של הטורניר".

הטורניר בפולין ואוקראינה היה השלישי בהיסטוריה אותו מארחות שתי מדינות. את היציעים בשמונת האצטדיונים פקדו לאורך הטורניר 1,440,896 צופים, ממוצע של קרוב ל-47 אלף למשחק.

בית ב' שימש כ"בית המוות" לפחות על הנייר. גרמניה, פורטוגל והולנד היו אמורות להיאבק על שני הכרטיסים לרבע הגמר, בעוד דנמרק לא נספרה בתחזיות. אבל בפועל, הולנד שהגיעה שנתיים לפני כן לגמר המונדיאל, קרסה והפסידה בכל שלושת המשחקים שלה. גרמניה ופורטוגל המשיכו לשלב הבא, בעוד בבתים האחרים לא נרשמות הפתעות.

צ'אבי אלונסו כבש צמד נגד צרפת והעניק לספרד 0:2 ברבע הגמר, ואלופת העולם קבעה לעצמה מפגש עם פורטוגל שגברה 0:1 על צ'כיה. אנגליה שוב הפסידה בפנדלים, הפעם לאיטליה אחרי 0:0 בתום 120 דקות והאזורי העפילו לחצי הגמר. את תמונת חצאי הגמר השלימה גרמניה, שרשמה 2:4 קליל על יוון.

חצי הגמר הראשון נערך בדונייצק, שם פורטוגל הצליחה לשבש את המשחק של ספרד ולכפות עליה 0:0 אחרי 120 דקות. צ'אבי אלונסו החמיץ מהנקודה הלבנה, אבל ז'ואאו מוטיניו נבלם אצל איקר קסיאס ובהמשך ברונו אלבס החטיא. ספרד ניצחה 2:4 ועלתה לגמר. חצי הגמר השני שימש כבמה של מריו באלוטלי. החלוץ האיטלקי כבש צמד בדקות 20 ו-36 והנבחרת של צ'זראה פראנדלי ניצחה 1:2. מסוט אוזיל רק צימק בפנדל בתוספת הזמן.

איטליה וספרד נפרדו ב-1:1 בשלב הבתים, אבל הגמר היה אופרה אחרת. 63,170 צופים באצטדיון האולימפי בקייב ראו את דויד סילבה קובע 0:1 קבע בדקה ה-14 ואת ג'ורדי אלבה מכפיל בדקה ה-41. איטליה לא הצליחה להתקרב ופרננדו טורס (84) וחואן מאטה (88) קבעו 0:4 לספרד בסיום. זה היה הניצחון הכי גדול בתולדות משחקי הגמר של אליפויות אירופה. ספרד הפכה לנבחרת הראשונה שזוכה בשני טורנירי יורו רצופים ולראשונה שזוכה בשלושה טורנירים גדולים ברציפות.

מלך השערים: מריו מנדז'וקיץ' (קרואטיה), מריו גומז (גרמניה), מריו באלוטלי (איטליה), אלן דזגוייב (רוסיה), כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל), פרננדו טורס (ספרד) עם שלושה שערים.

הנבחרות המשתתפות בטורניר: צ'כיה, יוון, רוסיה, פולין, גרמניה, פורטוגל, דנמרק, הולנד, ספרד, איטליה, קרואטיה, אירלנד, אנגליה, צרפת, אוקראינה, שבדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully