וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה המסויטת של שלומי דורה: אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת

אחרון בכיבושים, אחרון באחוזים, ואפילו בנתניה הוא הצליח יותר מאשר בקרית שמונה. האם למאמן יהיה חלק בשתי היורדות של אותה העונה? אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: חן עזרא הוא מכבי חיפה, ועד כמה מכבי תל אביב צריכה לפחד מההיעדרות המסתמנת של ראיקוביץ'

one

בווידאו: כל שערי השבת בליגת העל בקליפ אחד

1. הפועל עכו: געגועיי למחזור ה-27

כלל ספורטיבי ידוע מאוד גורס שקבוצה שממש צריכה נקודות לרוב תשיג אותן, בטח כשהיא מתמודדת מול קבוצה שממש לא צריכה את הנקודות. הפועל עכו הצליחה להתעלם באלגנטיות מהכלל הזה. מכבי פתח תקוה, מהים, היתה קרובה לרביעייה בדקות הראשונות של המשחק. ירון הוכנבוים אדם מאמין - תמיד הוא מנפנף בזה. אתמול כנראה הראה שהוא מאמין יותר מדי. לתת לעוביידה חטאב לשחק כדורגל חשוב ברגעים כה בעייתיים בחייו - תמוה. לתת לעוביידה חטאב לעשות את כל זה כמגן שמאלי - תמוה פי 77. לאחר המחזור ה-27 עכו היתה שבע נקודות וארבע קבוצות מעל הקו. כרגע היא הפייבוריטית לנשירה.

שלומי דורה על סף התהום/ברני ארדוב

2. עירוני קרית שמונה: החלק של שלומי דורה

2012/13 של ראובן עטר היתה מזוויעה מבחינה אישית. פתיחה איומה עם מכבי חיפה לוותה בירידת ליגה עם מכבי נתניה. ובכן - שלומי דורה עלול לעקוף את עטר בסיבוב, עם פתיחה נוראית במכבי נתניה, וירידה עם קרית שמונה. במקרה של דורה, אגב, הוא יחזיק מניות בשתי הנושרות, אם וכאשר.

דורון אוסידון לא היה צריך לפטר את דורה - מחליפיו היו חלשים יותר. האם היה צריך למנות אותו? זה כבר סיפור אחר. אבל אוסידון ועוד כמה אנשים החלו לקרוא לדורה "מאמן העונה שעברה". הישג יפה עשה דורה, להשריד את הפועל עכו, אבל אסור לשכוח את ההתחלה. בשבעת המשחקים הראשונים בגליל המערבי, הקבוצה של דורה כבשה שער אחד. כך שהתואר בהחלט לא היה במקום.

והעונה?

נתניה של דורה: 0.56 שערים למשחק, 25.9% הצלחה.
קרית שמונה של דורה: 0.50 שערים למשחק, 20.8% הצלחה.

כן. כמה שזה נראה הזוי, שלומי דורה הצליח במכבי נתניה יותר מאשר הוא מצליח בקרית שמונה. ואגב, זה מרגיש שאם דודו ביטון לא מחמיץ מול שער ריק וכן עושה 0:3, שרצקי היה קם הבוקר עם מאמן חדש.

"באנו מוכנים, זה לא שהקבוצה באה ולא ידעה מה היא רוצה מעצמה", אמר דורה, אבל הדברים האלה נבלעים בתוך המספרים האמיתיים. כשהולך, כל תורת המוטיבציה ו"מיסטר הישרדות" נראים לעניין. כשלא הולך, הסטטיסטיקה מדברת חזק יותר, והסטטיסטיקה טוענת שמבין כל המאמנים שאימנו יותר מ-10 משחקים העונה בליגת העל - דורה הוא החלש ביותר. הקבוצות שלו כבשו הכי מעט (0.52) והשיגו הכי מעט (23.5%).

בינתיים, קרית שמונה נוראית תחתיו, והפעולה הכי נזכרת היא החרמת ה-GPSים מהלוקרים. "גם לפני שהגעתי קרית שמונה לא הבקיעה מספיק", אמר אמש, אבל תחת חסארמה הקבוצה כבשה 1.09 למשחק - יותר מפי 2. "זו עונה שהשחקנים המרכזיים - כמו אופיר [מזרחי], אחמד [עאבד] ועדן שמיר נותנים קצת פחות מהיכולת שלהם, או קצת הרבה פחות מהיכולת שלהם", אמר.

מומלץ לדורה, לקראת שני המשחקים האחרונים, לשים לב לעצמו ופחות לאחרים. נראה שכולם סביבו מודים בטעות, ואם הוא רוצה להישאר בליגה על הבאזר זו עונה שנייה ברציפות, נראה שמשהו יצטרך להשתנות. "אם לא ננצח לא מגיע לנו להישאר", "אם לא נבקיע נהיה מחוץ לעניין", אמר. שני "אם" על שני דברים שסטטיסטית הוא מוכיח שהקבוצות שלו לא עושות העונה.

אם לא יחשוב מחוץ לקופסה, דורה עלול להיות הסיפור העצוב של 2015/16. קבוצה אחת תרד בגלל שהחליפה אותו, קבוצה שנייה תרד בגלל שמינתה אותו.

עוד באותו נושא

תחושות קשות בעירוני קרית שמונה, איזי שרצקי: "שערורייה איך שהקבוצה נראית"

לכתבה המלאה
איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
צריך מוחות מסביבו ומתחתיו. איזי שרצקי/ברני ארדוב

החלק של איזי שרצקי

שלמה וייס פרסם אתמול ששרצקי לא ייתן לדורה אופציה להמשיך - לא משנה גורל הקבוצה בעונה הבאה. הוא, כך נראה, מבין שטעה לגבי פיטורי חסארמה (39% הצלחה) ומינוי דורה באמצע העונה. הוא, בפומבי, הודה שטעה לגבי החלטות אחרות רבות שלקח העונה. נראה ששרצקי צריך את הסטירה הזו, פעם בכמה עונות. סטירה שתוכיח לו שהוא אמנם מחזיק בעיני זהב, אבל הוא ממש לא כל יכול. הוא צריך מוחות מסביבו ומתחתיו. בתוך שנה נפרד איזי מיותר מדי מוחות כאלה. עכשיו יצטרך להמציא חדשים.

seperator

3. הפועל חיפה: בין אנטולוביץ' לפלקושצנ'קו

הפועל חיפה המתאוששת אולי תישאר, אבל שני שחקנים מראים למה יש יותר מדי סיכוי שגם אם תישאר, היא תישאר במאבקים האלה גם בעונה הבאה. מי לעזאזל בחר את מריאן אנטולוביץ' כשוער שבא להושיע באמצע העונה? מי לעזאזל ייבש את מקסים פלקושצ'נקו - פנטזיסט בן 20 בקבוצה חסרת ברק? ההבלחות הנהדרות של פלושצנ'קו מזכירות לי את הלינסנטי של ג'רמי לין (או את העלינסניטי של עלי חטיב). עכשיו מתחילה המשימה האמיתית של מקסים - למצוא מועדון שיעזור לו להפוך מהבלחה למשהו אמיתי. בקיצור - עדיף ליואב כץ להרוויח עליו ועדיף לילד להתחיל לארוז.

שחקני הפועל כפר סבא חוגגים. ברני ארדוב
עכשיו תבנו קבוצה שבאמת מתאימה לליגה הזו. כפר סבא חוגגת/ברני ארדוב

4. הפועל כפר סבא: חגיגות העלייה 2.0

רק מקרה נדיר מאוד יחזיר את הפועל כפר סבא לליגה הלאומית, אבל בקרוב מאוד תחל תקופת המבחן האמיתית של סתיו שחם והירוקים. לאחר העלייה בעונה שעברה עשו שחם ושות' את הטעות הרגילה: הם הסתמכו שמה שעבד בלאומית יעבוד גם בליגה שמעל. הם טעו. השאלה האם הבינו היכן טעו ואיך לתקן. הפועל כפר סבא עשתה מלא טעויות של ירידה, וכנראה בגלל שבכל זאת מדובר במועדון מתוקתק, החבר'ה קיבלו עוד צ'אנס. אז הנה - התייחסו למה שקורה כאן כאל עלייה שנייה לליגת העל. עכשיו תבנו קבוצה שבאמת מתאימה לליגה הזו.

5. ציטוט השבת: עמיר נוסבאום, הפועל כפר סבא, אחרי השער שספג

"לא כיוונתי את החומה טוב, הימרתי, עשיתי טעות, ואני לוקח אחריות על הגול"

6. נתון השבת 1

שלושה משחקי הכרעה בתחתית, 13 שערים. מי אמר שהלחץ מקפיא?

7 נתון השבת 2

בן רייכרט לא פתח במשחק מאז 30 בינואר - אז פתח והורחק מול הפועל באר שבע. ב-2016 הוא פתח בשני משחקי ליגה בלבד. בשניהם הפועל תל אביב לא כבשה.

8 חן עזרא זה מכבי חיפה

חן עזרא לא פתח מאז ינואר. עד אתמול, כבש שער אחד העונה. אתמול פתח, וכבש צמד.

חן עזרא זה מכבי חיפה. הוא המועדון מאז שהגיע אליו, והוא גם דוגמה לעונה זו. מכבי חיפה זה מועדון מבטיח, חן עזרא הוא שחקן מבטיח. שניהם ביחד, כך נראה, לא יכולים לקיים.

9 השיא של מואנס דאבור

18 גולים העונה כבר לחלוץ גראסהופרס - שיא עונתי ללגיונר ישראלי. הוא מרוחק 30 נקודות מהמוליכה בארצו בניגוד לתומר חמד, על 17 שעריו, שקרוב נקודה לטופ (ועם משחק פחות). אבל שיא זה שיא, ובקיצור - עכשיו תורך, מר חמד.

10 לקראת משחק העונה 1: עד כמה פגיעה מכבי ת"א עם שוערים מחליפים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק שבמכבי תל אביב לא יצטערו על כמות הכאוס סביב ראיקוביץ'-ליפשיץ. בשושלת קרויף, השוערים המחליפים לרוב עשו עבודה טובה. בניכוי משחקי-פרוטוקול (שלישייה שספג חנצ'ינסקי, למשל), הנתונים קרובים הרבה יותר. ליפשיץ הוא ממש לא ראיקוביץ', אבל עד כה שושלת זו לא נפגעה יתר על המידה כשהכפפות המחליפות נכנסו לתמונה.

11 לקראת משחק העונה 2: שוב בליץ?

12 פעמים נפגשו מכבי תל אביב והפועל באר שבע בעידן היריבות הנוכחית. 8 פעמים נכבש שער ברבע השעה הראשונה - 6 פעמים אלה היו שחקני מכבי שכבשו ראשונים, פעמיים שחקני באר שבע.

5 פעמים נכבש השער הראשון בתוך חמש דקות מהפתיחה.
בקיצור, לא לאחר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully