וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדראג ראיקוביץ' הורחק משלושה משחקים בפועל, לא ישחק נגד הפועל באר שבע

שוער מכבי תל אביב, שלא הגיע לדיון, יחמיץ את משחק העונה מול וייעדר משני משחקים נוספים בשל האירועים האלימים בדוחא. הצהובים לא יוכלו לערער על העונש. אבוקסיס נקנס, טוריחו זוכה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

פרדראג ראיקוביץ' הורחק היום (רביעי) משלושה משחקים בעקבות האירועים בסיום המשחק בין בני סכנין למכבי תל אביב ביום שני האחרון. המשמעות המידית היא שהשוער לא יוכל לשחק במשחק העונה נגד הפועל באר שבע ביום שני הקרוב וכן בהתמודדויות עם הפועל רעננה ובית"ר ירושלים.

ההחלטה של בית הדין של ההתחדות לכדורגל הגיעה אחרי יום עמוס וסוער, במהלכו מכבי תל אביב התעקשה לאפשר לראיקוביץ' לקבל ייצוג, אבל נדחתה. הצהובים לא יוכלו לערער על עונש ההרחקה מכיוון שזכות הערעור ניתנת רק למי שמורחק לחמישה משחקים או יותר.

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
במוקד הסערה. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

15:21: בבני סכנין לא אהבו את העונש של ראיקוביץ' טוענו שמדובר בעונש קל מדי. במועדון אמר ש"אם מחמוד קנדיל היה דוחף את פטר בוס, הוא היה מקבל עונש הרחקה למספר חודשים, ולא למספר משחקים". חבר ההנהלה חאלד (דוכי) קאסום אמר: "זה עונש קל מדי. התנהגות כזו ברברית של שחקן שווה הרחקה לצמיתות, ובטח לא רק לשלושה משחקים".

15:13: הדיין שמעוני חזר ובפיו פסקי הדין:

פרדראג ראיקוביץ': הרחקה בפועל משלושה משחקים

יוסי אבוקסיס: קנסות מצטברים של 5,500 שקל בגין התנהגות בלתי ספורטיבית

חואן טוריחו: זוכה מאשמה

14:50: חשוב מאוד לציין שעל פי תקנון ההתאחדות לכדורגל, רק שחקן שמורחק לחמישה משחקים או יותר, רשאי לערער לבית הדין העליון של ההתאחדות. המשמעות היא שאם ראיקוביץ' ייענש בהרחקה של ארבעה משחקים או פחות, הוא ומכבי תל אביב לא יוכלו להגיש ערעור. אופציה נדירה שכן תעמוד בפני הצהובים היא פנייה לבית דין אזרחי בדרישה לעיכוב ביצוע (כלומר לדרוש שהעונש ייכנס לתוקפו אחרי המשחק נגד באר שבע).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

14:25: עו"ד מאירי חשף את בקשת הייצוג של פרדראג ראיקוביץ' בשפה האנגלית. עיקרי הבקשה:

1. לא לאפשר לי ייצוג משפטי זה דבר שייפגע בזכויות הבסיסיות שלי.

2. הגעתי לישראל רק לאחרונה. אני לא בקיא בחוק ומעולם לא ייצגתי את עצמי בהליך משפטי. בנוסף, האנגלית שלי לא טובה מספיק.

3. האישום נגדי, אותו אני מכחיש לחלוטין, הוא חמור. כדי להגן על עצמי בצורה ראויה, יש צורך בחקירה נגדית של עדים וזה לא דבר שאני יכול לעשות בעצמי.

4. אני רק בן 20 וההשפעות של הדיון היום עלולות לפגוע בי בהמשך הקריירה.

בקשת הייצוג של ראיקוביץ'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:15: במקביל להתמשכות הדיון של אבוקסיס, עו"ד מאירי שיצא מאולם הדיונים כינס מסיבת עיתונאים במקום. מאירי אמר:

"אני מקווה שבית הדין יכבד את בקשתם של ראיקוביץ' וטוריחו. במדינת ישראל כל אחד זכאי לייצוג. אי אפשר לפגוע בזכותו הבסיסית של אנשים. גם אנשים שביצעו עבירות חמורות מאוד זכאים לייצוג".

מאירי הוסיף: "אין עילה להעמיד את טוריחו לדין. מצוין בדו"ח שהוא החליף דברים עם השופט, ובכתב האישום שינו את מה שכתוב. כתוב שהם החליפו דין ודברים, שזה אומר שהם התווכחו. אני יודע מה הוא אמר לו, וזה לא מצדיק הגשת כתב אישום. לא ניתן להוכיח דבר ללא חקירות נגדיות. פרדראג ראיקוביץ' לא הגיע לישראל בשביל להגיש חקירות נגדיות".

בקשת הייצוג של טוריחו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:12: הדיין שמעוני לאבוקסיס: "נגמר המשחק, למה אתה צריך את זה ואתה יודע שזה משחק חם? אם אני יכול להבין את ההתנהלות בחצי הגמר, כאן אני לא יכול להבין. צריך לרקוד גם על הדם?".

אבוקסיס: "שמחתי בשבילנו. עשיתי תנועת 'יש' באופן ספונטני. אפשר לראות בטלוויזיה שמאמן הכושר בא לעברי ושהושטתי יד ללחיצת יד ואמרתי לו שהמאמן שלו (פטר בוס) אמר לי פעמיים 'פאק יו'. אני חושב שאם השוער לא היה נכנס לעניין לא הייתה מתחילה בכלל מהומה כי הכל היה מסתיים במילים ביני לבין מאמן הכושר".

הדיין שמעוני: "אתה בטוח מי דחף אותך?"

אבוקסיס: "באלף אחוז השוער שלהם דחף אותי. לא היו קללות ביני לבין טוריחו והוא גם לא אשם בכל המהומה. השוער אשם. מאחד שהותקף אני הופך להיות נאשם. לגבי חצי הגמר - טעיתי. לא הייתי צריך להיכנס למגרש, אבל מה שעשו לנו שם לא קרה מעולם בכדורגל הישראלי".

הדיין ישראל שמעוני. ברני ארדוב
דיונים סוערים. ישראל שמעוני/ברני ארדוב

14:04: מאירי והצוות שלו עזבו את בית הדין. הדיון בעניינו של יוסי אבוקסיס מיד יתחיל.

14:01: למרות שהדיין למעשה דחה את בקשת מאירי לייצוג לראיקוביץ' וטוריחו, העו"ד הציג מסמכים וכתבי הגנה בשמם של השניים, מה שהרתיח את שמעוני. מאירי אמר: "אני מתנצל אם נעשתה טעות, אבל הפרוצדורה בה נהגנו הייתה בקשה לייצוג והיא נדחתה, ולכן אנחנו פועלים לפי התקנון". שמעוני הזועם אמר: "אל תהפכו את זה כאילו אני עומד מולכם".

14:00: הדיון התחדש. שמעוני השיב לבקשת מאירי: "האישומים אינם חריגים ומאות כדוגמתם מונחים בפני בית הדין בכל שורה". כלומר, הוא דוחה את בקשת הייצוג.

אבו יונס יו"ר בני סכנין, יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין, עו"ד ירון דיקרמן, עו"ד מורן מאירי, עו"ד יעל מרגלית. קובי אליהו
אבו יונס יו"ר בני סכנין, יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין, עו"ד ירון דיקרמן, עו"ד מורן מאירי, עו"ד יעל מרגלית/קובי אליהו

13:51: במהלך ההפסקה, אבו יונס פנה לעו"ד מאירי ואמר לו: "בואו נעשה ערב גדול לפיוס בין שני המועדונים. בואו נרגיע את הכול".

13:50: יוסי אבוקסיס קיבל איומים על חייו במהלך היממה האחרונה. מאמן בני סכנין אמר שהוא יגיש היום תלונה במשטרה.

13:40: מאירי לדיין: "אם תדחה את בקשתי לייצוג ולעיכוב ביצוע, אני מבטיח שתינתן תשובה בהתאם לתקנון ונכבד את הוראות התקנון כפי שעשינו עד היום, ונמשיך לכבד את בית הדין". הדיין שמעוני ביקש לצאת להפסקה בת כ-10 דקות כדי לשקול את הדברים.

13:38: מאירי המשיך לשוחח עם הדיין שמעוני ואמר לו שאם יתאפשר לו לייצג את הנאשמים ואם יעכבו את הביצוע, הוא יידאג שהם יגיעו לבית המשפט בתוך שעה. הדיין השיב: "הם לא הגיעו לדיון, למה שלא אשפוט אותם שלא בנוכחותם?".

עו"ד ירון דיקרמן, עו"ד מורן מאירי, עו"ד יעל מרגלית. קובי אליהו
סוללת עורכי הדין ששלחה מכבי תל אביב/קובי אליהו

13:34: עו"ד מאירי הוסיף: "השחקנים הגישו ערעור בבקשה לייצוג ולא בעניין הדחייה וקיבלנו את החומר מהטלוויזיה, אבל טרם הספקנו לראות אותו. זו זכות בסיסית של אנשים לייצוג, על אחת כמה וכמה כשמדובר בזרים שאינם יכולים לקרוא את התקנונים וכיצד להביא עובדות במקרה הזה".

13:30: הדיין שמעוני שאל את עורכי הדין של מכבי תל אביב היכן ראיקוביץ' וטוריחו. עו"ד מאירי השיב: "הבקשה לייצוג השחקנים נדחתה ואני מבקש מאדוני לאפשר לי לייצג אותם בעניין בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה. מדובר בזרים, אחד מהם נמצא פחות משנה בישראל והאנגלית שלו איננה טובה. גם את המכתב שלו אנחנו סייענו לו לכתוב. מדובר באירוע עם הד ציבורי נרחב, אירוע שיכולה להיות לו השפעה על מאבק האליפות".

13:28: הדיין שמעוני אמר לאבו יונס: "הדיון שלכם נדחה, אבל אם אתה רוצה להיות נוכח, אתה יכול". אבו יונס השיב בהלצה: "באתי כי משעמם לי".

אבו יונס יו"ר בני סכנין, יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין. קובי אליהו
אבו יונס ואבוקסיס בבית הדין/קובי אליהו

13:25: הדיין ישראל שמעוני עמד להתחיל את הדיון, אבל תקלה במחשב גרמה לעיכוב והוא שלף לפטופ כדי לזרז עניינים. ראיקוביץ' וטוריחו עדיין לא הגיעו, אבל מורן מאירי, ירון דיקרמן ויעל מרגלית שייצגו אותם, כבר כאן.

13:01: יו"ר בני סכנין, אבו יונס, הגיע ונכנס למשרדי ההתאחדות תחת מטר קללות של אוהדי מכבי תל אביב. יוסי אבוקסיס הגיע מוקדם יותר והוא כבר בפנים.

12:26: כ-20 אוהדים של מכבי תל אביב הגיעו לבית הדין לפני הדיון כדי לתמוך בקבוצה ובשחקנים, ולמחות נגד ההעמדה לדין.

אוהדי מכבי תל אביב. קובי אליהו
אוהדים של מכבי תל אביב מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל/קובי אליהו

10:42: הצהובים זעמו על העובדה שעל ראיקוביץ' אסור יהיה להביא אדם מטעם מכבי תל אביב שייצג אותו: "הוא בקושי יודע מספר מילים באנגלית, אך בדיוק ייצג את עצמו בביה"ד?", התקוממו במכבי תל אביב, "על דברים הרבה יותר קטנים נתנו לטל בן חיים וקרלוס גרסיה להביא ייצוג. מה רוצים לעשות כאן לראיקוביץ'? הוא בחור בן 20 שלא מדבר אנגלית. לשלוח אותו לשם לבד זה טבח".

10:36: במכבי תל אביב כבר קיבלו את העובדה שראיקוביץ' יעמוד לדין וערערו לביה"ד על כך שהסרבי ייאלץ לייצג את עצמו לבד בדרישה לעיכוב ביצוע של החלטת הדיין. הדיון ייערך בשעה 13:00.

10:29: הדיין ישראל שמעוני החליט להעמיד לדין את שוער מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ', מאמן בני סכנין יוסי אבוקסיס ומאמן הכושר של הצהובים חואן טוריחו, בגין המהומות בסיום המשחק בין הקבוצות ביום שני. הדיון בענייני הקבוצות יידחה וייערך ככל הנראה בשבוע הבא.

9:00: במכבי תל אביב ממתינים להחלטת הדיין האם לדחות את הדיון בענייני הקבוצות והאם גם פרדראג ראיקוביץ' וחואן טוריחו יעמדו לדין. בקבוצה ישקלו לפנות לנשיאות ביה"ד של ההתאחדות לכדורגל ואולי גם לערכאות משפטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully