וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אואן: "סוף סוף והרבה אחרי הזמן האמת מתגלה וצדק נעשה"

אקס ליברפול היה בין המברכים על החלטת בית המשפט שניקה את האוהדים מאחריות על אסון הילסבורו. מזכיר העיתונות שהאשים אותם מסרב להתנצל, מפקד המשטרה באירוע ירד למחתרת. כל התגובות

משפחות קורבנות אסון הילסבורו חוגגים את החלטת בית המשפט. GettyImages
משפחות הקורבנות חוגגות את ההחלטה/GettyImages

27 שנים של המתנה לצדק הגיעו היום (שלישי) לסיומן עבור משפחות הקורבנות של אסון הילסבורו, כאשר בית המשפט בבריטניה קבע כי האחריות על האירוע מוטלת על כוחות המשטרה שנכחה במשחק, בסיומו של משפט שנמשך כשנתיים. 96 מאוהדי ליברפול מצאו את מותם באותה טרגדיה איומה, ושאר אוהדי הקבוצה שנכחו באירוע הואשמו במשך השנים כי הם אלו שאחראים על האסון.

אחד הפרקליטים שייצגו את משפחות הקורבנות, מארק ג'ורג', קרא הצהרה שנכתבה על ידי אחד ממיוצגיו, אשר התרגש מידי ולא הצליח לקרוא אותה בעצמו: "האוהדים הושמצו כל כך הרבה ב-27 השנים האחרונות. האשימו אותם לא רק בגרימת האסון אלא גם בסיכול ניסיונות ההצלה במהלך האירוע על ידי פגיעה והשתנה על כוחות החירום. כל זה היה לא נכון. האוהדים סוף סוף נוקו מאשמה ובאופן מוחלט. האשמתם הייתה מעשה פחדני ולא כן, אשר גרם לחרדה עצומה למשפחות השכולות".

בארי דבונסייד שאיבד את בנו כריסטופר בן ה-18 באסון מקווה לראות את המשטרה שהוכרזה כאחראית נושאת בעונש. "אני רוצה לראות את קציני המשטרה הללו סופגים עונש", אמר מחוץ לבית המשפט, "היום קיבלנו את האישור מהמושבעים לכך שעל מה שניסינו לעשות ב-27 השנים האחרונות זה להביא צדק עבור כל אלה שמעולם לא חזרו הביתה".

מייקל אואן, אקס ליברפול שמונה בשבוע שעבר לשגריר מטעם המועדון, צייץ:

בציוצו של אואן כתוב: "כרגע נחתתי מסין ושמעתי את החדשות. סוף סוף והרבה אחרי הזמן האמת מתגלה וצדק נעשה". ציוצו הראשון של אואן פרסום החלטת בית המשפט, אגב, היה פחות קשור לעניין. חלוץ העבר צייץ תלונות באשר לטיסתו, כאשר הוא תוהה מי גרוע יותר, התינוק הבוכה או הבחור המקיא. אוהדים רבים לא אהבו את הציוץ וטענו לחוסר כבוד מצידו של אואן, שלטענתם היה צריך לגלות רגישות ולצייץ רק דברים הקשורים לאסון ולהחלטה, והציוץ נמחק בסופו של דבר.

מאמן ניוקאסל רפא בניטס, שאימן בעבר שש שנים את ליברפול, אמר בעקבות פסק הדין: "אני מקווה שההחלטה תבטיח שטרגדיה מהסוג הזה לא תקרה שוב לעולם. אחרי כל כך הרבה שנים של מלחמה לצדק אני מאוד מרוצה ממהחלטה, שמאשרת את מה שאמרנו כל הזמן. אני בעיקר מרוצה עבור משפחות הקורבנות שחיכו לזה זמן כה רב ועבור אנשי ליברפול ואוהדי הכדורגל בכלל".

מעבר למשטרה אגב, הוכרזו כאשמים חלקית באסון גם המהנדסים של האיצטדיון. נציגם פיליפ ריצ'רדסון הגיב על כך: "אנחנו מקבלים בצורה מלאה את ממצאי החקירה. נלמד אותם בזהירות. תמכנו לחלוטין בחקירה לכל אורכה. אנחנו רוצים להתנצל ולהביע את תנחומינו הכנים בפני מי שנפגע כתוצאה מהטרגדיה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הפועלים הבריטית:

קורבין אמר בציוצו, בין השאר: "היום, אחרי 27 שנים ארוכות, 96 קורבנות טרגדיית הילסבורו ומשפחותיהם קיבלו צדק. הקורבן הצעיר ביותר היה בסך הכל בן 10, והמבוגר ביותר בין 67. הם בסך הכל היו אוהדי כדורגל שהגיעו לראות משחק, כפי שהרבה מאיתנו עושים, אך מעולם לא חזרו לאהוביהם. אני שולח ברכות למשפחות ולחברים של הקורבנות, וגם לרבים אחרים מהעיר ליברפול על המאבק המהוגן מלא התשוקה במשך כמעט שלושה עשורים".

לא כולם בירכו על ההחלטה. סר ברנרד אינגהאם, מזכיר העיתונות לשעבר של מרגרט תאצ'ר, שכיהנה בראשות ממשלת אנגליה בזמן האסון, האשים בשנים שלאחר האסון את האוהדים במה שקרה וסירב להתנצל על כך גם לאחר שנוקו לחלוטין מאחריות על ידי בית המשפט. כאשר כתב בריטי הגיע לביתו ושאל אותו על כך ענה לו "אין לי שום דבר להגיד" לפני שטרק בפניו את הדלת.

בשנת 1996 הגיב למכתב ששלח לו אוהד ליברפול שחברו נהרג באסון וכתב לו: "אוהדי ליברפול צריכים לשתוק לגבי הילסבורו. אני מאמין שלא היה מתרחש אסון אם האוהדים לא היו מגיעים בכמות כזו עצומה ומנסים לפרוץ את דרכם לכר הדשא".

שלט לזכר קורבנות אסון הילסבורו. GettyImages
שלט לזכר הקורבנות/GettyImages

דיוויד דאנקנפילד שהיה השוטר האחראי על האירוע והוכרז על ידי בית המשפט כאחד האשמים העיקריים באסון, ירד ככל הנראה למחתרת, אולי אפילו מחוץ למדינה, וכתבים אשר ניסו להשיג את תגובתו לא הצליחו להשיג אותו. שקרים רבים של דאנקנפילד, שפתח את שערי האצטדיון וגרם לכך שהאוהדים נמחצו, התגלו במשך המשפט והוא הודה בסופו של דבר שעשה טעויות שהובילו למוות.

עלות החקירה המתמשכת של האירועים מוערכת בכ- 116 מיליון יורו. מתוכם עלויות המשפט השונות, אשר שולמו מכספי הציבור הבריטי היו 36.9 מיליון. יש לציין כי לא כל העלויות פורסמו באופן ציבורי בשלב זה.

גם היריבה העירונית, אברטון, שלחה את ברכתה:

משפחות הקורבנות שרים יחד 'you'll never walk alone' מחוץ לבית המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully