וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מיקוד: בלוג האליפות של לסטר על ה-0:4 הגדול מול סוונסי

25.4.2016 / 9:00

לסטר הוכיחה לכל מי שפקפק שגם בלי ג'יימי ורדי וגם אחרי שקלאודיו ראניירי סופסוף הזכיר את המילה "אליפות", היא לא מפחדת משום דבר. השועלים המשיכו לעשות ביעילות מבריקה את מה שהם יודעים, בדרך להשוואת הניצחון הגדול בתולדותיהם בפרמיירליג. האליפות כבר מעבר לפינה

one

רגע אחרי סיום ה-0:4 הענק מול סוונסי ורגע לפני שהחלו לשיר לברצלונה "הנה אנחנו באים אלייך", עשרות אלפי אוהדי לסטר הנרגשים, שמילאו כל סנטימטר באצטדיון קינג פאוור אתמול (ראשון), בחרו לשיר "ארבע אפס לקבוצה של איש אחד".

זה היה מסר ברור: גם בלי ג'יימי ורדי, שהורחק בשבוע שעבר נגד ווסטהאם, אנחנו מסוגלים לעשות בדיוק את מה שעשינו כל העונה, לא פחות ואולי אפילו יותר טוב. נכון, לחלוץ האנגלי יש 22 שערים ובלעדיו, בלי התקופה המטורפת שלו באמצע העונה, כל זה כנראה לא היה קורה, אבל זו לא "הקבוצה של ורדי" וגם לא "הקבוצה של ורדי ומחרז", זו "הקבוצה", והיא בעיקר שייכת לקלאודיו ראניירי ופועלת כמו מכונה. המנג'ר האיטלקי הזכיר בסוף השבוע לראשונה את המילה "אליפות", אבל במקום להיכנס ללחץ, השחקנים שלו הגיבו בצורה מושלמת.

בהיעדרו של הכוכב שלה, לסטר המשיכה לעשות ביעילות מופלאה את מה שהיא טובה בו: קשיחות ודיוק במצבים נייחים (כמו בגול השני), ריכוז ניצול של טעויות אצל היריבה (כמו בגול הראשון) או מתפרצות סוחפות (כמו בגול השלישי והרביעי). קחו לדוגמה את דני דרינקווטר, שבישל אתמול את שער הנגיחה של לאונרדו אוז'ואה. זה היה הבישול השישי של דרינקי העונה, אבל הראשון שלו למישהו אחר חוץ מג'יימי ורדי. בלי ורדי על המגרש, דרינקווטר מצא מישהו אחר לייצר עמו את אותם דברים.

זה המקום גם לגלות סוד קטן: ג'יימי ורדי הוא שחקן לא רע, שנמצא בעונה אגדית וחלומית, אבל הוא לא שחקן על. יש אחרים, אפילו בלסטר (למשל אוז'ואה או אוקזאקי), שמסוגלים לעשות לא פחות ממנו רוב הזמן. אם ורדי היה שחקן על, הוא לא היה משחק בליגה שביעית בגיל 24 או כמעט יורד עם לסטר בעונה שעברה, או בכלל נמצא בלסטר לקראת גיל 30. לכן, החיסרון שלו אולי נראה משמעותי מאוד, אבל בפועל הוא בהחלט ניתן לעיכול, פשוט כי לסטר כל כך טובה העונה בלהיות קבוצה. והאוהדים שלה דואגים להזכיר את זה.

ג'יימי ורדי שחקן לסטר ביציע במהלך משחק. רויטרס
האוהדים הזכירו לכל מי ששכח שגם כשג'יימי ורדי ביציע, הכל בשליטה/רויטרס

הניצחון אתמול היה הגדול ביותר של לסטר העונה. היא כבר כבשה רביעייה אחת, במחזור הפתיחה מול סנדרלנד (2:4), אבל לא ניצחה בהפרש של ארבעה שערים. למעשה, הניצחון הזה גם השווה את ההפרש הגבוה ביותר אי פעם עבור לסטר בפרמיירליג.

ב-1998, אמיל האסקי הוביל אותה ל-0:4 על דרבי. חמש שנים לאחר מכן, בעונת הירידה האחרונה מהפרמיירליג, היא הביסה 0:4 את לידס. במחזור האחרון של השנה שעברה, בסיומו של הקאמבק הגדול שהשאיר אותה בליגה, היא נתנה 1:5 בראש לקווינס פארק ריינג'רס. ורדי כבש אז את הראשון, מארק אולברייטון ואוז'ואה שהיו גם אתמול על לוח התוצאות הוסיפו ואת החגיגה השלימו שניים שפספסו את המסע המדהים של העונה: אסטבן קמביאסו ואנדריי קראמריץ', שבאופן משעשע משהו, דווקא כבש אתמול במדי הופנהיים הגרמנית, הקבוצה אליה הוא מושאל מלסטר.

לסטר כבשה עד אתמול 59 שערים בלבד ואיימה להפוך לאלופה עם הכי מעט כיבושים בתולדות הפרמיירליג, "תואר" מפוקפק בו מחזיקה מנצ'סטר יונייטד, שבעונה הראשונה של הפרמיירליג החדשה, 1992/93, מצאה את הרשת רק 67 פעמים (אם כי ב-42 משחקים לעומת 38 כיום). עכשיו לסטר כבר עם 63 כיבושים, אבל המסע שלה, למרות שנראה קרוב לסיום, עדיין לא פשוט והמשוכות האחרונות שנותרו יהיו קשות.

עוד באותו נושא

"ברצלונה, אנחנו באים": אוהדי לסטר כבר חוגגים, ראניירי מאושר

לכתבה המלאה
שחקני לסטר חוגגים עם לאונרדו אוז'ואה. רויטרס
אוז'ואה כבש בחמישייה מול ק.פ.ר וכבש גם אתמול/רויטרס

עם סיום המשחק אתמול, עלו כמה מהכוכבים, מחרז, דרינקווטר, ורדי וקאנטה, על מסוק מיוחד שהוביל אותם לטקס נבחרי השנה של ארגון השחקנים, בו זכה הקשר האלג'יראי בתואר שחקן העונה. מי שלא הגיעו לטקס היו שחקני טוטנהאם, היריבה האחרונה שנותרה במאבק האליפות.

הניצחון של לסטר אתמול חיסל סופית ורשמית את הסיכויים של מנצ'סטר סיטי וארסנל וכעת הכל יתנקז לקרב נגד התרנגולים, שנראים נהדר בשבועות האחרונים ואחרי שינצחו הערב בקלות את ווסט ברומיץ' בבית, יצמקו את הפער בחזרה לחמש נקודות.

השבוע הבא לעומת זאת, כבר יהיה סיפור אחר. ביום ראשון אחר הצהריים, לסטר יוצאת לאולד טראפורד. נכון, מנצ'סטר יונייטד של היום היא לא מנצ'סטר יונייטד של פעם ועדיין, היא במקום החמישי, היא מעודדת אחרי העלייה לגמר הגביע והיא נלחמת על הכרטיס לליגת האלופות, שפתאום לא נראה רחוק כל כך. מדובר במשחק קריטי עבור השדים האדומים לא פחות, אולי אפילו קצת יותר מאשר עבור לסטר.

יממה לאחר מכן, שוב, תשחק טוטנהאם, בדרבי בחוץ מול צ'לסי. הבלוז מתים לחסל סופית את חלומות האליפות של היריבה השנואה ויגיעו עם הרבה מוטיבציה בגלל זה, אבל הם כבר גמרו את העונה שלהם ונראים רע מאוד (לראייה, ה-3:0 הביתי נגד מנצ'סטר סיטי בשבוע שעבר). אם לסטר תנצח באולד טראפורד והפער יצמח שוב לשמונה, הרי שתיקו ומטה של טוטנהאם בסטמפורד ברידג' יבטיח את האליפות.

האוהדים, שאתמול כבר החלו לשלוף צעיפי אליפות ולשיר שירים על התואר המתקרב, כבר בטירוף ו-1,600 הכרטיסים שהוציא אתמול המועדון לצפייה במשחק מול יונייטד על מסך ענק בתוך האצטדיון הביתי בלסטר, עבור מי שלא יכול לנסוע לאולד טראפורד, נחטפו תוך דקות ספורות במחיר של 10 ליש"ט לכרטיס+כוס בירה. זה כמובן לא מספיק לביקוש הענק ועצומה שרצה בפייסבוק החל מאתמול וכבר אספה קרוב לעשרת אלפים חתימות, קוראת לעיריית לסטר או לראשי המועדון להציב מסכי ענק במקום מרכזי בעיר או לחלופין, לפתוח את האצטדיון לעוד אוהדים. אחרי הקונצרט של אתמול, כולם כבר יכולים להריח את החגיגה הגדולה באמת מעבר לפינה.

  • עוד באותו נושא:
  • לסטר סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully