וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפנים לריו 2016: הלפיד האולימפי הודלק בטקס חגיגי באולימפיה

המסע לקראת המשחקים האולימפיים בברזיל, שייערכו בין ה-5 ל-21 באוגוסט, יצא לדרך כמיטב המסורת במקום בו נערכו המשחקים בעת הקדומה. הלפיד יעבור ביוון ובשוויץ לפני שייצא למסע ברחבי ברזיל

AP

בשעה טובה, הלפיד האולימפי הודלק היום (חמישי) באולימפיה, יוון, בה נערכו המשחקים האולימפיים בעת העתיקה. החל מהיום, הלפיד יעבור מסע ארוך של כ-20 אלף ק"מ בדרכים ועוד כרבבת מייל באוויר ברחבי ברזיל, אליה יגיע בקרוב. 12 אלף אנשים יזכו לשאת את הלפיד, שיעבור ב-329 ערים ועיירות ברחבי ברזיל עד שיגיע לאצטדיון האולימפי בריו דה ז'ניירו, שם ייערך טקס פתיחת המשחקים ב-5 באוגוסט.

כמיטב המסורת, הלפיד מודלק באמצעות קרני השמש באולימפיה בצהרי היום (שעון יוון). הוא יעבור תחילה שישה ימים ברחבי יוון, משם יגיע לשוויץ וימשיך לברזיל. המסע ביוון יסתיים ביום רביעי הבא באצטדיון פנאיותיקו, שאירח את המשחקים האולימפיים הראשונים של העת המודרנית, ב-1896.

מי שמדליקה את הלפיד הפעם היא השחקנית היווניה קת'רינה לאהו, שנעזרת במראה פרבולית. לאהו מייצגת בטקס את האלה הרה ולובשת בגד שעוצב במיוחד לאירוע. האתלטית הראשונה שתישא את הלפיד לאחר הטקס היא המתעמלת היווניה אלפת'ריוס פטרוניאס, אלופת העולם בטבעות. היא תעביר את הלפיד לג'ובאנה ג'אביו, כוכב כדורעף ברזילאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully