וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין: "אנחנו רכים? תנסו אותנו. לא כדאי לכם להעיר את המפלצת"

גולדן סטייט לא נרתעת מהסגנון האגרסיבי של יוסטון במשחק מספר 1, סטיב קר וסטף קרי לא מצליחים להגיע להסכמות בנוגע לשיתופו במשחק הבא, וסטן ואן גנדי תומך בבלאט. סיכום הלילה, כולל ציטוטים מסקרנים של עוזר מאמן קליבלנד, שמודה: "בלאט ביקש מלו יותר מדי דברים"

צילום מסך

בווידאו: ברק אובמה עושה סטף קרי לסטף קרי

גולדן סטייט - יוסטון 78:104 (הווריירס עלו ליתרון 0:1 בסדרה)

מספרי המשחק:

* סטף קרי הפך לשחקן הרביעי בעידן שעון ה-24 שניות שמוביל קבוצה בפלייאוף בנקודות למרות ששיחק 20 דקות ומטה.

* תראו את ההבדלים ביכולת של גולדן סטייט עם או בלי קרי: בדקות שהוא שיחק, הווריירס מחצו את יוסטון 26:54, וקלעו ב-55 אחוז מהשדה. בדקות בלעדיו הם נוצחו 52:50 ודייקו ב-34 אחוז בלבד.

* הכי הרבה משחקי פלייאוף עם חמש שלשות ומעלה בתולדות ה-NBA: ריי אלן 21 (171 משחקים), סטף קרי 15 (41 משחקים), רג'י מילר (144 משחקים).

* ג'יימס הארדן בשני משחקי הפלייאוף האחרונים: 9 מ-30 מהשדה, 19 איבודים ו-9 עבירות.

* הווריירס הגבילו את יוסטון ל-33 נקודות בלבד במחצית. זה מספר הנקודות הכי נמוך שהאלופה ספגה העונה במחצית כלשהי.

* ברבע הראשון סטף קרי קלע יותר נקודות מיוסטון, יותר שלשות והוריד כמעט את אותו מספר ריבאונדים (6 לעומת 8).

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
חילוקי דעות. קרי/AP

גם כשגולדן סטייט מטיילת, סטף קרי מצליח להישאר במרכז העניינים. הווריירס הביסו ללא קושי את הרוקטס, עלו ל-0:1 בסדרה וסיפקו מפגן כוח רציני, אבל ה-MVP גנב את ההצגה בשל שני אירועים מרכזיים: האחד - טראש טוק וכמעט עימות פיזי עם פטריק בברלי, שניסה להוציא את קרי משיווי משקל ודחף אותו במהלך הרבע הראשון. "הרגשתי שזה קצת יותר מדי, אבל הגנתי על עצמי והמשכתי הלאה", אמר קרי בנוגע לרכז היריב, שמיד ספג עבירה טכנית והדביק גם לקרי אחת. "זה חלק מהמשחק, ככה זה בפלייאוף. הרגשות מתגברים והמשחק הופך להיות קצת יותר אלים. אני מקווה שלא אקבל טכנית בכל פעם, אבל אני דווקא די מחבב את זה, למען האמת". גם סטיב קר ציין לטובה את התגובה המהירה של קרי ואמר ש"כל עוד הוא לא נסחף ועובר את הגבול, זה בדיוק מה שהוא צריך לעשות".

האירוע השני הוא הפציעה של קרי, שחטף מכה בקרסול לקראת תום הרבע השני, ניסה לחזור, אך ירד שוב לטיפול בחדר ההלבשה. קרי ביקש לחזור לפרקט ורצה לקבל יותר דקות גם במחצית השנייה, אך סטיב קר סירב לתחינותיו והוסיף כי מבחינתו, קרי גם בספק למשחק מספר 2. "נראה איך הוא יגיב ביום-יומיים הקרובים, ונתקדם משם", אמר המאמן. אבל קרי נותר בשלו. הרכז שוחח עם לוק וולטון וביקש ממנו לשכנע את מאמנו לשחק במחצית השנייה, אך קר עמד על שלו. "נכון לעכשיו אני לא רואה תרחיש שלא אשחק במשחק הבא. אני יודע איך לשחק כשאני סובל מכאבים, אני יודע שאוכל להסתדר למרות הפציעה", אמר קרי. העברת המסרים בין קרי לקר נמשכה, כשהמאמן אומר "הוא מאוד תחרותי, הוא רוצה לשחק, אבל לא נאפשר לו לעשות את זה אם כרוך בכך סיכון שהפציעה תחמיר. ברור שאנחנו מקווים להיות בפלייאוף גם בעוד חודשיים, כך שנצטרך אותו".

פטריק בברלי יוסטון רוקטס בעימות עם דריימונד גרין סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. AP
תנו לו עוד משחק פיזי כזה. גרין/AP

ב-ESPN נכתב כי הוויכוח הקל בין קרי לקר ממחיש כמה היחסים ביניהם מצוינים. "קרי רצה לחזור, קר סירב, אבל כמובן שזה לא הפך לסיפור גדול, כמו שאולי היה קורה אם היה מדובר בכוכבי על אחרים בליגה", כתב אית'ן סטראוס. "סטף הוא לא מסוג האנשים שדורש דברים ולא מוכן להתפשר. סטיב קר אחראי על הכשירות שלו בטווח הארוך, והוא מבין את זה. הוא רוצה שיאמנו אותו, הוא רוצה לסמוך על אנשים אחרים במערכת".

כך או כך, אם גולדן סטייט תצטרך להסתדר בלעדיו במשחק הבא, בהחלט יש חשש מהסתבכות מיותרת. בדקות שקרי לא היה על הפרקט הלילה הווריירס הפסידו וקלעו באחוזים נמוכים משמעותית מהשדה, וגם בעונה הרגילה התלות בו הייתה גדולה במיוחד. "ברור שנצטרך לשחק אחרת אם הוא ייעדר. כל אחד יצטרך לתת יותר", אמר דריימונד גרין. הפורוורד גם התייחס לקשיחות שהרוקטס ניסו להפגין במשחק, ואמר ש"כל מה שאתם עושים זה להעיר את המפלצת. אנשים מסתכלים על צורת המשחק שלנו ובטוחים שאנחנו רכים, אבל אנחנו אוהבים את זה שבוחנים אותנו. אנחנו רוצים שיבחנו אותנו בזה".

* סטן ואן גנדי, אחד ממובילי המתקפה על קליבלנד בימים שאחרי פיטורי דיוויד בלאט, מכה שנית. מאמן דטרויט, שיפגוש את הקאבס הערב במשחק הראשון של הסדרה ביניהן, התייחס אמש שוב לפיטורים ההם. "בלאט היה מאמן מוצלח. בעונה הראשונה שלו ב-NBA הוא הגיע לגמר, רשם הצלחות לא מבוטלות גם מבלי שעמדו לרשותו שניים מהכוכבים הכי גדולים שלו, ובעונה שלאחר מכן הוא הוביל את המזרח. בכל זאת הוא לא נשאר", אמר המאמן הוותיק, שכהרגלו סיפק ציטוטים מסקרנים. "בהתחשב ברזומה שלו, אני לא רואה סיכוי שיש קבוצה שלא תחשוב עליו בתור אופציה בעתיד. אני בטוח שיש אנשים וקבוצות שירצו אותו. אבל כנראה שירצו אותו לצד עוד כמה מאמנים טובים, טובים מאוד, כך שאי אפשר לומר בוודאות שהוא יקבל משרה כבר בקיץ הקרוב".

אחרי פיטורי בלאט אמר ואן גנדי ש"זה אבסורד, ואני מסכים עם ריק קרלייל. זה מביך עבור הליגה. מבחינתי, המקרה הזה התעלה על כל המקרים של פיטורי מאמנים בתיאטרון האבסורד". הוא סיפר ששלח סמסים למאמן מיאמי אריק ספולסטרה ומאמן שארלוט סטיב קליפורד. "יש לנו עבודה, אולי, בגלל שההנהלות שלנו לא משוגעות כמו שלהם, זה הסיפור".

מאמן דטרויט פיסטונס סטן ואן גנדי. AP
שוב בעד בלאט. ואן גנדי/AP

בתוך כך, בקליבלנד נערכים להופעת הבכורה של טיירון לו בפלייאוף. "לו מגיע למשחקו הראשון בפוסט-סיזן כשהוא כבר הרוויח את האמון של השחקנים בחדר ההלבשה, אבל כשעדיין נטל ההוכחה עליו בשלב הזה של העונה. העומס שנכפה עליו כשהחליף את בלאט היה גדול מאוד, לפעמים הוא הרגיש שעליו לעשות 50 דברים במקביל", נכתב ג'ייסון לויד מ'אקרון ביקון ג'ורנל'.

במאמר של לויד מצוטט עוזר המאמן לארי דרו, ששימש גם כעוזרו של דיוויד בלאט. דרו מספר כי מיד אחרי פיטורי בלאט וקידומו של לו לעמדת המאמן הראשי, הוא ייעץ לו לעשות שני דברים: הראשון - להתקשר לבלאט ולוודא שהוא לא שומר לו טינה על שהחליף אותו השני - לאסוף את כל שחקני הקאבס ולשבח את מאמנם הקודם על שהביא אותם לגמר ה-NBA. "אני לא לגמרי זוכר מה טיי אמר בשיחה ההיא, אבל הוא שמר על קלאסה". דרו נזכר גם באחריות הרבה שהוטלה על כתפיו של לו עם מינויו של בלאט למאמן. "כמה ימים אחרי שבלאט מונה למאמן הוא וטיי דיברו על תחום האחריות שלו. בלאט אמר מה הוא מצפה ממנו, ובוא נאמר שטיירון לו היה צריך לעשות קצת יותר ממה שהוא ציפה מלכתחילה. נראה לי שזה היה קצת יותר מדי", אמר דרו.

- מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט לצד עוזרו טיירון לו. AP
"הייתה על לו יותר אחריות מכפי שציפה". עם בלאט/AP

בנוסף, סיפר דרו על היחסים החמימים בין לו ללברון. "יש ביניהם משהו מיוחד. יש משהו שמייחד את טיי ונוגע גם לליבו של לברון: הוא לא נרתע ממכה או שתיים בדרך. הוא תמיד עושה את הדבר הנכון. אם צריך לפנות לשחקן, או יפנה אליו. אם צריך לבחון מחדש שחקן, הוא יעשה את זה. שחקנים מכבדים את זה", אמר.

דרו משוכנע שלו בשל להוביל את הקאבס להצלחות בפלייאוף למרות חוסר נסיונו. "טיי עשה את שיעורי הבית שלו. הוא מודע לאופן שבו דברים התנהלו כאן בעבר, אבל אני לא חושב שיש עליו לחץ. טיי הוא מסוג האנשים שאומרים 'אני אעשה את הכי טוב שלי ואם זה לא יספיק, אין מה לעשות'. זו לא שחצנות. זה מה שהוא מרגיש. זו רמת הביטחון שיש לו בעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully