וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג היסטורי לישראל בגביע העולם בחתירה: דני פרידמן עלה לגמר

פרידמן סיים שלישי את 2,000 המטרים בחצי הגמר, בזמן של 6:55.25 דקות, והבטיח לעצמו מקום בגמר התחרות באיטליה. גונורובסקי ושוורצמן במקום הרביעי במקצה ההזדמנות האחרונה

החותר דני פרידמן. DETLEV SEYB, מערכת וואלה! NEWS
אתגר גדול בגמר. דני פרידמן/מערכת וואלה! NEWS, DETLEV SEYB

אלוף ישראל בחתירה, דני פרידמן, עשה היום (שבת) היסטוריה, כשעלה לגמר גביע העולם בחתירה, בתחרויות המתקיימות בווארזה, איטליה.

פרידמן חצה את קו סיום 2,000 המטרים בחצי הגמר במקום השלישי בזמן של 6:55.25 דקות, והבטיח לעצמו את העלייה לגמר היוקרתי. הוא ניצח את האלוף הארגנטינאי בריאן רוסו, שסיים במקום הרביעי, את גספר פיסטרבץ מסלובקיה ואת ההולנדי סטפן ברונינק. את המקום הראשון במקצה קטף אלוף אירופה, המדורג 5 בעולם, דמיר מרטין מקרואטיה, עם זמן של 6:48.39 דקות, ובמקום השני נתן ז'ימצ'יק מפולין, בזמן של 6:52.43.

פרידמן בן ה-28, המתאמן לסירוגין בגבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, הוא התקווה אולימפית של החתירה האקדמית בישראל. זוהי עבורו התחרות אחרונה לפני מבחני הקריטריון לריו, שיתקיימו ב-22 במאי בלוצרן, שוויץ, ואשר מהווים בבחינת להיות או לחדול.

מקצה הגמר יוזנק מחר בשעה 13:33 שעון ישראל, ויהווה שיא היסטורי בענף החתירה הישראלי, אשר מציג פריצת דרך חסרת תקדים בזירה הבינלאומית בשנים האחרונות. הקרב צפוי להיות קשה מאד, כאשר מול האלוף הישראלי יתייצבו גלדיאטורים של החתירה העולמית, כולל מחזיק הגביע משנה שעברה - אנחל רודריגס מקובה, אלוף אירופה - דמיר מרטין מקרואטיה, נתן ז'ימצ'יק מפולין, רוברט פן מפינלנד, והאנס אוברנו מבלגיה.

עוד בגביע העולם: מוקדם יותר סיימו צמד החותרים הישראלי, אולג גונורובסקי ותומר שוורצמן, במקום הרביעי במקצה ההזדמנות האחרונה במוקדמות. השניים יתחרו מחר על מקומות 6-12 בקטגוריית סירה זוגית משוט כפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully