וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיב"א החליטה להשעות 14 נבחרות מיורובאסקט 2017, וביניהן ישראל

בדרך לפיצוץ? איגודים אשר אפשרו לקבוצות לחתום על חוזים עם היורוליג הובילו להשעיות, כשגם רוסיה, יוון, איטליה, טורקיה, קרואטיה וסרביה ברשימה. מאיגוד הכדורסל נמסר: "הנבחרת תשחק באליפות אירופה ב-2017"

שחקני נבחרת ישראל, ליאור אליהו, עומרי כספי, רוברט רות'בארט, יוגב אוחיון. ניב אהרונסון
ינוחו באליפות הבאה? שחקני הנבחרת/ניב אהרונסון

האם נבחרת ישראל לא תוכל לקחת חלק ביורובאסקט 2017? בגופי תקשורת רבים ברחבי אירופה מדווחים שפיב"א החליטה להשעות 14 נבחרות מהשתתפות באליפות אירופה שתיערך בשנה הבאה בשל קשרים של איגודים מהמדינות השונות עם היורוליג, כשבין המדינות שלהן הגיע מכתב בנושא נמצאת ישראל, שאמורה לארח את אחד הבתים בטורניר.

באיגוד הכדורסל אישרו כי אכן המכתב הגיע והגיבו: "כל נבחרות ישראל ישחקו באליפויות אירופה השונות וכך גם הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה 2017 בארץ. איגוד הכדורסל כפוף על פי תקנונו לפיב"א ויפעל על פי הוראותיו על כל המשתמע מכך".

כזכור, בפיב"א החליטו לא מכבר על צעד חריף, לפיו איגודים שיאפשרו לקבוצות לחתום על חוזים מול הנהלת היורוליג לא יורשו להשתתף בטורנירים בינלאומיים לנבחרות, כשרק השבוע החליטה הפועל ירושלים לקחת חלק ביורוקאפ.

"ההנהלה לקחה בחשבון שהיורוליג ו-11 הקבוצות שמחזיקות ברישיון A ליורוליג לא ענו למכתבינו בנוגע להתנהגות המתעללת כלפי קבוצות אחרות וליגות. ההנהלה לקחה צעד כדי להגן על הליגות בכל הרמות מול ההתנהלות הלא כשרה של היורוליג, שבאה לתמוך באינטרסים של כמה קבוצות במקום בכדורסל האירופי. בתגובה להתנהגות הלא חוקית, הוחלט, שלמעט 16 הקבוצות שיכנסו ליורוליג, כל איגוד שיתמוך ביורוליג שמנסה להחתים קבוצות על חוזים, או שיקשור את עצמו ליורוליג, יאבד באופן אוטומטי אז הזכות להשתתף ברמת הבוגרים באליפות שמאורגנות על ידי פיב"א אירופה".

הנבחרות הנמצאות ברשימה: ישראל, ספרד, סרביה, קרואטיה, איטליה, יוון, סלובניה, בוסניה, מקדוניה, ליטא, פולין, טורקיה, מונטנגרו ורוסיה.

המכתב שנשלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully