וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון: "רק מאמנים שאני מכיר היטב יהיו מועמדים לניקס"

הלחץ סביב הזן מאסטר למנות מאמן מחוץ לקליקה שלו גובר, אך הוא בשלו: "מי מבקר את התקפת המשולש שלי? יש לו 11 אליפויות?". כרמלו: "חייבים להיות פתוחים יותר ולמנות את המאמן הכי טוב". וגם: בקליבלנד משווים בין לו לבלאט

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: משדר וואלה! ספורט לרגל השיאים של קובי והווריירס

למרות ששתי קבוצות אחרות הספיקו לפטר מאמנים מיד עם תום העונה ב-NBA, נראה כי החיפוש של הניקס אחר האיש שיעמוד מאחורי הקווים העונה הבאה הוא המעניין מכולם, בעיקר על רקע התעקשותו של הנשיא לענייני כדורסל פיל ג'קסון למנות מאמן שיסכים לאמץ את התקפת המשולש המפורסמת שלו. הזן מאסטר התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) לאפשרות שימנה מאמן שלא מהקליקה שלו, על רקע פרסומים לפיהם הוא שוקל שלל מועמדים, כולל דיוויד בלאט. "ככל הנראה אביא לראיונות אך ורק מאמנים שאני מכיר היטב. אדבר עם כמה אנשים, לא רק מהמעגל הקרוב אליי, אבל כבר הייתי במקום הזה, אני ב-NBA יותר מ-50 שנה, וראיתי מה קורה כשמאמן מגיע ומלכתחילה אין הרמוניה בינו לבין הנשיא. הדברים האלה לא עובדים כמו שצריך כמעט בכל המקרים", אמר. "המאמן הבא שלנו חייב להיות מישהו שיכול להתאים למה שאני כנהיג מנסה להשריש בקבוצה. יש מעט מאוד אמת בכל מיני ספקולציות שנזרקו בתקשורת לגבי מועמדים", אמר.

נשיא הניקס לענייני כדורסל, פיל ג'קסון. AP
מתעקש. פיל ג'קסון/AP

נראה כי ג'קסון מתעקש למנות את אחד מאנשי שלומו, כשקורט ראמביס, בריאן שואו ועוזר מאמן גולדן סטייט לוק וולטון הוזכרו כמועמדים. בלאט, שמקורב דווקא לג'נרל מנג'ר סטיב מילס עמו שיחק במכללת פרינסטון, נראה בשלב זה מחוץ למירוץ. "הביאו אותי לכאן כדי לבנות מערכת מאפס, להשריש את ההרגלים שאני מאמין בהם", הוסיף ג'קסון. "מי האנשים שמבקרים את התקפת המשולש? למה שתהיה להם זכות לבקר אותי? יש להם 11 אליפויות שהם מעזים לדבר? מה שקורה בניקס כרגע הוא חלק מהתהליך שלנו, נקודה סוף. לא חייבים להמשיך לדבר על הנושא הזה".

מי שלא נראה מרוצה במיוחד מהקיבעון של פיל ג'קסון הוא כרמלו אנתוני, שממשיך להעביר מסרים לניקס בדרכים עקיפות. למלו יש אפשרות לבקש לעבור בטרייד לקבוצה אחרת, אך לעת עתה נראה שהוא מתכוון להישאר בתפוח הגדול. "הדבר היחיד שאני חושב עליו כרגע הוא איך אנצח יותר משחקים מבעונה החולפת. זה יכול להיות בניקס או במקום אחר. לא חשבתי על עצמי בקבוצה אחרת. לא דמיינתי את עצמי במקום אחר. אני לא שם. אבל אני שואל את עצמי, איך אפשר לגרום לסיטואציה כאן להיות טובה יותר? מה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב?", אמר.

מלו התייחס גם לשיקולים הרצויים בהחלטה על מינוי מאמן חדש, ושלח מסר לפיל ג'קסון. "אני חושב שצריכים להיות שלל שיקולים. חייבים להיות פתוחים יותר ולחשוב מי המועמד הטוב ביותר, מי האיש שיכול לשפר אותנו. האנשים שאחראים על זה בניקס, לא חשוב אם פיל ג'קסון או סטיב מילס, צריכים לנהל דיאלוג ולשלב בין פתיחות מחשבתית לבין דברים שחשובים להם אישית".

כרמלו אנתוני, ניו יורק ניקס. AP
לא מרוצה. כרמלו/AP

ואם כבר דיוויד בלאט, אי אפשר שלא להתייחס לקליבלנד. הקאבס כבר החלו את ההכנות לסדרת הסיבוב הראשון מול דטרויט, יריבה שעלולה להתברר כטריקית לאור העובדה שהמאזן במפגשים בין שתי הקבוצות בעונה הרגילה עמד על 1:3 לטובת הפיסטונס. הקאבס נערכים לקרב, ובמקביל יש שכבר מודאג מחוסר נסיונו של טיירון לו כמאמן במעמדים מהסוג הזה.

בסקר שערכו אמש ESPN בקליבלנד נשאלו הגולשים מי מבין שלושת המאמנים הבאים טוב יותר: דיוויד בלאט, טיירון לו וכמובן, איך לא, לברון ג'יימס. על חוסר האמון של האוהדים בלו ניתן ללמוד מהעובדה שלברון ג'יימס גרף את מרבית הקולות (43 אחוז), בלאט סיים שני עם 32 אחוז ולו קיבל רק 25 אחוז מהקולות. ב-SB Nation עסקו גם כן בסוגיית המאמן של הקאבס בכתבת סיכום העונה של קליבלנד. "אני לא חושב שהפיטורים של דיוויד בלאט והחלפתו בטיי לו עזרה לקבוצה להכין את עצמה לפלייאוף. הרוטציות של לו לא יציבות ועל פי השמועות גם בעיות הכימיה בקבוצה עדיין קיימות ", כתב אלכס רלסטון.

רלסטון הוסיף ש"בלאט הוכיח את עצמו בתור אחד שמתכונן נהדר למשחקים בפוסט-סיזן, ועדיין לא ברור אם לו מסוגל למלא את החלל שקודמו הותיר. טרבור מגנוטי כתב באותה כתבה: "הרוטציות של בלאט היו יציבות יותר, בעוד לו נראה קצת פחות בטוח בעצמו. זה לא אומר שבלאט היה צריך להישאר, אבל בסך הכל, הקבוצה הייתה טובה יותר כשהוא עמד מאחורי הקווים". מצד שני, כריס מאנינג מאותו אתר כתב בהתייחס לשאלת המאמן כי "אמנם המספרים לא מצביעים על הבדלים מהותיים בין הקאבס בעידן לו ובעידן בלאט, אבל לפחות עכשיו אין חשש שהשחקנים שונאים את המאמן. לו עושה סימנים של מישהו שיכול להתחבר לשחקנים ולשפר אותם במידה מסוימת. זה לא היה יכול לקרות תחת בלאט".

דייויד בלאט טיירון לו מאמני קליבלנד. AP
פערי ניסיון. בלאט עם לו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully