וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עוד עלול להיגמר בלאומית: הנפילה החופשית של מכבי אשדוד

15.4.2016 / 7:00

יו"ר שבכלל לא רשום כיו"ר ומבקר את המאמן בתקשורת. מאמן שנחשב קשוח מאוד, אך הקבוצה שלו הפכה לבדיחה הגנתית וההנהלה לא מגבה אותו. שחקן ששוחרר ולאחר מכן רצו שיחזור. מכבי אשדוד/באר טוביה קורסת, והפסד להפועל תל אביב יכול לדרדר אותה למאבק נגד הירידה

one

שישה ימים אחרי ההופעה הנהדרת בגמר גביע המדינה אירחה מכבי אשדוד/באר טוביה את מכבי ראשון לציון. שחקניו של צביקה שרף הפגינו רוח לחימה והצליחו לגבור שוב על הכתומים בתום מאבק עיקש, כמו בחצי גמר הגביע, ומצאו את עצמם עם עשרה ניצחונות ועשרה הפסדים. "עברנו מבחן גדול מאוד", אמר אחד משחקני הקבוצה ביציאה מהאולם באותו הערב, "כולם ציפו שנישבר, אבל הפגנו אופי. זה היה ניצחון של רוח, ואני בטוח שבעקבותיו אנחנו נהיה בצמרת עד סוף העונה".

אלא שדווקא אז אשדוד קרסה. היא הפסידה בשישה מתוך שבעת המשחקים האחרונים שלה, כולל חמישה הפסדים רצופים בסיבוב השלישי, ארבע תבוסות ב-18 הפרש ומעלה, 91 נקודות ספיגה בממוצע. מישהו דיבר על אופי?

הצרות הגיעו גם אל מחוץ למגרש: צביקה שרף ואייזיאה סוואן התעמתו בזמן משחק והגארד לא הועמד לדין; היו"ר יורם אסרף משמש בפועל כיו"ר, אך ברישומים כבר עזב את תפקידו; הוא העביר ביקורת על שרף בתקשורת, והמאמן שהיה החלום הרטוב של אשדוד לעונה הבאה, כבר יודע שבעיר הנמל הוא לא יישאר. צמרת? הפסד היום (שישי, 14:00) להפועל תל אביב, ואשדוד תסתבך במאבקים נגד הירידה לליגה הלאומית.

מאמן מכבי אשדוד צביקה שרף. אדריאן הרבשטיין
בעיר הנמל הוא לא יישאר. שרף/אדריאן הרבשטיין

עם קצת מזל, אשדוד/באר טוביה הייתה מסיימת את הסיבוב השני במקום השישי, אלא שראשון לציון הפתיעה במשחק השלמה את מכבי חיפה ועקפה אותה. זה לא היה רק עניין של סמנטיקה, כי השינוי הזה היה משמעותי בכל הנוגע ללוח המשחקים בסיבוב השלישי. כבר באותו שבוע יצאה אשדוד לירושלים, שרק חיפשה על מי להוציא את העצבים, וזה נגמר בתבוסה מחפירה, 95:64. התבוסה הזו עוד התקבלה בהבנה מסוימת, אבל אז הגיע הפסד דרמטי למכבי קרית גת.

דקה וחצי לסיום, כשקרית גת עלתה לחמש נקודות יתרון, לקח שרף פסק זמן וגער בשחקנים על היכולת ההגנתית. סוואן לא נשאר חייב, וענה למאמן שרצה לשלוח אותו הביתה, אך לבסוף התיישב השחקן על קצה הספסל ולא רצה לחזור. שרף דרש להעמיד את סוואן לוועדת משמעת, ואסרף לא הסכים.

מערכת היחסים בין הצדדים עמדה בפני פיצוץ. "צביקה מטיף במשך עונה שלמה למקצוענות, עובד קשה והשחקנים עובדים קשה לפי חוקי משמעת ברורים", אומר מאמן בליגת העל שמכיר את הרס"ר הוותיק, "ואז מה קורה במאני טיים? ההנהלה מראה לשחקנים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אין סרט שעוברים לסדר היום על מה שקרה שם, לא עם צביקה".

אם זה לא הספיק, הגיעו שני ראיונות של אסרף במקומון באשדוד ובערוץ הספורט, שבהם הוא מתח ביקורת על המאמן. "הדבר הכי פוגע בסיפור הזה הוא שצביקה אינו אחד שהולך מאחורי הגב של ההנהלה", מספר מקורב למאמן. "הוא יודע לשחק את המשחק ונוהג בכבוד באנשי המועדון. כמה פעמים העונה הוא לקח אדם שלא מוכר לציבור (חבר ההנהלה ארמונד אסולין; א"ש) ועשה לו כבוד כשקרא לו להעניק את פרס השחקן המצטיין? בסוף ירקו לו בפנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר מכבי אשדוד באר טוביה יורם אסרף. ניב אהרונסון
בכלל לא רשום כיו"ר. אסרף/ניב אהרונסון

לוואלה! ספורט נודע כי למרות שאסרף משמש יו"ר הקבוצה בפועל, ברישומים מי שמופיע בראש המועדון הוא חבר המועצה מאיר קיקוס. המטרה היא שקיקוס יחליף את אסרף בסיום העונה, כשיו"ר אשדוד צפוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל הרשות העירונית לספורט במקומו של מיקי רוזנברג.

אסרף, מקורבו של ראש העיר יחיאל לסרי שהכניס אותו לתפקיד יו"ר הקבוצה לפני ארבע שנים, מאשר: "קיקוס מוגדר יו"ר ברשומות ואצל רשם העמותות, אבל בפועל אני היו"ר. בתחילת העונה, באוקטובר, ביקשתי למנות לי מחליף שיתלווה אליי לכל אורך העונה כדי שאוכל בסיומה להשתחרר מתפקידי. אני לא אמור להתמנות לשום תפקיד אחר, אני עובד, ואם ארצה אתמודד, אבל כרגע אני לא מתמודד. קיקוס יחליף אותי בסיום העונה".

מבוכה נוספת נגרמה על ידי ההנהלה יום לפני גמר הגביע. אשדוד סיכמה עם ספונסר ראשי חדש - אולמי "עדיה", שעלו לכותרות בעקבות המוות הטרגי של אביבה חיון ז"ל, שנהרגה לאחר שנברשת ענקית קרסה עליה באולם. למחרת ההודעה על ההסכם עם הקבוצה, הודיעה אשדוד כי "עדיה" יהיו רק ספונסר משני שיוצגו על גב הגופיות. הסיבה: בהסכם עם המועצה האזורית באר טוביה, שמזרימה העונה יותר ממיליון שקלים לקבוצה, ישנו סעיף הקובע כי שם הקבוצה יהיה "מכבי אשדוד/באר טוביה" ולא היה ברור האם מותר להוסיף שם נוסף לקבוצה. "זאת הייתה טעות שיכלה לעלות לנו בהסכם שמזרים לקבוצה כספים רבים", מודה אחד מחברי ההנהלה.

שחקן מכבי אשדוד צ'ארלס תומאס מול שחקן מכבי חיפה אלכס צ'וברביץ'. אדריאן הרבשטיין
אף אחד לא פוגע מלבדו. תומאס/אדריאן הרבשטיין

במשך רוב העונה, אשדוד הייתה אחת הקבוצות המרעננות והמרשימות בליגה. היא שיחקה כדורסל התקפי, וידעה מפעם לפעם גם להפגין הגנה קשוחה. אבל לא עוד: בתקופה האחרונה, המשחק ההתקפי דומה יותר לשכונה, והכוכבים, מלבד צ'ארלס תומאס, לא פוגעים. דיאנטה גארט, שסיפר על בעיות אישיות לאחרונה, רשם ברצף ההפסדים האחרון 45 אחוזים לשלוש ו-16 אחוזים לשלוש. סוואן רושם 13.4 נקודות, זורק 8.2 שלשות למשחק ופוגע רק ב-30 אחוזים. "שקנים מהסוג הזה הם חבר'ה מאוד סוליסטיים, שנוטים לקחת זריקות קשות, וכדי להצליח איתם צריך שני דברים - מחויבות שלהם לקבוצה ומאמן חזק", אומר מאמן בליגת העל. "בצד של המאמן, צביקה היה ויישאר חזק, אבל במחויבות, משהו אצל השחקנים האלה הלך לאיבוד".

הרוטציה של שרף, שבימים אלה מתעסק גם בבחירות להנהלת איגוד הכדורסל, השתנתה לאורך העונה. ברצף הטוב של אשדוד - חמשת הניצחונות הרצופים בסיבוב הראשון, וארבעת הניצחונות בשבעה משחקים בסיבוב השני - סוואן, גארט, תומאס, יהונתן שולדבראנד ואור סולומון היו חמשת השחקנים המובילים ומספר הדקות שלהם נע בין 23 ל-34 בממוצע; ווילי וורקמן ומייקל גלאדנס שיחקו 18-17 דקות ויהוא אורלנד קיבל כמעט 14 דקות בערב. ברצף ההפסדים הנוכחי קוצצו דקות המשחק של סוואן בחמש, של סולומון בשמונה ושל אורלנד בחמש. רק וורקמן משחק משמעותית יותר ועולה ל-23 דקות.

שחקן מכבי אשדוד מייקל גלאדנס. מגד גוזני
שחרורו - טעות ענקית. גלאדנס/מגד גוזני

מהלך מקצועי משמעותי מאוד שביצעה אשדוד, ומאמן בליגה מגדיר אותו כ"טעות ענקית", היה שחרורו של גלאדנס והחלפתו בג'ארד הומאן. המהלך הזה לא נעשה בלב שלם. הומאן, שחקן מנוסה שעבר בקבוצות צמרת באירופה, הגיע לאשדוד כי התרומה ההתקפית של גלאדנס לא הייתה מספקת. אלא שהומאן הגיע פצוע בגב, ובקבוצה שקלו לחתוך אותו מבלי ששיחק, לאחר שהושבת במשך כמעט חודש. בכל זאת הוא קיבל הזדמנות וענה עם 14 נקודות ב-20 דקות נגד חיפה. בהמשך אותו שבוע שוחרר גלאדנס.

"גלאדנס נתן לאשדוד מימד הגנתי שאיפשר לה לשחק בהרכבים שונים, ולחפות על החורים של סוואן וגארט", מספר אחד המאמנים שניצחו את אשדוד בתקופת הומאן. "עם הומאן זה יותר גרוע מכל מה שהם יכלו להביא. הוא לא בכושר והוא גם חד מימדי בהתקפה".

באשדוד היו כאלה שקראו להחליף את הומאן ולהחזיר את גלאדנס כשהחל רצף ההפסדים, ואף בדקו זאת מול אנשי איגוד הכדורסל, אך לאחר שחתם בסן לורנסו בארגנטינה נמנעה האפשרות הזאת.

דיאנטה גארט שחקן מכבי אשדוד/באר טוביה עם צביקה שרף. ברני ארדוב
בינתיים, לא יהיו שינויים. שרף עם גארט/ברני ארדוב

למרות התקופה הרעה, באשדוד לא מתכוונים לעשות שינוי עד סיום העונה - לא בעמדת המאמן ולא בסגל השחקנים. "בינתיים, כל מה שנגענו בו רק התקלקל", מודה אסרף. באשדוד יודעים כי הם היחידים מבין קבוצות התחתית שרצף המשחקים הקשים כבר מאחוריהם - נגד מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי חיפה - כך שעד סוף העונה מחכים להם משחקים נוחים יותר והם עדיין יכולים להתברג בפלייאוף. אלא שהדרך לשמונה הגדולות חייבת לעבור בניצחון היום.

"אנחנו בטוחים שהסטירות שהשחקנים קיבלו בתקופה האחרונה יספיקו כדי לגרום להם לשחק על הכבוד שלהם ולנצח את הפועל תל אביב", אומר אחד מחברי ההנהלה. ובכל זאת, גם אם תישאר בליגה, קשה להתעלם מהנפילה של הקבוצה שסומנה לפני חודשיים כמועמדת לקחת תואר וכעת מוצאת את עצמה במצב קשה. "את המסקנות מהעונה הזאת נסיק", אומרים בקבוצה. כשזה בא מקבוצה שלא נכנסה לפלייאוף בארבע העונות האחרונות, מאז שההנהלה הנוכחית נכנסה לתפקיד, אפשר לפקפק בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully