וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בלתי נמנע: על סיום דרכו של שרון דרוקר במכבי ראשון לציון

14.4.2016 / 17:59

במכבי ראשון לציון רצו לפטר את שרון דרוקר כבר לפני חודשיים, למרות ההצלחות באירופה, אבל בגלל ההתבטאויות של יצחק פרי בוואלה! ספורט המאמן נשאר בתפקידו. מה הוביל ליחסים הרעים בין המאמן ליושב ראש, איך היחסים עם השחקנים, והאם שיבק בדרך?

כששרון דרוקר קיבל אמש (רביעי) את הטלפון מהנהלת מכבי ראשון לציון בבקשה להגיע לפגישה בשעות הבוקר במשרדי המועדון, הוא ממש לא הופתע. בשבועות האחרונים ידע דרוקר כי הסכין מונחת על השולחן, שרצף הפסדים או לחילופים הפסד שלא במקום, והדרך שלו החוצה תהיה סלולה. לפני פחות מחודשיים הוא שמע רחשים על כך שבקבוצה רוצים לפטר אותו. זה היה אחרי הפסד הליגה למכבי אשדוד של צביקה שרף, ערב הסדרה עם ונטספילס בשמינית גמר היורופקאפ, ומספר חברי הנהלה כבר החליטו שיש לשלוח את המאמן הביתה. זה קרה כמה שבועות בלבד אחרי הניצחון ההירואי על וילרבאן, שאחריו היו כאלה שניגשו אליו ויצאו לתקשורת שהם ירצו לראות את דרוקר לעוד שנה או שנתיים.

ואז הגיעו הדברים של יצחק פרי בכתבה בוואלה! ספורט ערב המשחק השני עם ונטספילס. דרוקר חש כי ההתבטאויות של היושב ראש הן לא במקום, וכי לא יוכל להמשיך לעבוד איתו. הוא כינס ישיבה ביום שלאחר הכתבה והציע את התפטרותו, אלא שפרי דחה אותה, ובמועדון הוציאו מועדון כי הצדדים יעבדו ביחד בשביל הצלחת הקבוצה, "זה היה חייב להגמר אז", אומר אחד מחברי ההנהלה של הקבוצה, "אבל הדברים של פרי החליפו את העמדות ובמקום שהוא יהיה בעמדת כוח, הוא שם את דרוקר במצב שהוא השולט בעניינים. כששני אנשים יודעים שהם לא יכולים לעבוד אחד עם השני, וממשיכים עם ההצגה הזאת, זה יגמר ברע". הרע הגיע בדמות ירידה למקום השביעי, חמישה מחזורים לסיום העונה, חמישה ניצחונות מתחילת הסיבוב השני, המאזן הגרוע בליגה בתקופה הזאת, ואחרי הפסד שלישי ברציפות בליגה הפיטורים הבלתי נמנעים הגיעו.

מאמן מכבי ראשון לציון שרון דרוקר. ברני ארדוב
לא הופתע. דרוקר/ברני ארדוב

בתקופה האחרונה עבד דרוקר מסביב לשעון כדי לחזק את הקבוצה. בכתבה שפורסמה בוואלה! ספורט אמר יצחק פרי כי קווין פאלמר לא יוחלף, אבל שבוע לאחר מכן כבר נתן את האישור לצרף זר חמישי. היו מספר שמות על הפרק - טוני קרוקר אקס חולון, ג'וש קרטר אקס אשדוד שסגר את תנאיו אבל לא הצליח להוציא את שחרור מקרשיאקה הטורקית והאחרון היה שאקיל מקיסיק. הפורוורד האמריקאי, בוגר אריזונה סטייט, שוחרר בתחילת העונה למרות שהיה לא רע בפזארו, והגיע לליגה הקוריאנית שם סיים את דרכו לאחרונה. מקיסיק הגיע להבנות עם ראשון לציון, ובסוף השבוע שלפני המשחק נגד הפועל ירושלים היה נראה כי יצטרף, אלא שאחרי המשחק שלח הודעה לאנשי הקבוצה בה הוא מודיע כי בשל סיבות משפחתיות לא יגיע לישראל.

18 משחקים עברה מכבי ראשון לציון מאז עמדה על מאזן 2:8 אחרי 10 מחזורים. המאזן כאמור - 5 ניצחונות ו-13 הפסדים. הכי גרוע בליגה. בנתון הזה מנפנפים היום אנשי ראשון לציון כשמסבירים שאין ברירה אלא לבצע זעזוע, ולאחר שלא הצליחו לעשות כזה בסגל עם חיזוק אמיתי, החליטו לבצע את השינוי בעמדת המאמן. "תבדוק כמה משחקים הקבוצה שיחקה בסגל מלא בתקופה הזאת", אמר אחד ממקורביו של דרוקר. בדקנו. תשעה משחקים עם ארבעה זרים וסגל מלא של הישראלים הבכירים. חמישה משחקים נוספים שיחקה הקבוצה עם שלושה זרים, שני משחקים עם שני זרים בלבד ושני משחקים כישראלי משמעותי נעדר - שון דאוסון בחיפה וטוני יאנגר אתמול בחיפה. "לעוד קבוצות יש פציעות, אבל לא תשמע על זה כמו ששמעת פה", אומר אחד מחברי ההנהלה. "אולי כי קבוצות אחרות לא משחקות שני משחקים בשבוע", עונה מקורב לדרוקר.

נושא כריס רייט היה החם ביותר בשבועות האחרונים בעיר היין. בראשון יצאו לפרנקפורט עם פסימיות גדולה לגבי הסיכוי שהשחקן ישחק, אבל חשבו שבהתאם למעמד הוא יעשה מאמץ, כמובן לאור העובדה שבבדיקות שנערכו לו לא התגלתה פציעה כלשהי. אז הם התבדו. רייט לא שיחק, אבל בראשון סיפרו שבשבת לפני המשחק נגד נס ציונה הוא שב להתאמן, ויהיה בסגל. יום לאחר מכן הוא שוב התלונן על כאבים, לא התאמן ולא עלה לשחק נגד נס ציונה. "למצוא לו מחליף ועכשיו", דרשו חברי הנהלת הקבוצה ויועציו של פרי, שאחד מהם הוא גם מאמן העבר משה ויינקרנץ. היושב ראש רצה שחקן בעמדה 4-5, למרות שהתוכנית המקורית לחיזוק הייתה שחקן בעמדה מספר 3 כדורגמת קרטר או מקיסיק. אלא ששיחה עם סוכנו האמריקאי של השחקן שינתה את הלך רוחו של רייט שידע להתבטא נגד פיטוריו של דרוקר היום בחשבון הטוויטר שלו, "אנשים נשבעים שהם נאמנים, אבל ברגע שדברים נהיים קשים, הם זורקים אותך החוצה".

הסיבה המרכזית שבמכבי ראשון לציון ביצעו את מהלך פיטוריו של דרוקר עכשיו, ולא חיכו לסיום העונה כבר כדי לסיים את ההתקשרות בצורה יפה, הייתה האמונה שניתן עוד להוציא מהעונה הזאת משהו. אנשי הקבוצה סיפרו כי המשחקים האחרונים של מארק ליונס, אולי הגארד הטוב ביותר בליגה, גרמו להם להאמין שיש בעיה גדולה גם איתו, וזאת בנוסף למה שקרה במשחקים האחרונים בין דאוסון לדרוקר ובין דריל מונרו לדרוקר. המקרה השני מפורסם יותר, כשהמאמן העיר לשחקן אחרי שקיבל עבירה טכנית נגד הפועל תל אביב וזה ענה לו. דאוסון, שלקח זריקה לא טובה במהלך המסיים של הזמן החוקי נגד נס ציונה, חזר על הפעולה אתמול נגד מכבי תל אביב, ודרוקר ניגש אליו כדי להעיר לו על כך. "זה נראה שהשחקנים לא מקשיבים למאמן", העיר אחד ממקורבי הספסל ביד אליהו בסיום המשחק, "אם הוא חוזר על אותה פעולה פעם שנייה בזמן קצר, משהו לא עובד".

דרוקר אמנם לא הופתע מהמהלך אבל התאכזב. הוא בנה את הקבוצה, הוביל אותה לרבע גמר היורופקאפ, והאמין שהוא יוכל להוביל אותה גם להצלחה העונה. בעיקר העיתוי, חמישה מחזורים לסיום העונה, ואחרי שני המשחקים הקשים ביותר בסיבוב - הפועל ירושלים בבית ומכבי תל אביב בחוץ, היה בעייתי. בשיחה שנערכה עם ראשי המועדון, שאמרו לו כי סיים את תפקידו, הבהיר את חוסר שביעות רצונו מהמהלך.

מי שצפוי להחליף את דרוקר הוא אריק שיבק, שאף חזה בקבוצה בהפסד למכבי תל אביב. המאמן הותיק, שפוטר בתחילת העונה מהפועל אילת בהחלטה משונה, היה אמור להכנס לתפקיד בעיר היין לפני הגעתו של צביקה שרף, אך כעת כשהספונסר הראשי של הקבוצה היא "ראנד מדיה" שבעלות המליונר הרוסי יבגני בולוטין, הכל היה סגור. בולוטין ושיבק מכירים מימיו של המאמן באמסטרדם, והוא אף שימש כמנהל המקצועי במכבי בת ים מהארצית, כשהרוסי השקיע בה את רוב כספו, וכעת הוא אמור להגיע עמו לעיר היין. "שיבק היה אמור להגיע בתחילת העונה הבאה, אבל אנחנו צריכים מאמן עכשיו", סיפרו בסביבת הקבוצה. אגב בראשון לציון סיפרו היום כי עוד אין מועמד מוביל לתפקיד, וכשהמשחק הבא הוא כבר ביום שלישי, אם לא ימנו מאמן עד מחר בבוקר, המאמן החדש לא יספיק להעביר יותר משלושה אימונים עד משחק הבכורה שלו.

אריק שיבק מאמן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
בדרך לעיר היין? שיבק/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully