וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החולשה של ליאונל מסי נבעה מכאבים בשריר, הוא מודאג מכך"

אחד העיתונאים הבכירים בספרד טוען: "מסי נסע לראות רופא לפני כשלושה שבועות ושאל: 'למה אני לא מרגיש טוב?' הוא לא היה חד במשחק". וגם: צפו באנדרס אינייסטה בוכה באוטובוס, כל הממים והתגובות מהמשחק המסעיר

ליאונל מסי ברצלונה. AP
הבצורת נמשכת. מסי/AP

לפני שנתיים מינוס ארבעה ימים אתלטיקו מדריד הדיחה את ברצלונה בליגת האלופות. אמש (רביעי) ההיסטוריה חזרה על עצמה, כשהקולצ'ונרוס גברו 0:2 על הקטלאנים, הדיחו אותם ברבע גמר ליגת האלופות והצטרפו לריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי ובאיירן מינכן בשלב ארבע הגדולות של אירופה. אנטואן גריזמן כבש את שער הניצחון עבור אתלטיקו עם נגיחה מקרוב בדקה ה-36, וניצחון ראשון אחרי שבעה הפסדים רצופים ליריבה מקטלוניה.

אנטואן גריזמן אתלטיקו מדריד. רויטרס
איזו חגיגה. גריזמן/רויטרס

האם נמצאה הסיבה לחולשתו של מסי ברבע גמר ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד? גיאם באלגה, אחד העיתונאים הספרדים המובילים במדינתו, נשאל על יכולתו של הפרעוש במשחק וסיפר כי הוא סובל מבעיה בשריר, שעשויה הייתה להשפיע על יכולתו בהתמודדות. "הוא הלך במקום לרוץ. נכון שהוא עושה את זה בדרך כלל, אבל הפעם הוא לא נראה חד. כשהוא לא מרגיש חד, הוא לא חודר לרחבה".

באלגה הוסיף: "לפני כשלושה שבועות הוא נסע לוונציה לראות רופא, אותו שאל: למה אני לא מרגיש טוב? הכאבים בוודאי השפיעו על יכולתו במשחק. יש כאלו שיגידו שמדובר בתירוצים, אבל אם תסתכלו אחורה לחמשת המשחקים שלפני כן תוכלו לראות מסי אחר לגמרי. בדקתי את הנושא עם משפחתו, ובעיית השריר ממנסה הוא סובל מדאיגה אותו מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני ברצלונה ליאונל מסי, ניימאר. GettyImages
נמצאה הסיבה לחולשה? מסי עם ניימאר/GettyImages

מספרי המשחק

* הבצורת של ליאונל מסי נמשכת. הפרעוש לא מצא את הרשת במשך 452 דקות.

* ברצלונה לא הצליחה להעפיל לחצי הגמר בפעם השנייה בלבד בכל תשע השנים האחרונות. בשני המקרים אתלטיקו מדריד הייתה זו שהדיחה אותה.

* אתלטיקו מדריד הדיחה את ברצלונה פעמיים מליגת האלופות, בדיוק כמו ריאל מדריד. רק קבוצה ספרדית אחת, ולנסיה, עשתה זאת יותר פעמים (שלוש).

* אתלטיקו כבשה ראשונה בכל ארבעת המפגשים מול ברצלונה העונה. בשלושת המפגשים הקודמים ברצלונה הצליחה לעשות מהפך ולנצח, אבל לא הפעם.

* אנדרס אינייסטה שותף ביותר משחקי רבע גמר ליגת האלופות מכל שחקן אחר (17)

* אנטואן גריזמן כבש תשעה שערים בעשרת משחקיו האחרונים בכל המסגרות.

* הצרפתי האחרון שכבש נגד ברצלונה בליגת האלופות במדי קבוצה ספרדית: זינדין זידאן באפריל 2002.

* מסי לא כבש או בישל בחמישה משחקים רצופים. זה הרצף הכי ארוך בקריירה שלו.

* אתלטיקו הדיחה את ברצלונה פעמיים במסגרת אירופית, כמו ריאל מדריד ואחד פחות מוולנסיה.

תשפטו אתם, בפנים או בחוץ?

בתקשורת הספרדית כמובן חתכו את הקטאלנים על ההופעה האנמית: "נוקאאוט לאלופה" נכתב במארקה, "אבודים" נכתב ב"ספורט", עם תמונה של ים סוער על רקע שחקני בארסה המאוכזבים. ה"ספורט" אגב, נחשב לעיתון המקורב לקטאלנים. ב"אל מונדו דפורטיבו", עוד עיתון קטאלני, הלכו על "קאמפאוף" (אלופה החוצה). ב"אס" התבדחו: "אין חדשות ללאו מסי".

אגב, מיד אחרי המשחק, בספורט ובאל מונדו דפורטיבו דווקא ביקרו. הראשון את השופט: "גריזמן והשופט הדיחו את בארסה" והשני את המועדון: "מועדון בלי משאבים הודח מהצ'מפיונס", אך בעיתונים של מחרת התרכזו במועדון.

גם ברחבי אירופה לא וויתרו לקטאלנים ונראה שכל גוף תקשורת פשוט נהנה להיכנס באלופת אירופה היוצאת. בגאזטה דלו ספורט הלכו על: "נפילת האלים", ובלאקיפ הצרפתי כתבו: "אתלטיקו הוציאו את בארסה להורג". באנגליה היו רגועים יותר: הגארדיאן ("נגוז חלום שתי זכיות רצופות"), הדיילי מייל ("גריזמן עקץ פעמיים") והמירור ("גריזמן העיף את האלופה") התרכזו בעיקר באתלטיקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מארקה. סריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה אמר בסיום: "ציפינו למשחק הזה, אנחנו מברכים את אתלטיקו מדריד על הניצחון ומאחלים להם בהצלחה. אנחנו לא היינו במיטבנו. אנחנו צריכים להתעשת עכשיו, אנחנו עדיין בשתי תחרויות ונותרו הרבה דברים חשובים להיאבק עליהם".

המאמן הוסיף: "לא פייר לשפוט את מסי כאינדיבידואל ברגע הזה. כולנו בתקופה רעה מאוד, גם בהתקפה וגם בהגנה". בנוגע לפנדל שלא נשרק לזכות ברצלונה: "אני מודה שמהספסל לא ראיתי כלום, אין לי מה לומר בנושא".

"אני אשם ב-99.9 אחוזים, לא, תעשו את זה 100 אחוז. הכל עליי. אני המאמן ואני אשם. זה היה משחק בסגנון שציפינו לו. ייצרנו הרבה מצבים במחצית השנייה וכבשנו שער. זה היה משחק קצבי ומרתק. נוכל רק לאחל בהצלחה לאתלטיקו בהמשך. אני לא חושב שאתלטיקו קבוצה עדיפה עלינו. שיחקנו פה בעבר וגם סבלנו פה. המשחק הזה הוא עדות לכך שאנחנו לא בתקופה טובה, אבל יש לנו עדיין תארים לשחק עליהם".

"ליגת האלופות זה תואר שמאוד רצינו ובוודאי שאנחנו עצובים מאוד. אנחנו תמיד מכוונים גבוה ואנחנו גאים להיות פייבוריטים בכל מפעל בו אנחנו משתתפים. אנחנו חייבים להבין שהפסדים הם חלק מהמשחק. יש לנו עוד שתי מטרות חשובות. עדיין יש לנו עונה נהדרת ואנחנו רוצים לזכות בדאבל בספרד. בשביל זה נצטרך להשתפר".

אגב, בברצלונה הכחישו את הטענה שלאו מסי עלה לשחק עם פציעה. ב"קופה" טענו שהוא פצוע כבר כמה שבועות בשריר הירך האחורי, וזו התשובה ליכולת הרעה שלו בחודש האחרון, אך בבארסה אמרו: "הוא בסדר גמור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גריזמן חוגג/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'רארד פיקה התייחס גם הוא להדחה: "היה לנו חשוב לו לספוג בדקות הראשונות ועשינו את זה, אבל אז גריזמן כבש במפתיע. לחצנו חזק יותר, אבל נכתב למעלה שהיום לא נבקיע. אנחנו בירידה קלה בשבועות האחרונים. אני יכול להבטיח שנשאיר הכל על המגרש. אנחנו מקווים להתאושש כבר במשחק הבא. אנחנו עייפים מעט ונשארו לנו עוד הרבה משחקים, אבל אני חושב שהיה משחק טוב שלנו במחצית השנייה והיינו עדיפים. זו מכה קשה עבורנו ולא ציפינו לזה. נצטרך להתאושש. אין לי מה להגיד על השיפוט".

גם ג'וספ מאריה ברתומאו דיבר גם הוא על המשחק: "קודם כל, אני רוצה לברך את אתלטיקו, הם שיחקו טוב מאוד בשני המשחקים. חשבנו שנגיע לגמר ליגת האלופות, אבל נצטרך לעשות את העבודה בליגה. הקבוצה עבדה קשה מאוד על המגרש. אנחנו עצובים, אבל חייבים להתעשת ולהתרכז בליגה. זה לא הרגע הכי קשה שלי כנשיא, אני חושב שזה היה כשטיטו הלך לעולמו. צריך לזכות באליפות ולהגיע בצורה טובה לגמר גביע במאי. היום אנחנו עצובים, אבל מחר יום חדש. אני חושב שהיה פנדל, השופט לא ראה אותו. זה חוסר מזל עבורנו, אבל אי אפשר לבקר את השופט. אני מאחל לאתלטיקו להגיע לגמר".

גבי, קשרה של אתלטיקו מדריד התייחס לנגיעת היד שלו ברחבה בדקה ה-90 ואמר: "נגעתי ביד, אבל אני לא יודע אם זה היה בתוך הרחבה או בחוץ. לפעמים אתה מקבל שריקות טובות ולפעמים שריקות לא טובות".

"כולם השקיעו כדי שנהיה אחת מארבע הקבוצות הטובות באירופה", ציין אנטואן גריזמן. "הניצחון הזה מוקדש לאוהדים, הם תמיד תומכים בנו בצורה הכי טובה שיכולה להיות. אנחנו שמחים שסיימנו את המשחק עם 11 שחקנים על כר הדשא. מגיע לנו המקום בשלב הבא".

"אף פעם לא נוח לשחק מול אתלטיקו מדריד", אמר ג'ורדי אלבה. "חבל מאוד, עכשיו נתרכז בליגה ובגביע".

צפו באנדרס אינייסטה בוכה באוטובוס

הפרשנים

גם הפרשנים הבכירים בספרד לא אהבו, בלשון המעטה, את ההופעה של הקטאלנים. לואיס מאסקרו מהספורט כתב: "הנוקאאוט הזה היה בלתי צפוי ואפשר אפילו לקרוא לזה גניבה. ברצלונה נעלמה בערך לפני שלושה שבועות. זה כדור שלג מתגלגל שעלול אפילו להסתיים בכך שברצלונה לא תזכה באליפות. זה אסון ספורטיבי של שחקנים שאיבדו את הרעיונות שלהם".

ארנסט פולק מהספורט היה חד יותר: "אפשר להפסיד משחק, אבל לא זהות. הירידה התלולה התחילה כבר מול ריאל והגיעה לשיא שלה אתמול. אי אפשר לבקש מקבוצה לנצח בכל משחקיה, ואי אפשר לבקש ממסי לפתור באופן סיסטמטי את כל הבעיות. אי אפשר להפיל הכל על לאו. לואיס אנריקה לקח אחריות וזה בסדר, אבל הוא צריך להתחיל למצוא פתרונות למצב הקשה של קבוצתו".

סנטי חימנס מהאס עקץ: "יהיה קל להתלונן על הפנדל שלא נשרק, אבל החטא הכי גדול של בארסה היה שהיא ניסתה להיות משהו שהיא לא. היא ניסתה להתגונן, לשחק על 0:0 ושילמה בגדול. זה מאוחר מדי, "נסיכים. כשבארסה הבינה את המצב, זה היה מאוחר מדי".

הממים והסרטונים

גם בוז'י מזדהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully