וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארקלי: "גולדן סטייט לא ניצחה קבוצה בריאה אחת בדרך לאליפות"

רגע לפני שבירת השיא מול ממפיס, שחקני עבר ממשיכים לפקפק בווריירס, ובארקלי שוב מרגיז את האוהדים: "הם לא קבוצה היסטורית". וגם: כל המספרים של גולדן סטייט וסטף קרי בדרך לשיא

סטפן קרי דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
עדיין לא השתכנעתם? קרי וגרין/GettyImages

אחרי חודשים ארוכים של ציפייה, הלילה (בין רביעי לחמישי, 5:30, דיווח חי בוואלה! ספורט, שידור ישיר בספורט 5), אם לא תהיה תקלה של הרגע האחרון, זה יקרה: גולדן סטייט תסיים את העונה הסדירה עם ניצחון ביתי על ממפיס, תעלה למאזן של 73 ניצחונות ותשבור את השיאה המיתולוגי של שיקגו בולס מעונת 1995/96. הווריירס עברו אינספור מהמורות ומבחנים בדרך להשוואת השיא, גירדו ניצחונות גם במשחקים פחות טובים, ולמרות הכל המשיכו לקבל יחס אמביוולנטי מעוד ועוד שחקני עבר שטענו כי במבחן ההיסטורי הם פחות טובים מכפי שזה נראה. אבל מתברר שגם כעת, כשהשיא כמעט בהישג יד, עדיין לא כולם מאמינים בגדולתה.

צ'ארלס בארקלי. GettyImages
מצטרף לקו של בני דורו. בארקלי/GettyImages

צ'ארלס בארקלי התייחס היום לשיא המתקרב, והמשיך את הקו של בני דורו. "אני אומר כבר עכשיו, אני מבטיח שהווריירס לא היו זוכים היום באליפות העולם", אמר שחקן העבר ופרשן TNT כיום. "אם הם יזכו באליפות בתום העונה, ארד על הברכיים ואברך אותם. למרות כל מה שאנשים אומרים על כמה שהם גדולים וכמה שהם קבוצה היסטורית, אם מסתכלים אחורה על הפלייאוף בעונה שעברה רואים שהם לא שיחקו אפילו מול קבוצה אחת בריאה. גם הלילה הם מול ממפיס, קבוצה חצי מפורקת".

אגב, הגריזליס לא מרימים ידיים מראש, לפחות לא כלפי חוץ. מאט בארנס אמר הבוקר כי "הם רודפים אחרי ההיסטוריה, אבל לא יש צ'אנס להפריע להם בדרך לשם. ברור לי שהקהל שם יהיה מאוד מעורב רגשית, אני נרגש להיות חלק מהדבר הזה, אבל אעשה הכל כדי שהפנטזיה שלהם לא תתממש". המאמן דייב ייגר הוסיף בציניות: "יכול להיות שנופיע בכרטיסי טריוויה במשך 75 שנה אם ננצח את המשחק, כך שגם לנו יש מטרות. נשקיע ככל שניתן כדי למנוע מגולדן סטייט את ההישג הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סטפן קרי עם אוהדי גולדן סטייט. AP
בדרך לשיא פרטי? קרי/AP

מספרי השיא המתקרב של גולדן סטייט

* כל אחת משלוש הקבוצות הקודמות שהגיעו ל-69 ניצחונות בעונה הרגילה זכו גם באליפות בתום העונה.

* הווריירס אמנם השוו את שיא הניצחונות של שיקגו בעונת 95/6, אבל הם עדיין לא דומיננטיים כמו הבולס ההיא. לווריירס יש 139 ניצחונות בשתי העונות האחרונות (ללא פלייאוף), בעוד לבולס היו בעונות 94/5 ו-95/6 141 ניצחונות.

* הווריירס יסיימו בכל מקרה את העונה ללא הפסד לאותה קבוצה פעמיים וללא שני הפסדים רצופים. היא הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שעמדה בשתי הקטגוריות הללו.

* הווריירס גם שברו את שיא השלושת לעונה אחת בפער עצום. עד כה הם צלפו 1,057 פעמים מחוץ לקשת, הרבה יותר מ-933 השלשות של יוסטון מעונת 2014/15, נתון שמספיק למקום השני.

* גולדן סטייט היא גם קבוצת ההגנה הטובה ב-NBA. ב-42 משחקים העונה הם מסרו 30 אסיסטים ומעלה, בזמן שאף קבוצה אחרת לא עשתה זאת יותר מ-20 פעמים.

* לווריירס יש גם ההתקפה וגם את ההגנה הכי טובה ב-NBA בקלאץ' (חמש הדקות האחרונות של רבע אחרון או הארכה במשחקים בהם הפער עמד על חמש נקודות ומטה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully