וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההדחה: התקשורת וזלאטן נגד בלאן. פלגריני: "סיטי אחת מארבע הטובות באירופה"

מאמן מנצ'סטר סיטי מאושר מההעפלה לחצי הגמר: "הישג גדול עבור המועדון וגם עבורי". דה בראונה: "הגיע לנו". זלאטן המשיך המאזן האומלל והאשים את השיטה של המאמן, אל חלאיפי: "נחשוב איך ממשיכים", גם בתקשורת תוקפים: "בלאן הביתה"

מנצ'סטר סיטי עשתה הערב (שלישי) היסטוריה כאשר עלתה לראשונה לחצי גמר ליגת האלופות. הנציגה האנגלית האחרונה במפעל ניצחה 0:1 את פריס סן ז'רמן הודות לשער של קווין דה בראונה (76), השלימה 2:3 בסיכום שני המשחקים וגרמה לכך שהצרפתים יודחו בפעם הרביעית ברציפות בשלב רבע הגמר. זלאטן איברהימוביץ' שוב יצפה בגמר הצ'מפיונס מהבית.

בתקשורת הצרפתית לא הפגינו רחמים כלפי פריס סן ז'רמן, כשהאשם העיקרי היה המאמן לורן בלאן שהימר על מערך חדש של 3-5-2 והתרסק בדיוק כמו בפעם הקודמת שהימר במשחק גדול - רבע גמר יורו 2012 מול ספרד. ב"לאקיפ" נתנו את הכותרת "הכישלון הגדול" ובאתר RMC כינו זאת: "הפיאסקו של פ.ס.ז'", כשהפרשן דניאל ריולו דרש את ראשו של המאמן: "בלאן הביתה. הוא אלתר נגד כל הסיכויים וזה התפוצץ לו בפרצוף. פ.ס.ז' הייתה אפאטית. מדוע? כי זו קבוצה בלי מאמן, כי זו קבוצה בה הכוכבים הופכים לגלמים כשיש מתנגד חזק. זה הזמן להתקדם, פ.ס.ז' זקוקה למאמן אמיתי".

קווין דה בראונה חוגג/רויטרס

המספרים

* מנצ'סטר סיטי העפילה לחצי גמר אירופה לראשונה מאז גביע המחזיקות 1970/71. זו כמובן העפלה היסטורית עבורה בליגת האלופות.

* פריס סן ז'רמן הודחה בפעם הרביעית ברציפות בשלב רבע הגמר וממשיכה לחכות לחצי גמר ראשון בליגת האלופות מאז 1995.

* אנגליה היא כעת המדינה היחידה ששלחה 10 קבוצות שונות לחצי גמר ליגת האלופות: ארסנל, אסטון וילה, צ'לסי, דרבי קאונטי, לידס יונייטד, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, נוטינגהאם, טוטנהאם וכעת מנצ'סטר סיטי.

* זלאטן איברהימוביץ' הודח בשלב רבע גמר ליגת האלופות בשמונה מתשע הפעמים בהן השתתף - יותר מכל שחקן אחר בתולדות המפעל.

* מנצ'סטר סיטי כבשה בבעיטה הראשונה, והיחידה שלה למסגרת.

* קווין דה בראונה בעט פעמיים למסגרת בשני המשחקים מול פ.ס.ז' וכבש עם שתי הבעיטות הללו.

* קון אגוארו החמיץ שניים משלושת הפנדלים האחרונים שלו בצ'מפיונס.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן מאוכזב. רויטרס
הודח ברבע הגמר יותר מכל שחקן אחר. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

התגובות

מנואל פלגריני, מאמן מנצ'סטר סיטי המאושר: "שיחקנו טוב יותר מפריס סן ז'רמן בסיכום שני המשחקים והגענו ליותר מצבים. זו לא שאלה של כישרון, יש להם הרבה כישרון. אנחנו עבדנו טוב. כשהכדור לא היה אצלנו, ניסינו להחזיר אותו ושיחקנו באינטנסיביות. וכשהוא היה ברגליים שלנו, דאגנו לשמור עליו ככל האפשר. חצי הגמר הזה חשוב מאוד עבור המועדון - זו הצלחה. זו אחת מארבע הקבוצות הטובות באירופה. זה הישג גדול עבור המועדון וגם עבורי. יכולנו לעשות את זה לפני כן, אבל נתקלנו בשנתיים הקודמות".

קווין דה בראונה, כובש שער הניצחון של מנצ'סטר סיטי וגיבור צמד המשחקים: "אני חושב שהגיע לנו להמשיך הלאה. פ.ס.ז' לא יצרה יותר מדי מצבים, אבל הכול היה תלוי בהיצמדות שלנו לתכנית המשחק אחרי מחצית ראשונה קשה".

ג'ו הארט, המצטיין במשחק: "אנחנו מאוד גאים ומאושרים. התחלנו לאט את הקמפיין האירופי, אבל לאחרונה השגנו תוצאות טובות ונכנסו לעניינים. זו הייתה עונה קשה, אבל אנחנו מכוונים כדי לסיים בצורה מרשימה".

מנואל פלגריני מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
יצא כמנצח הגדול. מנואל פלגריני/רויטרס

לורן בלאן סיכם: "ניסינו לעשות את מה שרצינו, אבל כנראה לא היו לנו את הכלים. פגשנו קבוצה טובה מאוד, יכולנו לעשות יותר. הבעיה הגדולה הייתה שלא כבשנו ברגעים הטובים שלנו. לקחנו בחשבון את ההרחקות וניסינו משהו אחר כדי לעצור את השחקנים המהירים שלהם ולשחק יותר מהאגפים. התכוננו למשחק הזה עם מינימום שחקנים, זו בעיה. אתם יכולים לתאר עד כמה גדולה האכזבה בחדר ההלבשה, באמת חשבנו שנוכל לעבור את סיטי. זה עדיין לא סוף העונה, יש לנו עוד שני גביעים לזכות בהם. אני יודע שזה לא אותו דבר, אבל נצטרך לעשות את זה עבור המועדון".

נאסר אל חלאיפי, נשיא פריס סן ז'רמן שהיה משוכנע כי השנה קבוצתו תצלח את מכשול חצי הגמר, נתן פתח לספקולציות כשאמר בסיום: "נחשוב איך להמשיך מכאן. אנחנו מאוכזבים, אבל מוכרחים לקבל את התוצאה. בלאן ניסה הכול, אפילו הימור טקטי. איבדנו את המפגש ויש לנו מספיק תירוצים: שחקנים מושכים, הפציעה של טיאגו מוטה. סוף עידן? לא, אני לא חושב".

הקפטן טיאגו סילבה רק העצים את השמועות עם הצהרה מעורפלת: "האם אנחנו צריכים להחליף מאמן? אם הייתי חושב כך, לא הייתי יכול לומר זאת".

מרקיניוס, בלמה של פריס סן ז'רמן: "קשה למצוא את המילים... לכולנו היה ביטחון בקבוצה השנה. ניסינו... המאמן קיבל החלטה, סמכנו עליו. לא נחפש עכשיו תירוצים, זה לא הזמן".

זלאטן איברהימוביץ' המתוסכל נשאל שוב לגבי עתידו והשיב: "נראה מה יקרה. למועדון יש את הסיטואציה שלו ולי יש את שלי. נראה מה יהיה".

גם זלאטן האשים את השיטה החדשה של פ.ס.ז' בהפסד. "במחצית הראשונה שיחקנו בטקטיטקה חדשה, וקרה מה שקרה. אם זה היה מצליח, אף אחד לא היה אומר כלום, אבל עכשיו יגידו שזרקנו את זה. המחצית השנייה הייתה טובה יותר, כשחזרנו לטקטיקה הנורמלית, אבל זרקנו שני משחקים. אני חושב שאנחנו קבוצה טובה יותר, אבל ברכות לסיטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully