וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: מעקב אחר רוקאביציה. רוני לוי: "בכל מקום אהיה אחראי על הצד המקצועי"

12.4.2016 / 19:25

מאמן מכבי חיפה הבהיר: "אין לי בעיה לעבוד עם איש מקצוע לצידי". על השבוע החשוב שמצפה לו: "מכבי חיפה צריכה לחזור לאירופה. זאת המטרה. למועדון צריכה להיות גאווה ומוטיבציה"

one

מכבי חיפה עוקבת אחר מצבו של ניקיטה רוקאביציה, חלוצה האוסטרלי של בית"ר ירושלים, במטרה לנסות לצרפו בקיץ. לאלי טביב יש אופציה על השחקן בן ה-28 שהבקיע 14 שערי ליגה העונה, ואם הוא יחתים אותו על חוזה לשנתיים, לחיפה יש אפשרות לשלם עליו 400 אלף יורו לבית"ר ירושלים כדי לצרפו.

גורם המעורב בעסקה אישר לוואלה! ספורט כי יש מעקב ועשויות להיות התפתחויות בעניין רוקאביציה בקיץ.

שחקן בית"ר ירושלים ניקיטה רוקאביציה חוגג. ברני ארדוב
מבוקש גם בכרמל. ניקיטה רוקאביציה/ברני ארדוב

בינתיים, מכבי חיפה ממשיכה בהכנות לשבוע קריטי, במהלכו תארח את מכבי תל אביב ובעיקר תתמודד באמצע השבוע הבא מול הפועל באר שבע. המאמן רוני לוי דיבר במסגרת כנס דסק הכדורגל של עיתונאי הספורט חיפה והצפון.

לוי התייחס תחילה לסאגת ולדימיר סטויקוביץ' שעמד בפני ועדת משמעת פנימית כשאמר: "לא ראיתי את המקרה שבו הוא ירק אבל אם עשה כזה דבר זה לא בסדר. זו הסיבה שבגללה מכבי חיפה התנהלה כל מולו. צריך לנקוט אמצעים במסגרת הקבוצתית. יחד עם זאת יש מקרים כאלה בכל משחק. משום מה, איתנו קצת מחמירים".

על התחושות בעקבות העונה הנוכחית: "את הסיכומים נעשה בסוף. יכול להיות שיש לאנשים ציפיות אחרות. התחושה בכדורגל משתנה. היא יכולה להיות שונה בעוד שבועיים. אין לנו בקבוצה איזון מבחינה מקצועית. כשאנחנו משחקים עם הרכב טקטי אנחנו פחות יצירתיים. כשההרכב התקפי אנחנו יותר חשופים וסופגים. זאת הבעיה העיקרית. אני צריך לדעת למצוא את האיזון וזה לפעמים הולך קשה מאוד. מה קורה בדקות האחרונות? בהרבה משחקים לא ידענו לשמור על יתרון. לפעמים שחקנים צריכים להיות פחות יהירים ולדעת שיש משחקים שצריך לנצח בכוח. להניע כדור ולמשוך זמן. אנחנו לא עושים את זה. זאת חכמת רחוב של קבוצה, להרוג את המשחק. לפעמים זה כאילו לא לכבודנו".

"אנחנו צריכים לדעת לשחק על תוצאות ופחות לשמוע מה אומרים מסביב. ניסיתי העונה הכל, הגנתי ומבוקר והתקפי. מול באר שבע ומכבי תל אביב נצטרך לשחק מבוקר יותר", המשיך לוי. "מה יקרה בגביע? אנחנו רוצים להיות אופטימיים. נתמודד עם כל סיטואציה ונשחק עד הסוף. למועדון הזה צריכה להיות גאווה ומוטיבציה. אף אחד לא מבטיח שמול באר שבע הדברים יסתדרו. זאת קבוצה עם בערך 80 אחוזי הצלחה בליגה, אנשים שוכחים את זה בעקבות המפגש בנינו. אמרו שלא הפסדנו לבאר שבע, אבל גם לא ניצחנו אותם. היינו צריכים לנצח בשניים מהם. הם עושים עונה נפלאה ומגיע להם קרדיט. מכבי חיפה צריכה לחזור לאירופה. זאת המטרה. התרגלו כאן לאליפויות וניצחונות, וכשזה קורה יש אווירה ואנרגיה טובה. בכדורגל התוצאות מדברות. מה עם רכש? בקיץ ובינואר הבאנו ישראלי אחד. אמרתי שאם לא נמצא ישראלים טובים יותר ישחקו הצעירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוני לוי מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
השמיע דברים מעניינים. רוני לוי/אדריאן הרבשטיין

לוי התייחס גם לידיעה בוואלה! ספורט לפיה המועדון נוטה למנות איש מקצוע לצידו. לוי ענה: "לכל מועדון יש את הסגנון שלו. יש כאלה שעובדים עם מנג'ר ויש כאלה בלי. עבדתי ברומניה עם ג'נרל מנג'ר. במועדון אחד יש מנג'ר שקובע מי השחקנים והמשכורות ובמועדון אחר יש מנהל ספורטיבי שקובע התנהלות ועובד במקביל למאמן ומנכ"ל. אין לי בעיה לעבוד עם איש מקצוע לצדי. אם עושים את זה חייבת להיות הררכיה ברורה. אני מאמן כדורגל ובעניין הזה אני אהיה אחראי על כל הנושא המקצועי. לא ארצה לעבוד במקום שבו אני לא אחראי על הצד המקצועי".

על עתידו אמר המאמן: "זה לא המקום להתעסק ברוני לוי. יש לנו הרבה מטרות. אנחמו רוצים להתרכז בעיקר, מכבי תל אביב ובאר שבע".

לוי נשאל לגבי ההכנות לקראת חצי הגמר, במסגרתן חיפה תקבל מנטחה קצרה יותר. "קיבלנו פחות יום מנוחה מכולן", אמר המאמן. "כל הקבוצות מקבלות יום מנוחה יותר מאיתנו, וזה משמעותי כשמשחקים מול קבוצות מאוד חזקות. לא נרשה לעצמנו לא לבוא ברצינות לקראת מכבי תל אביב. נצטרך להיות בשיא כדי להיות במיטבנו".

על קובי מויאל אמר: "הוא שחקן טוב מאוד, אבל לוקח לו זמן לחזור מהפציעה. הוא יחזור בהדרגה. אנחנו נמצאים במצב שצריכים את כולם בשיא הכושר ולא היה זמן להריץ אותו. אם הוא ימשיך בדרך הזאת הוא יקבל יותר דקות".

(עדכון ראשון: 17:58)

שחקן מכבי חיפה, קובי מויאל. טל לוי
בדרך הנכונה. קובי מויאל/טל לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully