וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "אצילי השחקן הראשון שבית"ר צריכה להשאיר בעונה הבאה"

אלי כהן "השריף" התארח בפודקאסט "רדיוס לבית"ר" וסיפק פנינים: "אי אפשר לוותר על כל שחקן שדורש קצת כסף. שחקן הוא לא עבד, בית"ר צריכה להיזהר בהתנהלות". על אבי ריקן: "מתבזבז במכבי" על ערן זהבי: "מהגולרים הגדולים אך כשחקן נמני היה בכמה דרגות טוב יותר"

מערכת וואלה!

האזינו: אלי כהן מותח ביקורת על ברק בכר

"רדיוס לבית"ר", הפודקאסט של אנשי וואלה! ספורט חמי אוזן ואופיר סער, מארח לקראת המשחק בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים את אלי כהן "השריף", מאמן שתי הקבוצות בעבר. כהן דיבר על סאגת עומר אצילי, על סלובודן דראפיץ', על מאבק האליפות ועל ההשוואה בין ערן זהבי לשחקנים הגדולים משנות ה-90.

לידיעה הבלעדית על מענק האליפות בחוזיהם של דסה ואזולאי

על פרשת אצילי: "הוא השחקן הראשון שבית"ר צריכה להשאיר לקראת העונה הבאה. אם היא לא תשמור על הישראלים הבכירים היא לא תוכל להתמודד. אי אפשר לוותר או למכור על כל שחקן שדורש קצת כסף, ככה אי אפשר להגיע להישגים אף פעם. בית"ר צריכה לכוון לתארים ובשביל זה היא חייבת לשמור על הישראלים. ברגע שתוותר על הנכס הכי טוב מה אתה משדר? אתה פשוט מוותר.

"זה גדול על אצילי כל הסיפור הזה, זה בעיקר בין טביב לסוכנים והוא ילד שעדיין לא בשל להתמודד עם הסיטואציה הזאת, הוא עדיין לא יכול ולא יודע להתנהל מול מועדון ומול בעל הבית והוא מודרך על ידי הסוכנים. החוקים היום השתנו, הצד שלו הוא החזק כי פיפ"א והמוסדות שומרים על השחקנים. השחקן הוא לא עבד ובית"ר צריכה להיזהר מאוד מאוד בהתנהלות שלה אחרת היא תקבל בסוף מקסימום דמי השבחה".

בנוגע לנזק שנגרם לבית"ר אמר: "זה הרס לבית"ר את העונה היפה. היא הפכה לסתם עוד קבוצה שצריכה לגמור את העונה. ממקום של קבוצה מלהיבה ומומנטום מצויין היא עברה לאווירה של משחקי ידידות. זה מוריד לקהל את החשק . כל האווירה סביב המועדון גורמת לקהל לאבד עניין בעונה וזה משפיע על כל הקבוצה. הנזק שנגרם לבית"ר במשחקים האחרונים כבר משפיע על הקהל, אווירה וגם על ההכנסה הכספית ממשחקים, זה נזק יותר גדול מהפערים עם אצילי".

על סלובודאן דראפיץ' אמר: "שהקבוצה מצליחה זה בהשפעת המאמן. בבית"ר יש למאמן משמעות אדירה וצריך להעריך אותו על כך. שלא הולך זה בדיוק הפוך, גם מוריניו הגדול שלא הלך לו קיבל בעיטה בראש עם כל הכספים וההישגים בעבר. צריך פרופורציות למאמן, צריך לתת לו את הטווח של שנים, לראות את העליות וירידות שלו ולא לבחון אותו על פי הצלחה או כישלון קצרים. חבל שנבנים כאן מרגעים טובים או רעים. דראפיץ' עשה עבודה טובה, אמרו שהוא יילך הביתה ראשון, הוא גיבש, הרים את הקבוצה והביא אותה למקום טוב. עכשיו הוא יישפט איך ייצא מהמשבר הזה ואיך יחזיר את הקבוצה לתלם, אין רחמים בתפקיד הזה".

על אבי ריקן: "שחקן מוכשר בצורה בלתי רגילה. הבעיה שלו היא שהוא שחקן כל בו וזה מוציא אותו מהתפקיד האמיתי שלו. לפני שהוא קיבל חוזה בחו"ל פ.צ ציריך ביקשו לראות משחק שלו כקשר אחורי. הפניתי אותם למשחק של בית"ר נגד סכנין בדוחא, הם ראו אותו ומייד החתימו אותו. הוא היה מספר 1 במגרש בחילוצים, קרבות מגע, איומים על השער וגם הבקיע. הוא מהשחקנים הטובים בארץ אך במכבי תל אביב הוא עוד לא שיחק בתפקיד האמיתי שלו פעם אחת. אם ישימו אותו הוא 50:50 הוא ייתן למכבי עשרה שערים ועשרה בישולים בקלות, הם פשוט מבזבזים אותו".

על שלומי אזולאי שהיה אצלו בהתרשמות בבית"ר אך לא התקבל אמר: "הוא התאמן אצלי. הוא היה עם עודף משקל, זה היה משחק אימון שהייתי צריך לראות 15 שחקנים יחד. הוא היה חבר של הבן שלי ואחרי המשחק הוא גם אמר שלא הלך לו שום דבר. באותו הזמן הקבוצה רצה והייתה מלחמה בתפקיד הזה. זה התפספס".

על מכבי תל אביב הנוכחית: "היא לא ברמה של הקבוצות שלקחו אליפויות בשנות ה-90. היו אז סגלים וזרים שמכבי של היום לא מתקרבת לזה. אף זר ממכבי של היום לא יכול לשחק בקבוצות שלקחו אליפויות בשנות ה-90. היו אז זרים כמו שאלואי, פישונט, טרטיאק, שלא לדבר עם ישראלים כמו אוחנה, חרזי, אמסלם, אבוקסיס.. זאת לא אותה רמה של שחקנים".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

על בן רייכרט: "הוא עובר ימים ובעיות לא קלות עם כל האיומים עליו ועל אבא שלו. במכבי תל אביב לא היה לו מה לחפש, הייתה לו הזדמנות לעבור להפועל, הבעיה היא כל הרעש ומה שציפו ממנו, לא נתנו לו בשקט להתפתח בצורה הדרגתית. גם עכשיו הוא יכול להיכנס לאיזון ולאט לאט להתפתח בהדרגה. הוא היה פקטור מאוד חשוב אצלי ויש לו איכויות. נכון שהוא עדיין מאוד אימפולסיבי, אך מבחינת כישרון ויכולת יש לו דברים שיש לשחקנים הגדולים. אני בטוח שהוא קצת יתבגר בראש דברים השתנו. אם הוא היה צריך להילחם בסגל הגדול של מכבי זה היה עניין של זמן עד שזה היה מתפוצץ כי לא הייתה לו סבלנות".

על איינבינדר: "רציתי אותו לפני הכל בהפועל אך הוא לא רצה לבוא. הוא התעקש לא לבוא ולהישאר במכבי. היה מקום עבורו לעבור לשחק אבל הוא התעקש לא להגיע. הוא חזר לבית"ר וטוב לו, הוא הפך למשמעותי ודומיננטי ואני שמח בשבילו".

על אריאל הרוש שמאז פרשת הצ'צ'נים הולך ומידרדר אמר: "אני לא חושב שזה קשור לאותה פרשה. אני חושב שהוא עזב את בית"ר בגלל החוזה הגדול שלו. לדעתי מבחינת נתוניםהוא עדיין השוער מספר 1 כאן והוא יכול לחזור להיות כזה. יש לו פוטנציאל ואיכויות, זה עניין של סיטואציה. אני אימנתי אותו ויודע מה הוא שווה, אני מאוד מאמין בו וראיתי אותו מקרוב ובטוח שהוא יכול לחזור לעצמו".

על ערן זהבי: "אין ספק שהוא ישבור את השיא של ניסים אלמליח. השבוע פגשתי אותו ואמרתי לו מברוק על שבירת השיא שבדרך. מאז עודד ואלון מזרחי לא היה כזה גולר, זה יהיה שיא דימיוני ויהיה קשה לשבור אותו הרבה שנים. הוא אחד מגדולי המבקיעים שהיו לנו, זה ללא ספק. מבחינת רמת משחק ואיכויות אישיות אבי נמני היה בכמה דרגות יותר טוב ממנו אבל את הגולים שהוא מבקיע והמספרים שהוא נותן אי אפשר לקחת ממנו. המכלול הוא יכולת ומספרים, כל אחד מביא משהו אחר למשחק".

על המשחק הערב: "המשחק הקודם עם המתפרצות של רוקאביציה לא יחזור. בית"ר צריכה לסגור ולנסות לגנוב ניצחון או אפילו תיקו במצב שלה. המומנטום שהיה לי נגמר וזה לא משתנה בלחיצת כפתור. גם האנרגיות של הקהל משפיעות. מכבי תל אביב בפורמה, מכבי תל אביב טובה, היא יוזמת ועושה תמיד חילופים התקפיים וקשה מאוד לראות את בית"ר במאת מוציאה משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully