וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בליגת העל: בני הרצליה מארחת את מכבי תל אביב

8.4.2016 / 12:06

אחרי ההתחמשות לקראת העונה הבאה, תנסה הקבוצה של ז'אן טבק לעבור את המשוכה הלא פשוטה בשרון (20:10, ספורט 5). קרית גת תארח את חולון לקרב תחתית חם, נהריה תפגוש בביתה את נס ציונה

one

בווידאו: תקציר המפגש האחרון בין מכבי תל אביב ובני הרצליה

המחזור ה-27 בליגת העל, שנפתח ברביעי בניצחון של מכבי חיפה על מכבי אשדוד, יימשך מחר (שבת) עם שלושה משחקים נוספים. במוקד המחזור תעמוד ההתמודדות בין בני הרצליה למכבי תל אביב (0:2 למכבי תל אביב במפגשים העונה) שהחלה בהתחמשות לקראת העונה הבאה. בקרב תחתית לוהט תארח מכבי קרית גת את הפועל חולון (1:1 בין הקבוצות העונה) ואילו עירוני נס ציונה, האחרונה בטבלה, תנסה לצמצם פערים משתי הקבוצות שמעליה כשתצא למשחק חוץ קשה נגד עירוני נהריה (1:1 בין הקבוצות העונה).

seperator

בני הרצליה - מכבי תל אביב (20:10, ספורט 5)

בעונה הנוכחית קיימות שתי קבוצות לבני הרצליה - הראשונה קבוצת בית מדהימה שניצחה ב-11 מ-13 משחקי הבית שלה, ורק מכבי תל אביב והפועל ירושלים השכילו לנצח אותה באולם היובל, ומחוץ להרצליה מדובר בקבוצה פריכה שניצחה רק ב-3 משחקים מ-13. בשבוע שעבר המשיכה הרצליה במגמה עם הפסד חוץ להפועל ירושלים, והיא יודעת שלמרות ששמרה על המקום הרביעי בטבלה, היא נמצאת ניצחון אחד בלבד מעל מכבי ראשון לציון, השביעית בטבלה, ואם לא תדע לצלוח את התקופה הקרובה בצורה טובה, היא תמצא את עצמה בעמדה שממנה לא יהיה לה קל להעפיל לפיינל פור. אבירם זליקוביץ', שפספס את המשחק האחרון בשל מתיחה בשריר, צפוי לשחק.

העניין במכבי תל אביב הוסט השבוע מהנעשה בפרקט בעונה הזאת, לתוכניות לעונה הבאה, כשלא פחות משלושה שחקנים קרובים להצטרף למועדון - מייק צירבס וקווינסי מילר מהכוכב האדום בלגרד וסוני ווימס, אקס צסק"א מוסקבה, ששוחרר לאחרונה מפילדלפיה ב-NBA. בעוד בקבוצה בונים בקפידה את הסגל, צריך ז'אן טבק להוביל את הקבוצה שלו לסיום עונה טוב, לקראת מאבקי הפלייאוף והפיינל פור. נראה כי המקום השני של הצהובים נמצא ביד, לאחר הניצחון המשמעותי על מכבי חיפה בשבוע שעבר, ובקבוצה יחכו למעידה של הפועל ירושלים כדי אולי להתקרב שוב למקום הראשון. טרבור אמבקווה שמתאושש מניתוח, וגיא פניני שנפצע באימון בחמישי, לא צפויים להתלבש.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול סטיבן דניס שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
הצהובים שוב ינצחו? לנדסברג מול דניס/ברני ארדוב

מכבי קרית גת - הפועל חולון (21:10, פריצות בספורט 5)

בעשרת המחזורים האחרונים מחזיקה מכבי קרית גת במאזן של חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים, כשההפסדים היו בהפרש של עד 4 נקודות. בשבוע שעבר הפסידה הקבוצה של נתי כהן להפועל תל אביב מסל ניצחון של מתן נאור, ופספסה הזדמנות לשמור על יתרון שני הניצחונות מהאחרונה בטבלה, עירוני נס ציונה. בקבוצה יודעים שהם נכנסים לשבוע הקריטי של העונה, שני משחקים נגד שתי הקבוצות שנמצאות בסביבה שלהם, כששני ניצחונות ישאירו את העולה החדשה בליגה לעונה נוספת, ואילו שני הפסדים עשויים לקרב אותם לחזרה לליגה הלאומית. רצף המשחקים של פול דילייני עם מדד של 30 נקודות ומעלה, נקטע בשבוע שעבר, כשרשם 29 נקודות מדד נגד הפועל תל אביב.

בתחילת העונה הנוכחית היו לא מעט חששות כיצד הפועל חולון תסתדר ללא אולם הפחים הביתי, ואחרי יותר משני שליש מהעונה הסדירה, אפשר לומר בוודאות שהקבוצה של דן שמיר התאקלמה באולם החדש, שהפך לסוג של מבצר עם תשעה ניצחונות מ-13 משחקים. לעומת זאת, במשחקי החוץ המצב של חולון הוא שונה, כשהסגולים רשמו רק ניצחון אחד ב-13 משחקים, נתון ששולח אותם למאבקי התחתית. ניצחון של חולון על קרית גת ישאיר אותם בצורה כמעט וודאית לעונה נוספת בליגה, ותפתח עבורה את המאבק על הכניסה לרבע גמר הפלייאוף, בעוד הפסד, יסבך את התמונה. ראמל בראדלי הפצוע ימשיך להעדר, ואילו אייל שולמן שנקע את הקרסול בניצחון על נהריה בשבוע שעבר, נמצא בספק להתמודדות.

וויל קלייבורן שחקן הפועל חולון. אדריאן הרבשטיין
בחוץ הרבה יותר קשה לחולוניה העונה. קלייבורן/אדריאן הרבשטיין

עירוני נהריה - עירוני נס ציונה (20:00, פריצות בספורט 5)

ההפסד בשבוע שעבר להפועל חולון מנע מהקבוצה של אריק אלפסי הזדמנות להצמד למכבי חיפה במקום השלישי בטבלה, אך בעין שרה ממשיכים להיות מאוד מרוצים ממהלך העונה. הסגולים מוצאים את עצמם קרוב מאוד למקום הרביעי, כשנותרו שבעה מחזורים לסיום העונה, וירצו לסיים את העונה עם יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף ואולי גם כניסה מפתיעה לפיינל פור. במשחק נגד חולון לא שותף מייקל אומה שסובל מפציעה בברכו, וכן ריצ'רד האוול נפצע ברבע השלישי, חזר לשחק, אך נאלץ לנטוש את המגרש. השניים אמורים לשחק נגד נס ציונה.

אחרי שישה הפסדים רצופים הצליחה עירוני נס ציונה לעצור את המפולת עם ניצחון ביתי חשוב על מכבי ראשון לציון, שהשאיר אותה בחיים במלחמת ההשרדות הקשה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' יודעת שכדי לעשות קאמבק ולעלות מעל הקו האדום הם חייבים לצבור ניצחונות ומהר, כשהמשחק בנהריה הוא כזה שניתן לנצח בו. למרות זאת, המשחק המשמעותי באמת של הקבוצה ייערך ביום חמישי, כשהכתומים יארחו בבית את מכבי קרית גת. טריקו וויט, שהיה אמור להגיע לקבוצה עוד בתחילת השבוע, נחת רק היום בארץ, ולא ישחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully