וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חמור בנוגע להתנהלות הבקרה התקציבית בנוגע להפועל תל אביב נשים

7.4.2016 / 20:07

יו"ר ועדת הביקורת מעוזיה סגל קבע כי הבקרה לא יכלה לאשר את השתתפות הפועל תל אביב בליגה, מהלך שהוביל למימוש בטוחות שלא היה להן גיבוי. בבקרה הגיבו: "חבל שהוא נרתם למאבקו של שאול אייזנברג ברשות לביקורת התקציבים". אייזנברג: "עשו לי סיכול ממוקד וישלמו על כך"

שאול אייזנברג. מגד גוזני
"פגעו בפרנסתי ובמעמדי". אייזנברג/מגד גוזני

דו"ח ועדת הביקורת בעניינו של שאול אייזנברג וקבוצת הנשים של הפועל תל אביב הועבר היום (חמישי) להנהלת איגוד הכדורסל, בעקבות החלטת בית הדין העליון של האיגוד. הדו"ח חובר לבקשתו של אייזנברג, כי לטענתו העיד רו"ח מוטי גולנסקי, בשם הבקרה התקציבית, כי העביר בטוחות לעונת 2011/12, למרות שאייזנברג טוען כי לא עשה כן. לפי הדו"ח, אותו כתב יו"ר הועדה מעוזיה סגל, עולה כי הבקרה השתמשה בערבויות של אייזנברג לתשלום החובות לשחקניות בעונת 2011/12, למרות שככל הנראה לא היה לה את הסמכות לעשות זאת, כי הערבויות לא היו לשנה הנוכחית.

בדו"ח עצמו כותב סגל כי הוא לא מנוע מלבחון את המצב, למרות שהיה חבר עמותת הפועל תל אביב גברים בעונת 2007/8, שכן חלף זמן רב מאז אותה בדיקה, ומציין כי למרות שביקש מהבקרה להעביר צילומים של ההמחאות, לא עשתה כך.

"הבקרה לא קיבלה עד עצם היום הזה המחאות חדשות ל-2011/12", כתב סגל בדו"ח, "עקב הפיכת חשבון העמותה למוגבל, לא היו בטוחות לשחקניות והמאמנים הן לשנת המשחקים 2010/11 והן לשנת המשחקים 2011/12, וזאת בניגוד לתפקידה ואחריותה של הבקרה כלפי השחקניות והמאמן. לו ידעה הבקרה מצב זה, היה עליה לדרוש בטוחה עד זמן נקוב, ללא הבטוחות היה על יו"ר הרשות להפסיק את השתתפות הקבוצה במשחקי הליגה.... מכאן ברור מאליו שיו"ר הרשות לביקורת תקציבית לא יכול היה לאשר את השתתפותה של קבוצת הפועל תל אביב נשים בליגת העל לנשים בשנת המשחקים 2011/12 כיוון שפסלה את הבטוחות שהוגשו על ידי מרכז הפועל".

קבוצת הנשים הפועל תל אביב. איגוד הכדורסל,
הפועל כדורסל נשים לפני הפירוק/איגוד הכדורסל

במקביל לדוח הוציא גולנסקי מכתב בו כתב: "ביום 17 לדצמבר 2015, לבקשתו של מר סגל, נערכה פגישה במשרדנו בנוכחות מר עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל. בפגישה הוצגו בפני מר סגל מסמכים המעידים על היותו של מר אייזנברג נותן הבטוחות לקבוצת הפועל תל אביב נשים לעונת 2011/12. לצערנו, נשמט מזכרונו של מר סגל כי הפגישה הנ"ל הינה כבר הפגישה השנייה שנערכה עמו בנושא, וזאת בניגוד גמור לטענתו על חוסר שיתוף פעולה". בהמשך הציג גולנסקי קבלות על הבטוחות ואת הבטוחות של אייזנברג.

"אנו מצרים על הירתמותו של יו"ר ועדת ביקורת למאבקו הנבזי והנואל של מר אייזנברג כנגד הרשות לביקורת תקציבים של איגוד הכדורסל ונציגיה תוך חציית כל הקווים האדומים, שבירת כללי המשחק ועשיית שימוש בלתי סביר בסמכויות שניתנו לו במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת ביקורת.... בשולי הדברים נציין כי בניגוד ל"גילוי הנאות" של מר סגל היה יו"ר הפועל תל אביב גברים בעונת 2007/8 ומאז אותה עונה ועד היום לא היה פעיל בכל דבר ועניין בעמותה זו, נציין כי העמודה אליה הצטרף מר סגל, ולא הוצג אישור על פרישתו ממנה, הפעילה את קבוצת הפועל תל אביב נשים, נשוא העניין. לא זאת בלבד, מר סגל שכח לציין פרט מהותי בדבר היותו מאדריכלי "נדידת" קבוצת הפועל תל אביב נשים לשחק בקיבוץ יד מרדכי המשתייך למועצה האזורית חוף אשקלון בעונות 2009/10 ו-2010/11", מוסיף גולנסקי.

שאול אייזנברג הגיב לידיעה ואמר "ברור מעל לכל ספק שמשה דרוקר ומוטי גולנסקי עשו שימוש פסול בהמחאות שניתנו כערבות לעונה קודמת וכל זאת בהאשרת אלה באיגוד הכדורסל שחשפתי את מעשי השחיתות שלהם. עשו לי סיכול ממוקד, פגעו בפרנסתי, במעמדי ובבריאותי והם ישלמו על כך". עוד מציג אייזנברג קבלה על בטוחות לעונת 2010/11, שמופיעות במסמך של גולנסקי לעונת 2011/12, "לא יכולים להעביר את הצ'קים קדימה כי נותרו חובות לעונת 2010/11 ששולמו במלואן רק בתחילת 2012", מוסיף אייזנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully