וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירת הברבור של ואסיליס ספאנוליס? אולימפיאקוס כבר לא מחכה לנס

ההפסד המביש בקריירה, המספרים העגומים, הגיל שמשחק נגדו והחוזה הכבד שמסתיים בקרוב. לצד כל המיתוסים שנשברו בפיראוס, נסיגתו של ספאנוליס היא הבולטת ביותר - ועשויה להסתיים בעזיבה. אלא אם אלילת המזל היוונית מכינה עוד הפתעה בלתי אפשרית. מאחורי הק?ל??עים

יח"צ - חד פעמי

אולימפיאקוס לא החמיצה הופעה ברבע גמר היורוליג מאז 2005; כמוה גם ברצלונה, שבחמש השנים האחרונות עמדה על מאזן 6:48 בטופ 16, והעונה הכפילה את מספר הפסדיה וצנחה ל-6:7; האלופה המכהנת של היורוליג לא הודחה לפני ההצלבה מאז 2010, וריאל מדריד אינה רוצה לשבור את הסטטיסטיקה הזו. לפחות אחד ממועדוני הפאר הללו, שזכו בארבעה מששת הגביעים האחרונים, יודח הערב או מחר (חמישי ושישי) ויראה את סדרות הפלייאוף בטלוויזיה.

הטופ 16 המותח, האיכותי והמרתק מגיע לשיאו ולסיומו: שישה כרטיסים לרבע הגמר כבר חולקו, אבל רק פנרבחצ'ה והכוכב האדום בלגרד יודעות מאיזה דירוג יעלו לשלב הבא. על שני המקומות הנותרים נאבקות חמש קבוצות, שרק לפני שבוע אחזו במאזן זהה - 6:6.

דווקא בישורת האחרונה מסתמנת תמונה ברורה יחסית: אם ברצלונה תנצח בקובנה את ז'לגיריס נטולת האינטרסים, היא תסיים במקום השלישי ותשאיר את הכרטיס הרביעי למנצחת בין ריאל לחימקי מוסקבה. לא כל המשחקים ייערכו בשעה אחידה או ביום אחיד, כך שאולימפיאקוס עלולה להיות מודחת עוד לפני שתעלה לפרקט מחר מול צסק"א מוסקבה.

התבוסה בשבוע שעבר לחימקי, 98:66, שברה לא מעט מיתוסים שנקשרו באדומים מפיראוס בשנים האחרונות: מיתוס אחד אומר שהיוונים לעולם לא נשברים, אחר גורס כי אסור להמר נגדם, ולפי המיתוס הכמעט ברור מאליו - הם הרי תמיד יפלסו איכשהו את דרכם לפיינל פור.

אז להישבר הם נשברו; להמר נגדם דווקא השתלם במרבית משחקי הטופ 16; ולגבי ה"איכשהו" - הוא בהחלט נשמע תלוש מהמציאות. כדי שאולימפיאקוס תחגוג את עלייתה ה-11 ברציפות לרבע הגמר היא זקוקה לצירוף מקרים כמעט בלתי אפשרי: ניצחון שלה על צסק"א, הפסד של ברצלונה בקובנה, ניצחון של ויטוריה בבאמברג והפסד של חימקי במדריד.

פטרי קופונן חימקי מוסקבה מול דניאל האקט אולימפיאקוס. GettyImages
השילוב עם דניאל האקט/GettyImages

הצרות של אלופת יוון החלו כשפטריק יאנג נפצע וגמר את העונה. יחד איתו היא רצה, שיחקה כדורסל אטרקטיבי ובעיקר מנצח (1:4 עם הסנטר), וכשאיבדה אותו היא ניסתה לשווא לאתר תחליפים הולמים. שון ג'יימס הגיע כברירת מחדל והיה רחוק מלהרשים בלשון המעטה, וגם האקים ווריק אינו שחקן בקליבר של קבוצות בצמרת היורוליג.

האכזבה הגדולה הגיעה דווקא מצידו של קוסטאס פפאניקולאו, שרשם קאמבק מרגש לפני חודשיים, אך לא הזכיר במאומה את השחקן שהיה לפני עזיבתו לברצלונה ול-NBA. בשש הופעות הוא תרם רק שש נקודות בממוצע (2 מ-15 לשלוש), ולא הצליח לעצור את סחף ההפסדים.

מיתוס נוסף שנשבר העונה, אולי גדול יותר מכל האחרים יחד, קשור בוואסיליס ספאנוליס. כוכב העל הכל יכול סובל מעונה חלשה. התבוסה בשבוע שעבר הייתה הגדולה בקריירה שלו - לצד תבוסה נוספת במוסקבה, מול צסק"א ב-2012, בדיוק באותו הפרש (96:64). גם אז, אגב, שיחק אלכסיי שבד בצד המנצח. העונה ההיא הסתיימה בניצחון סנסציוני על אותה יריבה בגמר. העונה הזו, לפחות עד שהבלתי אפשרי יוכח כאפשרי, נראית אחרת לחלוטין.

זו העונה השישית של ספאנוליס באולימפיאקוס. ממוצע הנקודות שלו (10.9 למשחק) הוא הנמוך ביותר שרשם מאז היה חלק מהקו האחורי הבלתי נגמר של פנאתינייקוס ב-2010, לצד דימיטריס דיאמנטדיס, דרו ניקולאס, שרונאס יאסיקביצ'יוס וניק קלאתיס. אבל הנקודות אינן מספרות את כל הסיפור: האיש עומד על אחוזי הקליעה הגרועים ביותר שלו אי פעם - 37% לשתיים, 25% לשלוש ואפילו 70% בלבד מהעונשין. המדד המשוקלל שלו, 8.3 בערב, הוא הנמוך ביותר שידע בעשר שנות קריירה ביורוליג.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן אולימפיאקוס, ואסיליס ספאנוליס. GettyImages
וזה הכי כואב כשפנאתינייקוס השנואה כבר בטוחה בשלב הבא. ספאנוליס/GettyImages

יש סיבות אובייקטיביות לנסיגתו של הגארד: הגיל (34 בקיץ הקרוב) עושה את שלו, הפציעות שפקדו אותו בתחילת העונה הגבילו אותו במשך שבועות ארוכים, השילוב עם דניאל האקט בקו האחורי התברר כלא יעיל בעליל, היעדר שחקנים בעלי קליעה פנומנלית מנע את ריווח ההתקפה ולא איפשר לספאנוליס חופש פעולה, וחסרונו של שחקן פנים שמתמחה בפיק אנד רול - כל אלה הביאו לתוצאה העגומה.

המפגש עם צסק"א עלול (או עשוי, למי שמסתכל מהצד הירוק של המפה) להתברר כשירת הברבור של ספאנוליס בהיכל השלום והאחווה. בתום העונה יפוג חוזהו במועדון, אחרי שהשתכר שישה מיליון יורו בשלוש השנים האחרונות, ומקורות באתונה לא מוציאים מכלל היתכנות את האפשרות שהסמל הגדול יעזוב בקיץ.

"ספאנוליס לא ישוחח עם אף אחד לפני שיידע מה אולימפיאקוס מציעה לו", מעריך מקור יווני, "אבל די ברור שהחוזה שיקבל לא יהיה דומה לחוזים הקודמים. במועדון לא מאמינים שיתרחש נס וכבר השלימו עם ההדחה מהיורוליג, מה שהופך קשה לעיכול לאור העובדה שפנאתינייקוס השנואה הבטיחה את מקומה ברבע הגמר. בסופו של דבר, גמר הפלייאוף ביוון ישפיע מאוד על גובה ההצעה לוואסיליס. אליפות נוספת תשפר את סיכוייו להישאר, והפסד לפאו עלול לחרוץ את גורלו. לא בטוח שהוא יסכים לקיצוץ כל כך דרסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully