וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו אינגלס: "אם בלאט היה דורש בקליבלנד את ההשפעה שהייתה לו במכבי, זה היה נראה אחרת"

ג'ו אינגלס, כיום ביוטה ובעבר במכבי תל אביב, נזכר בתקופה שלו בישראל ("הליגה שם שונה מאוד"), וזיהה את השינוי של בלאט כשהגיע ל-NBA: "במכבי הוא פיקד על הכל, ברוסיה היה עוצמתי, בקליבלנד הוא ניסה להשתלב"

AP

ג'ו אינגלס, שחקן יוטה ג'אז כיום ובעבר במכבי תל אביב, התראיין לפודקאסט של אדריאן ווז'רנובסקי מ"יאהו", והתייחס לעברו עם דיוויד בלאט במכבי תל אביב, והתייחס לפיטוריו של המאמן הישראלי מקליבלנד. אינגלס טען כי בלאט צריך היה לדרוש בקליבלנד את אותה דומיננטיות שהייתה לו בנבחרת רוסיה ובמכבי תל אביב.

ג'ו אינגלס שחקן יוטה. AP
"מכבי תל אביב ודיוויד בלאט התקשרו אליי כל יום והציעו לי הצעה מאוד טובה. לא אגיד שהם התחננו, אבל ממש רצו אותי, התקשרו כל יום". אינגלס/AP

"שיחקתי בספרד, הרשמתי, וחתמתי לשלוש שנים בברצלונה", סיפר אינגלס על תחילת דרכו באירופה, "בשנה הראשונה שיחקתי טוב עם ריקי רוביו הרוקי, זכינו בתארים, אבל בברצלונה תמיד מנסים להביא את השחקנים הכי טובים באירופה, ובשנה השנייה כבר אמרתי לעצמי, 'וואו, הם מביאים עוד ועוד שחקנים לכנף'. הסגנון שלי הוא לא נוצץ, אני לא קולע 20 נקודות למשחק.

"הייתה לי הצעה מממפיס, אבל לא חשבתי שזה תזמון אידיאלי עבורי לעבור ה-NBA. בצד השני מכבי תל אביב ודיוויד בלאט התקשרו אליי כל יום והציעו לי הצעה מאוד טובה. לא אגיד שהם התחננו, אבל ממש רצו אותי, התקשרו כל יום. חשבתי שזה טוב עבורי לשחק בקבוצה מנצחת.

"בתחילת העונה פתחתי ושיחקתי הרבה, היינו במאזן 2:10 ביורוליג, ואני חושב שפתחתי כל משחק, שיחקתי 33-30 דקות במשחק, והובלתי את היורוליג במדד יעילות. ואז דווין סמית וריקי היקמן חזרו מפציעות, ועם הזמן הדקות ירדו וירדו. לא הבנתי איך משחקן שמוביל את היורוליג במדד יעילות, אני משחק 7 דקות בערב.

"אני חושב שמה שהכי פגע בי היה המצב בליגה הישראלית. המצב שם שונה לחלוטין. הסנטרים שם הם 2.00 מטר, הפורוורדים 1.95 מטר, הגארדים 1.90 מטר, החילופים הקשו עליי, שמרתי על שחקנים נמוכים מאוד, בניגוד ליורוליג. לא הייתי רגיל לדבר הזה, וזה פגע בי.

"ובלאט, גם ראינו את זה בקליבלנד, מקצר מאוד את הרוטציה. הייתי מחוץ לרוטציה, הוא משחק רק עם שישה עד שמונה שחקנים. היו לי כמה שיחות איתו, רציתי לשחק, אבל אני לא מאלה שעושים בעיות. אם הקבוצה מנצחת, אני לא אעשה בעיות. ובאמת הייתה לנו קבוצה מצוינת באותה עונה, וזכינו באליפות אירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ו אינגלס, ריקי היקמן שחקני מכבי תל אביב. מגד גוזני
לא הבין איך זה קרה לו. אינגלס במכבי/מגד גוזני

ווז'נרובסקי ציין כי "הבלאט שאתה שיחקת עבורו בישראל, אני ראיתי אותו שם, הוא פיקד על הכל. הוא היה דמות מקצועית משמעותית. זיהית משהו שקרה לו מאז שהגיע לקליבלנד?". אינגלס טען כי "כן, זה היה שונה. לא דיברתי הרבה עם בלאט, רק מדי פעם במשחקים, אבל מבחוץ זה ממש לא נראה שהייתה לו שליטה בקבוצה. במכבי הוא ניהל הכל, מלמעלה עד למטה. הוא בחר את השחקנים, הוא עשה הכל. בקליבלנד אפשר היה לראות בבירור את השינוי. לא יודע אם גם מבחינה אישית הוא היה שונה, אבל אין ספק שמבחוץ זה נראה אחרת".

ווז'רנובסקי אמר ש"בקליבלנד הוא היה הרבה יותר מוקיר כבוד. בגלל שהוא הגיע לעבוד עם לברון ג'יימס, הוא ניסה לזכות בכבוד שלו, אבל אולי בדיעבד הוא היה צריך להיות עצמו". אינגלס הסכים עם הדברים ואמר: "כן, הוא היה צריך להיות הוא עצמו. גם בנבחרת רוסיה הוא היה אדם עוצמתי. ואז הגיע לקליבלנד, וניסה להשתלב בקבוצה. אולי זה פגע בו, אולי לא, אולי זה לא השפיע. אבל אני חושב שאם הוא היה דורש את אותו כוח ואותה השפעה, הכל יכול היה להתפתח אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully