וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישחקו הנערים לפנינו: כל מה שצריך לדעת לקראת גמר המכללות

מפגש משפחתי מרגש וחד פעמי, כוכבי NBA עתידיים ואומה שלמה שעוצרת את נשימתה ללילה אחד. ארה"ב מתרגשת לקראת גמר המכללות בין וילאנובה לצפון קרוליינה (4:20, ישיר בערוץ ONE)

שחקני מכללת וילאנובה חוגגים עלייה לפיינל פור. AP
הסנסציה תושלם? שחקני וילאנובה/AP

ללילה אחד, תזנח ארצות הברית את מאבקי הפלייאוף ב-NBA ותישא עיניה ליוסטון, שם ייערך גמר המכללות בין וילאנובה לצפון קרוליינה (4:20, שידור ישיר בערוץ ONE). אחרי חודש מלא בסנסציות כמיטב המסורת של מרץ המשוגע, הווילדקאטס והטאר הילס, שהפגינו דומיננטיות מרשימה בדרך למעמד השיא והביסו בקלילות את יריבותיהן בחצי הגמר, תפגשנה לקרב על כל הקופה בטקסס.

מלבד המאבק העיקש על התואר מצפה לנו גם מפגש מרגש בין נייט בריט מצפון קרוליינה לאחיו המאומץ כריס ג'נקינס, מכוכבי וילאנובה. משפחתו של בריט, האח הפחות מוכשר, פרשה חסות על ג'נקינס לפני עשור אחרי שהוריו התגרשו ואמו נטשה אותו, ומאז הם לא רק חולקים אהבה משותפת לכדור הכתום, אלא גם נחשבים לחברים קרובים. "ננצור את המשחק הזה לנצח", אמר ג'נקינס לקראת המשחק, והוסיף כי "תמיד חשבנו כמה משוגע יהיה לשחק אחד מול השני, אבל לא העזנו לדמיין שזה יהיה בגמר המכללות".

כריס ג'נקינס, מכללת וילאנובה. AP
מפגש משפחתי. ג'נקינס/AP

צפון קרוליינה עתירת המסורת תחפש זכייה שישית באליפות המכללות בהופעה העשירית שלה בגמר, בעוד וילאנובה מפנטזת על זכייה שנייה בתולדותיה בתואר בפעם השלישית במעמד. הווילדקאטס מגיעים למשחק כאנדרדוג, למרות שהרשימו עם 51:95 מוחץ על אוקלהומה ובאדי הילד, הכוכב הכי מדובר בטורניר , שסיים את קריירת המכללות עם תבוסה קשה. כדי להיזכר בפעם האחרונה והיחידה בה וילאנובה הניפה את התואר צריך לחזור עד 1985. מאז עברו אצל הווילדאקטס כמה שחקני NBA סולידיים כמו האולסטאר קייל לאורי ובעבר הרחוק יותר קרי קיטלס, אך לא נרשמו הצלחות יוצאות דופן בטורניר המכללות.

מנגד, הזכייה האחרונה של צפון קרוליינה, ב-2009, קצת יותר טרייה. הטאר הילס דורגו במקום הראשון מבין המכללות שהעפילו לטורניר, ומגיעים למשחק עם רצף של עשרה ניצחונות, כולל 66:83 בחצי הגמר מול סירקיוז, ההפתעה הנעימה של חודש מרץ. רוי וויליאמס, מאמן צפון קרוליינה זו השנה ה-13 ברציפות, כבר זכה פעמיים באליפות וראה את שחקניו מנצחים ב-16 נקודות בממוצע בחמשת המשחקים האחרונים. הטאר הילס ייצרו בעבר אינספור אגדות ב-NBA, כולל וינס קרטר, ג'יימס וורת'י, ראשיד וואלאס, בוב מקאדו וכמובן, הגדול מכולם מייקל ג'ורדן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן מכללת צפון קרוליינה ברייס ג'ונסון עם מאמנו רוי וויליאמס. AP
יזכה שוב בתואר? רוי וויליאמס/AP

שחקנים לשים לב אליהם

ברייס ג'ונסון (צפון קרוליינה, 2.08, 21, סיניור) - שלא כמו רבים מכוכבי המכללות כיום, הפאוור פורוורד האימתני של הטאר הילס הבשיל לאט ובזהירות, ורק כעת, בעונת הסיניור שלו, בה הוא קולע 20 נקודות בממוצע עם 61 אחוז מהשדה, הוא נחשב לפרוספקט NBA. על פי האתר המוביל 'דראפטאקספרס', ג'ונסון עתיד להיבחר במקום ה-33 בסיבוב השני בדראפט הקרוב.

ג'סטין ג'קסון (צפון קרוליינה, 2.06, 21, סופמור) - עוד אחד מסוללת שחקני הפנים המרשימה של רוי וויליאמס. רושם העונה ממוצעים של 12 נקודות, אך כבר הודיע כי לא יירשם לדראפט הקרוב וימתין לדראפט הבא, בו על פי 'דראפטאקספרס' הוא עתיד להיבחר במקום ה-25.

ג'וש הארט (וילאנובה, 1.96, 21, ג'וניור) - הקלע המוביל של הווידלקאטס העונה, עם 15.5 נקודות בממוצע לערב. גארד עם יד מרשימה שלא צפוי להיבחר בדראפט בשנתיים הקרובות. להט עם 23 נקודות בחצי הגמר.

ג'יילן ברנסון (וילאנובה, 1.92, 19, פרשמן) - הרכז השמאלי של הווילדקאטס רושם עונת פרשמן מבטיחה, עם 9.7 נקודות ו-2.2 אסיסטים בממוצע למשחק. זכה בעבר ב-MVP אליפות העולם עד גיל 19, בה הוביל את ארצות הברית לתואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully