וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה טורקי: על הקשיים שחווה ארדה טוראן מאז המעבר לברצלונה

5.4.2016 / 11:00

לא מוצא את עצמו על המגרש, לא עומד בקצב, מאחר ונקנס, לא תורם כלום, לא עונה על הציפיות. הביקורות חותכות את ארדה טוראן, בעיקר אחרי הקלאסיקו האיום. לואיס אנריקה עוד מנסה לגונן עליו, אבל בברצלונה מתחילים להתייאש. דווקא מול האקסית אתלטיקו יבוא השינוי המיוחל?

one

בווידיאו: תקציר הקלאסיקו

מדורי רכילות הספורט בטורקיה געשו בשבועות האחרונים. הכל החל לאחר שהכוכב הגדול ביותר במדינה בימים אלה, ארדה טוראן, מחק מחשבון האינסטגרם הפעיל מאוד שלו תמונה בה הוא נראה במסעדה עם בת הזוג שלו בשנה האחרונה, אסליהן דוגאן ועם האמהות של שניהם. לאחר מכן, מחק ארדה כמה תמונות נוספות שלו עם דוגאן, מה שמיד הציף שמועות לגבי סוף הרומן.

בטורקיה מדווחים באובססיביות אחרי כל צעד של טוראן, כך שמדובר היה בסיפור די גדול. לכן, רבים במדינה התפלאו שדווקא אחרי הקלאסיקו, אולי נקודת השפל המקצועית הגדולה ביותר של הקשר מאז מעברו לברצלונה בקיץ, הוא העלה לרשתות החברתיות סלפי שלו ושל דוגאן כשהם שוב נראים מאושרים. בטורקיה הסבירו מאז כי השניים ככל הנראה נפרדו לשבועיים בערך, בגלל בעיות סביב חתונה מתוכננת, אבל חזרו זה לזרועות זו וארדה אף הזמין את דוגאן, יחד עם אחיו ועוד כ-40 חברים לקלאסיקו מול ריאל ורכש עבור כולם כרטיסים.

אם הראש של טוראן לא היה בכדורגל בתקופה האחרונה בגלל בעיות מחוץ למגרש, הרי שזה הזמן להחזיר אותו לשם, לפני שיהיה מאוחר מדי וכמו שחקני רכש רבים וטובים, גם הוא ייפלט מוקדם מהצפוי מברצלונה. הדרך לגאולה מתחילה, כמה מיוחד, בדיוק באותה סיטואציה בה לפני שנתיים וארבעה ימים צד לראשונה ארדה טוראן את עיניה של בארסה: המשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות, בקאמפ נואו, מול אתלטיקו מדריד.

עוד באותו נושא

21:45: ברצלונה נגד אתלטיקו מדריד ברבע גמר האלופות

לכתבה המלאה
ארדה טוראן שחקן ברצלונה מול אלברו מדראן שחקן חטאפה. GettyImages
קשה על המגרש, קשה מחוץ למגרש. טוראן/GettyImages

ב-1 באפריל 2014, הקולצ'ונרוס התארחו בקטאלוניה וארדה נתן שואו. הוא נעל כמעט לחלוטין את מרכז המגרש, דחף את אתלטי קדימה וכיכב ב-1:1 שהוציאה הקבוצה של סימאונה. כרטיס צהוב מנע ממנו לשחק בגומלין, בו המדרידאים ניצחו 0:1, אבל הוא חזר בדיוק בזמן לחצי הגמר וכבש את השער השלישי והאחרון בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי, שער שהבטיח כרטיס לגמר מול ריאל. ימים ספורים לפני הקרב על הגביע, ארדה נפצע באכזריות במשחק ליגה ולמרות כל הניסיונות, לא הצליח להיות כשיר בזמן לגמר: "באתי לברצלונה כדי לזכות בצ'מפיונס", הוא אמר מיד לאחר שנרכש, "הייתי רחוק דקה אחת מהתואר הזה עם אתלטיקו ואני רוצה להיות זה שעוזר לבארסה לעשות בק-טו-בק".

כאמור, מי שניצבת בדרכו של ארדה לתואר היא לא אחרת מאשר האקסית ונכון להיום, אי אפשר אפילו להתחיל להשוות בין הימים המאושרים שלו במדי הרוחי-בלאנקוס, אז זכה באליפות, גביע ובליגה האירופית, לבין הקשיים בקטאלוניה, שם הפכו אותו בקיץ לשחקן הטורקי היקר בהיסטוריה לאחר עסקה שעלתה 34 מיליון יורו ועשויה לטפס עד 41 מיליון. "באתלטיקו היינו כמו משפחה", הודה טוראן לקראת רבע הגמר, "קוקה, גבי, חואנפראן, פיליפה לואיס. הם היו כמו אחים עבורי. בברצלונה קיבלו אותי יפה ואני מקווה שמתישהו המצב יהיה כמו באתלטיקו, אבל כרגע זה לא ככה וזה ייקח עוד זמן".

אלא שלא בטוח שארדה יקבל את הזמן הזה. הוא הגיע בקול תרועה רמה והסכים לשבת ביציע חצי עונה, זכר לעונש שספגה ברצלונה מפיפ"א. הוא ויתר על צ'לסי, יונייטד וארסנל כדי להגיע ואמר: "ידעתי שהסגנון שלי מתאים לקבוצה ושאם אשחק ממש טוב, אחתום בבארסה. ידעתי גם שאם אשחק רק טוב, אחתום בארסנל". ג'וזפ מריה ברתומאו, נשיא המועדון, קנה אותו רגע לפני הבחירות לנשיאות ואם הוא היה מפסיד, טוראן ככל הנראה היה נמכר מיד, אבל זה לא קרה והוא קיבל חוזה לחמש שנים והחל לעבוד בשקט, כדי להיות מוכן לינואר.

ארדה טוראן שחקן אתלטיקו מדריד חוגג. רויטרס
אתלטיקו הייתה משפחה/רויטרס

בברצלונה היו משוכנעים שהם מקבלים צ'אבי חדש, שחקן כזה שיכול לעזור להגנה ובמקביל, לחלק כדורי זהב להתקפה. אלא שכרגע, לארדה יש שני שערים וארבעה בישולים ב-18 הופעות, רחוק מאוד מהציפיות. אחד מאותם שערים היה מספרת יפהפייה מול חטאפה, שהציתה את הדימיון והוא גם אחד השחקנים הכי מדויקים בקבוצה, עם 91.7 אחוזי דיוק במסירות במשחקי הליגה.

מצד שני, ביותר מדי משחקים הוא נראה עצבני. כרגע, טוראן מדורג לצד ניימאר במקום הראשון בקבוצה בעבירות למשחק (1.3) וספג כבר ארבעה צהובים בליגה העונה, למרות ששיחק רק 709 דקות. מדובר בקצב הגבוה ביותר בברצלונה ודבר דומה קרה לו גם בעונה הראשונה באתלטיקו, אז ספג 14 צהובים. בעונות הבאות הוא כבר נרגע מעט והתאפס על עצמו.

עד היום, הוא רשם רק כמה דקות בהופעה בודדת בצ'מפיונס במדי ברצלונה ולא ברור כמה קרדיט יקבל מול אתלטיקו, בעיקר לאחר הפיאסקו בקלאסיקו. טוראן נכנס קצת יותר מרבע שעה לסיום במקום איבן ראקיטיץ', עוד שחקן שהגיע מתוך הליגה הספרדית ודווקא השתלב בצורה מושלמת במערך. מהרגע שהטורקי עלה לכר הדשא, ברצלונה פשוט נעלמה לחלוטין ולמרות שריאל נותרה בעשרה שחקנים, היא הייתה הרבה יותר טובה והשיגה ניצחון מוצדק. לואיס אנריקה ניסה לא להפנות אצבע יותר מדי מאשימה: "ארדה יכול היה לעשות יותר", אמר לוצ'ו בסיום, "אבל היה לו חוסר מזל כי מהרגע שהוא נכנס, המשחק הפך למבולגן. איבדנו הרבה כדורים ועשינו הרבה טעויות, כקבוצה".

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. רויטרס
ביקורת מרומזת בלבד אחרי הקלאסיקו. לואיס אנריקה/רויטרס

אולם בעוד המאמן מנסה לשמור על המוראל של השחקן שלו, בתקשורת הספרדית לא ריחמו. באתר "דון באלון" נטען כי לואיס אנריקה מתחיל להתייאש: "ארדה ממשיך לא לתת שום דבר לבארסה. נגד ריאל זה בלט יותר מתמיד. מהרגע שהוא נכנס, בארסה הייתה איומה. לואיס אנריקה חטף את כל האש על ההחלטה להכניס את ארדה במקום ראקיטיץ' ועכשיו הוא רוצה ללמוד מהטעות שלו ושוקל לתת לארדה לשחק רק בגארבג' טיים, כל מיני משחקי בית מול יריבות חלשות בליגה בהם הכוכבים יכולים לנוח קצת. לכולם ברור שארדה פשוט לא מצליח להבין את ה'מודל של בארסה' ובשלב הזה של העונה, אי אפשר להמר עליו".

גם ב"אס" חתכו: "כמו תמיד, כשהוא נכנס הוא תוקף ואחת הבעיטות שלו נעצרה על ידי ההגנה רגע לפני השער, אבל הוא מאוד מבולגן וזה כל הזמן קורה לו. אנחנו רגע לפני סוף העונה והוא עדיין לא מוצא את המקום שלו על המגרש. בשני מקרים במשחק, הוא נרדם ולא חזר לעזור להגנה בזמן אלא נשאר למעלה". בספרד טוענים כי ברצלונה חוששת מהכושר הגופני והמצב הפיזי של ארדה, שלא מצליח להיות כשיר ב-100 אחוז בשום שלב של העונה. "ההשתלבות החברתית שלו טובה, הכדורגל ממש לא", נכתב בתקשורת המקומית, שחשפה לאחרונה כי הוא כבר נקנס ב-600 יורו בשל כל מיני איחורים.

ההשתלבות החברתית אגב, באמת טובה וארדה אהוב מאוד בחדר ההלבשה של ברצלונה, לא המקום הכי פשוט עבור שחקנים שלא גדלו בלה מאסיה. הוא התחבר לדני אלבס וניימאר ובכל הזדמנות אומר את הדברים הנכונים: "ברור לי שאני צריך לשים את האגו בצד בקבוצה כזו. כולנו כאן באנו מ'הגטו', אז אין בעיות אגו. יש פה שחקנים שכבר זכו בכל דבר ומתאמנים עם מוטיבציה ומוסר עבודה אדיר", אמר בראיון ל"אל מונדו דפורטיבו", "להיות בברצלונה זה כמו ללכת לבית ספר. לכל העולם יש סגנון אחד ולבארסה, סגנון משלה, אז כל יום אני לומד עוד משהו".

אלא שהמשך אותו ראיון נשמע קצת מדכא ואולי חשף את מה שטוראן מרגיש באמת: "המשימה כאן היא שונה מזו שהייתה באתלטיקו. אני צריך לעשות הגנה והתקפה כל הזמן ולשרת את השלישייה הקדמית. אני חייב להשתנות, כי כאן כל שחקן הוא כוכב גדול. אני גם אוהב לעשות תרגילים על המגרש, אבל כאן יש אחרים שעושים את זה יותר טוב ממני, אז צריך להעביר אליהם את הכדור. כי איתם, הכדורגל הוא הרבה יותר פשוט".

ארדה טוראן שחקן ברצלונה (מימין) לצד לואיס סוארס. רויטרס
כל אימון הוא בית ספר חדש/רויטרס

"מה קורה עם ארדה טוראן בברצלונה?" הייתה הכותרת ב"ספורט" הקטאלני לטור של חאבייר חיראלדו לאחר הקלאסיקו: "מאז הבכורה בינואר, הוא נותר פאזל לא פתור ורחוק מלענות על הציפיות. הוא לא מוצא מקום בהרכב, לא מתחבר לקבוצה ולא יודע איפה המקום הנכון עבורו על המגרש. הקלאסיקו רק הוסיף לספקות. ארדה מתקשה להתמודד עם הדרישות הגבוהות בברצלונה ולא עומד בקצב של החברים. ההתרגשות סביבו הולכת ודועכת".

יכול להיות אם כן, שהעונה הראשונה של ארדה טוראן בקאמפ נואו תהיה גם האחרונה. יכול להיות מנגד, שמשחק טוב מול אתלטיקו ישנה את מעמדו. ואם לא מול אתלטיקו, אולי בקיץ, נגד נבחרת ספרד, אותה יפגוש עם טורקיה בשלב הבתים של היורו. בשבוע שעבר הוכיח ארדה שהוא עדיין שחקן נפלא וכבש את שער הניצחון ב-1:2 המרשים של הטורקים באוסטריה. לאחרונה קראו רחוב על שמו בטורקיה ואילו בקטאלוניה יודעים לספר כי כמות הטורקים שמגיעה למשחקי הבית של בארסה עלתה משמעותית מאז ינואר, לכיוון ה-200 טורקים כל משחק. הערב, בניגוד לקלאסיקו, ארדה ינסה להצדיק עבורם את הכסף ששילמו על הכרטיס.

בנבחרת הוא עדיין הכוכב הגדול ואף הוביל פרסומת של נייקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully