וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט מעכלת את ההפסד: "כולם בחדר ההלבשה מדוכאים לגמרי"

סטיב קר ניסה לעודד את שחקניו המתוסכלים אחרי ההפסד לבוסטון וקטיעת רצף הניצחונות הביתיים, בוסטון מרוצה מהטקטיקה ההגנתית שהגבילה את קרי, אירווינג מרגיז את לו, וגם: האם קובי בריאנט דחה הצעה מברצלונה?

צילום מסך

מספרי הלילה

* שימו לב לנתון המדהים הזה: גולדן סטייט הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NBA שמפסידה במשחק ביתי מול היא קלעה למעלה מ-20 שלשות.

* עד הלילה, הווריירס שמרו על מאזן נקי מהפסדים (0:17) במשחקים בהם סטף קרי קלע 8 שלשות ומעלה.

* סטף קרי קלע 21 נקודות ברבע השלישי, כולל 6 מ-6 מחוץ לקשת. זו הפעם התשיעית העונה שבה הוא קולע 20 נקודות ומעלה ברבע אחד. לשם השוואה, אף שחקן אחר לא זאת יותר משלוש פעמים.

* גולדן סטייט הפסידה בכל שלושת המשחקים האחרונים בהם פיגרה במחצית.

* ההפסד הביתי האחרון של גולדן סטייט התרחש אי שם ב-27 בינואר 2015. הנה כמה דברים שקרו מאז: הוכתרו שתי אלופות ב-NFL, טייגר וודס צנח מהמקום ה-47 למקום ה-472 בדירוג העולמי ופילדלפיה הפסידה 42 משחקים ביתיים.

* אז אולי בוסטון היא הנמסיס של גולדן סטייט? בארבעה מפגשים בין שתי הקבוצות הללו בשתי העונות האחרונות המשחק הוכרע לכאן או לכאן בהפרש של חמש נקודות ומטה. מול אף אחת מהקבוצות הליגה הווריירס לא הסתבכו בתדירות כזו בפרק הזמן הזה.

* אייזאה תומאס, שצלף 22 כולל סל קריטי בדקת הסיום, הוביל את רשימת הקלעים של הסלטיקס במשחק 15 ברציפות. זה הרצף הכי ארוך בתולדות בוסטון.

* פחות מ-24 שעות אחרי שעקף את דומיניק ווילקינס במקום ה-12 בטבלת קלעי כל הזמנים, לברון ג'יימס עבר גם את אוסקר רוברטסון והתמקם במקום ה-11 עם 26,718 נקודות בקריירה. כדי להיכנס לטופ 10 ולחלוף על פני האקים אולג'וואן שתופס את המקום העשירי הוא זקוק לעוד 228 נקודות.

* בזכות 16 הריבאונדים שהוריד, לברון נכנס גם לטופ 100 ריבאונדרים בתולדות ה-NBA, ועבר את קובי בריאנט וספנסר הייווד.

* לראשונה מאז 27 בינואר 2013, לברון רשם משחק עם למעלה מ-25 נקודות ו-15 ריבאונדים.

אייזאה תומאס, אוון טרנר, בוסטון סלטיקס, מול שון ליבינגסטון, גולדן סטייט ווריירס. AP
"כולם מדוכאים". ליבינגסטון מאוכזב, תומאס וטרנר חוגגים/AP

הציטוטים

במשך שנה ושלושה חודשים האורקל ארינה היה מבצר שלא ניתן לכבוש. הלילה (בין שישי לשבת) זה סוף סוף הגיע, אחרי שבוסטון ניצחה את גולדן סטייט 106:109, ועצרה את רצף הניצחונות של האלופה באוקלנד אחרי 54 משחקים. הווריירס שוב התקשו מול החבורה העיקשת והמאומנת של בראד סטיבנס וכעת הם זקוקים לחמישה ניצחונות בששת המשחקים שנותרו להם כדי לשבור את 72 הניצחונות של שיקגו מעונת 95/6.

סטף קרי, שפספס שלשה שהייתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה, נראה מאוכזב בסיום. "הייתי בטוח שזה הולך פנימה. כמעט כל זריקה שלי היום הרגישה טוב, אבל זו הלכה החוצה. קיבלתי מבט די טוב לסל, אבל החטאתי. אני חושב שבסופו של דבר זה מתאזן, כי היו לנו כמה ניצחונות במשחקים שלא הגיע לנו לנצח, עם זריקות מהסוג הזה שנכנסו שוב ושוב", אמר ה-MVP.

אחרי כמה משחקים רצופים בהם היריבות של גולדן סטייט נקטו בטקטיקת חילופים אוטומטיים כדי להצר את צעדיו של קרי, בוסטון בחרה דווקא להצמיד אליו את השומרים הנמוכים שלה, בעיקר אייזאה תומאס, מבלי לעשות חילופים. זה עבד לא רע בכלל, וסטף אפילו סיים את המחצית הראשונה עם 6 נקודות כולל 2 מ-11 מהשדה ו-7 איבודים, אבל התאושש ברבע שלישי פנטסטי בו צלף 6 שלשות ו-21 נקודות בסך הכל. "למרות מה שאנשים נוטים לחשוב לאחרונה, סטף לא פצוע. הוא בשיא היכולת שלו, זה עדיין לא נעצר", אמר סטיב קר, בעוד בראד סטיבנס הביע שביעות רצון מהטקטיקה בה נקט ואמר ש"זה עבד מצוין".

עוד באותו נושא

אחרי 54 ניצחונות ביתיים רצופים: בוסטון עצרה את גולדן סטייט

לכתבה המלאה
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
דרך חדשה לעצור אותו? קרי/AP

מאמן הווריירס אמנם התלונן על הביצוע הלוקה בחסר של שחקניו במהלך האחרון, אך ציין כי הוא גאה בשחקנים על המאמץ. "כשנכנסתי לחדר ההלבשה כולם נראו מדוכאים", סיפר. "ניסיתי לעודד אותם. אתם צוחקים עליי? החבר'ה האלה ניצחו 54 משחקים ביתיים ברציפות. זה הישג אדיר, אני לא חושב שיש מישהו שבכלל מצליח להבין כמה עבודה וכמה מאמץ נדרשו בדרך לשם".

למרות ההפסד, נראה שהרעב בגולדן סטייט גדול מתמיד. סטיב קר סיפר כי תכנן להעניק מנוחה לדריימונד גרין במשחק, אך חזר בו כשהתעמת עם הפורוורד לגבי האפשרות הזו באימון הקליעות. "בוא נגיד שהוא לא ממש צחק כשאמרתי לו את זה. הוא לא לקח את זה בצורה טובה כל כך", אמר בחיוך. "אמרתי לו שהוא זקוק למנוחה, אבל הוא פשוט נעץ בי מבט מאיים, אז ניסיתי למצוא דרך יצירתית לצאת מזה. אמרתי '1 באפריל', ואף אחד לא צחק, אז הבנתי שהגיע הזמן להתחיל באימון".

לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס. AP
עלה על העצבים. לברון עם אירווינג/AP

בשקט בשקט, לברון מתקדם בשבועות האחרונים לשיא היכולת. ג'יימס סיפק הלילה עוד הצגה מרשימה ב-108:110 המותח של קליבלנד על אטלנטה, כשסיים עם 29 נקודות ו-16 ריבאונדים, בדרך למקום ה-11 בטבלת קלעי כל הזמנים על חשבונו של אוסקר רוברטסון. "זה היה סמלי אם הייתי עובר אותו במשחק עם טריפל דאבל, כי בכל פעם שהביג או מוזכר, אני מרגיש כבוד והערכה עצומים. זו גאווה אדירה עבורי להיות מוזכר באותה שורה עם שחקן כל כך מיוחד", אמר לברון בסיום.

אגב, במהלך המשחק נרשמה שיחה קולנית בין לברון לקיירי אירווינג. ג'יימס ניסה לתדרך אותו במהלך פסק זמן בהארכה וצרח לעברו, אך הרכז הגיב באדישות ולא הישיר מבט. עוד לפני המשחק אירווינג עורר דיונים סוערים ב-NBA בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת. "אנחנו עדיין הקבוצה לנצח ב-NBA. למרות כל מה שקרה לנו אנחנו עדיין מקום ראשון. זה אומר שאנחנו חזקים ודומיננטים", אמר.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
עוד מפגן דומיננטיות. לברון/AP

אחרי המשחק אירווינג השמיע דברים דומים. "זה מה שאני מרגיש, אני פשוט מנסה להיות כן לגבי זה. אני חושב שכולנו צריכים להרגיש ככה, לא רק אני, ולא חשוב אם יש לנו עליות וירידות. עדיין יש לנו את הכישרון כדי להיות הקבוצה הכי דומיננטית ב-NBA", התעקש.

טיירון לו התייחס לדבריו של אירווינג בביטול, ואמר אחרי המשחק: "ובכן, אני חושב שיש לנו קבוצה מצוינת שיש לה הרבה ביטחון עצמי. אנחנו באמת קבוצה שדרוש הרבה מאוד כדי לנצח אותה, אבל הייתי אומר את זה רק בהקשר של המזרח. לא הייתי טוען שזה המצב בכל הליגה, כי גולדן סטייט היא האלופה, והיא הקבוצה שצריך לנצח", אמר המאמן.

מצליחים לזהות את "דיוויד בלאט"?

* ב'אל מונדו דפורטיבו' מדווחים כי בקיץ שעבר דחה קובי בריאנט הצעה לחוזה עתק מברצלונה. על פי הדיווח, במהלך ביקור של הממבה השחורה בקטאלוניה הוא העלה בפני ראשי המועדון את האפשרות לחבור לחברו הטוב מימיהם המשותפים בלייקרס, פאו גאסול, ולערוך עונת פרישה בברצלונה. המועדון הגיש הצעה רשמית, אך קובי "דחה אותה בנימוס", בין היתר מכיוון שגאסול עצמו לא היה משוכנע שיעזוב את ה-NBA.

קובי במהלך הביקור בברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully