וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טגה וחסן בראיון משותף: "הכאב עצום. זה מרסק. זו עונה הזויה"

2.4.2016 / 6:30

"סבא עם נכד שעוצר אותי ובוכה. בחור על כיסא גלגלים ששובר לי את הלב כי הוא לא חושב על הנכות שלו, אלא על הקבוצה". אמייה טגה וירין חסן, שני שחקני בית, פותחים את פצעי הירידה הקרבה של מכבי נתניה. ראיון משותף

מגד גוזני

בווידאו: משדר וואלה! ספורט לקראת משחקי הפלייאוף התחתון

כשאמייה טגה חתם בקיץ במכבי נתניה בדיוק נולדה לו בת. זו היתה שמחה כפולה עבורו. בגיל 12 עזב את הבית בקרית עקרון ועבר לפנימייה בנתניה כדי להצטרף לקבוצה המקומית. עשה מסלול מעורר כבוד, עם הרבה אופי. פרץ גבולות. בקיץ 2010 אחרי שנים בבוגרים של מכבי נתניה יצא למסע ארוך של נדודים באשקלון ובעכו, עד שחזר הביתה.

"לא חשבתי לשנייה שהעונה הזו תיראה כך", מספר טגה בראיון משותף עם ירין חסן המסכם את כל העונה המסויטת שעברה על המועדון בו שניהם גדלו, התחנכו והאמינו כי יצעידו לגדולות, אבל הערב (שבת) עשויים לרדת איתו רשמית לליגה הלאומית. "שלומי דורה שאימן אותי בעונה שעברה בעכו, צלצל ואמר לי שהוא רוצה אותי. לא חשבתי פעמיים. לא עניין אותי כלום. לא מה אני יכול להרוויח בקבוצה אחרת ולא אם תהיה לי הצעה יותר אטרקטיבית אחרי העונה הטובה שהייתה לי בעכו עם כל מסע ההיחלצות המדהים שעשינו. שאלתי רק איפה חותמים, וכמה שיותר מהר. ותאמין לי שהסכומים מאוד צנועים".

משחק הירידה? מכבי נתניה מתארחת בקרית שמונה (19:45, ספורט 5 לייב)

אמייה טגה שחקן מכבי נתניה. מגד גוזני
"לא חשבתי לשנייה שהעונה הזו תיראה כך". אמייה טגה/מגד גוזני
טגה: "המצב של הקבוצה הרבה יותר מטריד אותי מהמשכורות. מכבי נתניה תמיד הייתה לי בית, וכשעברתי את התקופה הקשה בה אחי נפטר, המועדון הזה היה שם בשבילי. אני לא שוכח מה קיבלתי ממכבי נתניה"

אפרופו הכסף, אנשים אומרים שזה לא נורא שאתם לא מקבלים בזמן את המשכורות כי חושבים שאתם מרוויחים מיליונים.

"אנשים לא יודעים שפרט למעט מאוד שחקנים שמרוויחים טוב, רוב השחקנים בליגת העל מרוויחים סכומים שמאפשרים להם רק לסגור את החודש, לא מעבר לזה. אבל המצב של הקבוצה הרבה יותר מטריד אותי מהמשכורות. מכבי נתניה תמיד הייתה לי בית, וכשעברתי את התקופה הקשה בה אחי נפטר, המועדון הזה היה שם בשבילי. אני לא שוכח מה קיבלתי ממכבי נתניה. גם אם לא אקבל עוד שלושה חודשים משכורת, עתיד המועדון יהיה הרבה יותר חשוב לי מהפן הכלכלי האישי שלי. לפעמים אנשים שלא קשורים לכדורגל לא מבינים כשאני מדבר איתם בכאב על המצב של מכבי נתניה. הלו, זו מכבי נתניה".

ירין, השבת יורדים ליגה רשמית?

"ירדנו עוד לפני השבת הזו - זו האמת הכואבת. דווקא בשבת הזו אני מקווה שכל אחד ישאיר את המחשבות בצד, ויש הרבה מחשבות. גם היום אני עוד זוכר איך אבא שלי לקח אותי להתאמן בגיל 8 בבית הספר לכדורגל. הגעתי דרך אחי וכל הפוקוס היה עליו, אבל אני בסוף הגעתי לבוגרים ולקחתי את זה ברצינות. עברתי דרך ארוכה במכבי נתניה עד הבוגרים וזה כאב עצום מטבע הדברים לרדת ליגה. בתור שחקן בית אני מרגיש משויך מאוד. מכבי נתניה היא הכול עבור המשפחה שלנו, אבל אני חושב שגם השחקנים שבאו מבחוץ מרגישים צריבה גדולה על הירידה הזו".

מתי היה הרגע שידעת שנתניה ירדה ליגה?

"אני חושב שלפני שלושה שבועות הבנתי שזה הסוף. הפער כבר היה עצום. קרית שמונה זו רק הסכין האחרון".

ירין חסן שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
"ירדנו עוד לפני השבת הזו - זו האמת הכואבת". ירין חסן/קובי אליהו
חסן: "באימונים היינו עושים את הדברים בצורה נהדרת. כובשים הרבה שערים, עושים מהלכי כדורגל נדירים ואז מגיעים לשבת ולא מוצאים את הרשת. בסוף מקבלים גול ומאבדים את המשחק"

אמייה, מה זה מכבי נתניה בשבילך?

"כמעט כל החיים. מכבי נתניה מועדון מפואר. במצב נורמלי מכבי נתניה מביאה יותר מעשרת אלפים איש לכל משחק. מכבי נתניה היא חלק מהצמרת של הכדורגל הישראלי ואז אתה עובר עונה כזו וזה מרסק. אני גר בעיר כבר שנים. הקמתי כאן משפחה עם שלושה ילדים ואני פוגש בכל יום אנשים שכואבים את המצב שלנו. סבא עם נכד שעוצר אותי ובוכה. בחור על כיסא גלגלים ששובר לי את הלב כי הוא לא חושב על הנכות שלו, אלא על מה שקורה לקבוצה".

ולא ידעתם לתת להם תשובות כל השנה.

"בשורה התחתונה לא. בשורה התחתונה כשלנו".

חסן: "אתה יודע מה מדהים בעיניי? שזו לא ירידה בה התבזינו ובכל זאת הסטטיסטיקה נוראית. אבל מבחינת משחק למשחק, לא היינו כאלה גרועים. זה לא שספגנו רביעיות וחמישיות בכל משחק. היו משחקים רבים בהם היינו יותר טובים מהקבוצות היריבות ולא ידענו לכבוש ולא ידענו לנצח. אעבור איתך משחק, משחק ותראה את התוצאות. קבוצות לא נתנו לנו בראש. מכבי נתניה לא הייתה בשר תותחים של שום קבוצה ובגלל זה, זה הכי כואב. נראינו טוב אפילו מול הקבוצות שנלחמות על התואר. אם היינו מרגישים שאנחנו לא שווים כלום אז זה היה פחות עצוב. לדעת רבים שמבינים כדורגל, לא התבזינו אבל לא הצלחנו לנצל את המשחקים הטובים כדי לקחת נקודות. אתה יודע שבאימונים היינו עושים את הדברים בצורה נהדרת. כובשים הרבה שערים, עושים מהלכי כדורגל נדירים ואז מגיעים לשבת ולא מוצאים את הרשת. בסוף מקבלים גול ומאבדים את המשחק".

אמייה, ירין אומר שלא התבזיתם בירידה הזו וזה מדהים כי זו אחת הקבוצות הכי גרועות בהיסטוריה מבחינת סטטיסטיקה. ניצחון בודד, כמעט בלי גולים לאורך עונה שלמה.

"הייתי מעדיף לקבל תבוסות בכמה משחקים ולהתבזות, אבל לעשות גם ניצחונות במשחקים אחרים ולהיות היום עם 34 נקודות. בשורה התחתונה אנחנו יורדים ליגה ואף אחד לא יזכור עוד שנה שהיו לנו הרבה משחקים בהם נראינו טוב והפסדנו על חודו של שער מקרי".

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים. מגד גוזני
"היו הרבה מקרים שהפסדנו על חודו של שער מקרי". שחקני מכבי נתניה מאוכזבים/מגד גוזני
טגה: "אני לא רוצה לשים זרקור על דבר אחד. זו עונה מאוד ארוכה ומורכבת בה נעשו הרבה טעויות על ידי רבים כולל השחקנים. כל מי שקשור למערכת עשה טעויות"

ירין, למה הקבוצה הזו ירדה ליגה?

"זה יישמע כקלישאה, אבל באמת שסבלנו העונה מחוסר מזל מאוד גדול ורק כדוגמה קח את הפציעות של השחקנים בקיץ. ארבעה שחקנים נפלו בזה אחר זה עם רצועה צולבת. מעבר לזה הייתה גם בעיה של סף שבירה נמוך. היינו מקבלים שער ולא יודעים לחזור ממנו".

אמייה, אתה יותר ותיק מחסן ואולי לך יהיה יותר קל למצוא את נקודות הציון של הירידה הזו. אולי נתחיל עם הפיטורים של שלומי דורה.

"אני לא רוצה לשים זרקור על דבר אחד. זו עונה מאוד ארוכה ומורכבת בה נעשו הרבה טעויות על ידי רבים כולל השחקנים. כל מי שקשור למערכת עשה טעויות".

בעונה שעברה עברת מסע היחלצות נדיר בעכו. ניסית לחזק את השחקנים בנתניה לאורך כל העונה ולהביא דוגמאות מעכו. אולי אנשים הפכו קצת לשאננים כשהבינו שאז אתם שרדתם בשלב יחסית מאוד מאוחר. שחקנים אמרו אחד לשני שיהיה בסדר, עד שקיבלו את הבומבה.

"מה שהיה בעכו זה לא משהו שעושים כל העונה. יובל אבידור ואני ניסינו כל הזמן לחזק את השחקנים בנתניה ולהחדיר בהם אמונה, אבל זו עונה הזויה מה שעברנו".

למה זה הצליח בעכו ובנתניה לא?

"בעונה שעברה בעכו היו שחקנים מאוד מנוסים שעברו מאבקי הישרדות. אולי זה השפיע לטובה. היו יוסי דורה, משה מישאלוב, דודו גורש, שניר משען שכבר שנים בעכו, אחמד קאסום שעבר לא מעט מאבקי הישרדות. אני מניח שזה מה שעשה את ההבדל".

אתה מצטער שחזרת לנתניה?

"ממש לא. יכולתי להישאר בעכו וביותר כסף. אני נמצא בבית שלי בנתניה, בקבוצה שאני אוהב. דיברתי בשבוע שעבר עם אוהד ואמרתי לו שהתברכתי בכך שאני משחק בקבוצה אותה אני אוהד. תחשוב שהיית עכשיו יכול להתחמם בברצלונה בקבוצה שאתה הכי אוהב בעולם. לא משנה באיזו ליגה תשחק מכבי נתניה, תמיד ארצה להיות בקבוצה הזו".

שחקן מכבי נתניה, אמייה טגה. קובי אליהו
"אני נמצא בבית שלי". אמייה טגה על כתפי האוהדים בפתיחת העונה/קובי אליהו
חסן: "הייתי בטוח אחרי גביע הטוטו שאנחנו הולכים לעונה מדהימה. הכול הלך לנו בקלות בגביע הטוטו והפתענו גם את עצמנו. גם שיחקנו טוב, אבל אז באה הליגה והתחילה הנפילה"

שניכם שחקני בית שהיו יכולים לקחת על הגב את הקבוצה העונה בשל הפציעות של שחקנים רבים. לא מרגישים אכזבה שלא עמדתם בזה?

טגה: "ניסיתי. יש הרבה חבר'ה צעירים בקבוצה, ניסיתי לעזור להם. אולי הצלחתי לעזור לשחקן כזה או אחר מבחינה אישית. רציתי לעשות משהו שונה, משהו אחר. גם אני מבחינה אישית נכשלתי. ירדנו ליגה כקבוצה, אבל אני לוקח על עצמי כאן כישלון אישי".

חסן: "כקפטן הייתה לי אחריות ועשיתי את המאה אחוז, אבל הדברים לא תלויים בשחקן אחד. אנחנו קבוצה וירדנו ליגה כקבוצה. אני כבר עונה חמישית בבוגרים ואני מרגיש שנתתי הכול. לפעמים אתה מתכנן וזה לא יוצא".

אמייה, בקיץ בגביע הטוטו זה היה נראה לגמרי אחרת. תוצאות מצוינות מול הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. רבים הימרו עליכם כסוס השחור של הליגה.

"הייתי פוגש אנשים בקיץ והיו שואלים אותי איזו קבוצה נתניה תהיה. אמרתי להם שזו תהיה קבוצה שהקהל ייהנה לראות, קבוצה שהשחקנים בה ירוצו ויעבדו ללא הפסקה, שהקהל יתחבר לכל גליץ' של שחקן. פתחנו טוב בגביע הטוטו אבל לא ידענו להביא את זה לליגה, ומכאן הפספוס הגדול. שום דבר אז לא יכול היה ללמד על מה שנחווה בסופו של דבר בעונה הזו".

חסן: "הייתי בטוח אחרי גביע הטוטו שאנחנו הולכים לעונה מדהימה. הכול הלך לנו בקלות בגביע הטוטו והפתענו גם את עצמנו. גם שיחקנו טוב, אבל אז באה הליגה והתחילה הנפילה".

אמייה, סבלת מהאוהדים לאורך העונה?

"אני חלק מהאוהדים. אני באתי מהיציע, ירין בא מהיציע. הסבל שלי לא היה מהאוהדים. שבת אחרי שבת אכזבנו אותם. החבל היה מתהדק על הצוואר וזה היה הסבל האמיתי".

ירין חסן מכבי נתניה. קובי אליהו
"לא יודע מה יהיה איתי בעונה הבאה". ירין חסן/קובי אליהו
טגה: "שחקנים שהגיעו ממכבי תל אביב אומרים שמכבי יכולה לקנא בתנאים שיש לשחקני נתניה, ולא היה חסר כלום לאורך כל העונה. שום שחקן לא יכול לבוא בחצי טענה כלפי המועדון. לא החסירו מאיתנו דבר"

יותר מדי פעמים המועדון יורד ליגה.

טגה: "נכון, וזה מאוד מטריד אותי. המועדון הזה חייב יציבות. יש כאן את כל התנאים להצליח. מתקן האימונים שלנו מהטובים בארץ. שחקנים שהגיעו ממכבי תל אביב אומרים שמכבי יכולה לקנא בתנאים שיש לשחקני נתניה, ולא היה חסר כלום לאורך כל העונה. שום שחקן לא יכול לבוא בחצי טענה כלפי המועדון. לא החסירו מאיתנו דבר".

חסן: "בפעם הקודמת שהקבוצה ירדה הייתי שחקן צעיר שעלה לבוגרים ובקושי שיחק. העונה שיחקתי כמעט 90 אחוז מהמשחקים וברור שהכאב יותר גדול כשאתה שותף מלא".

ירין, אתה מקנא בשחקנים שעזבו בינואר וחילצו את עצמם מהירידה הזו?

"לא מקנא. אני מאחל רק טוב לכל מי שעזב ואני מודה לכל מי שנשאר איתנו וניסה לחלץ את העגלה הזו מהבוץ. לא הייתי מתחלף עם שום שחקן שעזב אותנו במהלך העונה. בסופו של דבר קיבלתי הרבה מהעונה הזו עם כל כאב הירידה. אני חושב שכל אחד צריך לקחת את מה שהוא עבר העונה לכל הקריירה שלו ולנצל את הניסיון הזה לעתיד המקצועי שלו".

אמייה, מה יהיה בעונה הבאה?

"אין פה בכלל שאלה. אני רוצה להיות במועדון הזה ולהחזיר אותו למקום הראוי ואני מקווה שיהיה רוכש, וגם אם לא אז אני מאמין שראש העיר מריים פיירברג תעזור. היא חוטפת הרבה אש בתקשורת בתקופה האחרונה, אבל אני זוכר מה שהיא עשתה עבור מכבי נתניה. היא עשתה לא מעט בעבר והביאה רוכש. אני בטוח שהיא תמצא פתרון לבעיות שלנו".

חסן: "יש הרבה שחקנים טובים בקבוצה הזו שבעוד שנתיים או שלוש יהיו מהשחקנים המובילים בליגת העל".

אתה נשאר בלאומית?

"אני מסיים חמש עונות של חוזה וכרגע אני לא יודע מה יהיה איתי בעונה הבאה. אני צריך לשבת עם הסוכן שלי ולראות מה עושים מכאן. כרגע אני באי ודאות לגבי המשך דרכי, אבל אני מאמין שמכבי נתניה תבנה את עצמה מחדש בלאומית עם קהל גדול שהולך אחרי הקבוצה. המועדון הזה יחזור לליגת העל בקרוב. אין לי ספק בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully