וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ינו בוס: "אבא שלי הוא המאמן הכי טוב שהיה לי" | הפודיום

"בבית אנחנו מדברים רק על כדורגל", "הדרך שלו דומה מאוד לזו של ברצלונה", "הוא בטוח שהוא יזכה באליפות". ג'ינו בוס, בנו של מאמן מכבי תל אביב ושחקן הראקלס, מתארח ב"פודיום"

קובי אליהו

מדליית כסף: שיחה עם ג'ינו בוס, בנו של פטר בוס

פטר בוס עם בנו ג'ינו בוס. GettyImages
פטר בוס עם בנו ג'ינו בוס/GettyImages

לפי ג'ינו בוס, בנו של פטר בוס, אבא שלו מעולם לא פגש את יוהאן קרויף. עד לפני שבועיים, בישראל. "זו היתה הפעם הראשונה, אי פעם", מספר ג'ינו, בלם הראקלס, לוואלה! ספורט. "ושבוע לאחר מכן הוא מת. כמה שאבא שלי שמח שהוא הצליח לדבר איתו, אפילו אם זו פעם אחת. כולם בהולנד גדלו עליו, הוא עשה כל כך הרבה לכדורגל, הוא שינה את המשחק. אבא שלי תמיד חלם לפגוש אותו, לדבר איתו סוף סוף על כדורגל".

וכשהם נפגשו בישראל, הם הצליחו לדבר על כדורגל?

"זה היה הדבר היחיד שהם דיברו עליו".

ג'ינו בוס, בן 22, בלם הראקלס, מקום שישי בליגה ההולנדית. בסוף השבוע האחרון היה בישראל, בזמן השיחה בינינו הוא במסעדה באיזור אלמלו - שם משחקת הקבוצה - בסמוך לגבול עם גרמניה. בעונה שעברה שיחק אצל אבא פטר בוויטסה, ולא קיבל יותר מדי צ'אנסים. "לשחק אצל אבא שלך זה לא קל, והעונה שעברה היתה קשה, לשנינו", הוא אומר. "ועדיין - הוא המאמן הכי טוב שהיה לי".

גם העונה, בהראקלס, ג'ינו לא הצליח להתברג לראשית הרוטציה, אבל הקבוצה מצליחה מעבר למצופה, כך שהרגשות מעורבים. "זה קשה", הוא אומר. "כל כך קשה להיכנס להרכב, אבל אין מה לעשות, אין לי על מה להתלונן. המיקום שלנו בליגה זו הפתעה גדולה. בקיץ המטרה היתה להישאר בליגה, וכולם כאן מאוד מרוצים - אנחנו עושים תוצאות מדהימות".

אביו פטר התחיל בדעיכה את קריירת האימון שלו, אבל אז מינף אותה, ושמו נקשר למקומות רמים ביבשת. המינוי למכבי תל אביב הפתיע כמה ראשים. לא את של ג'ינו. "אני חושב שזה מקום נהדר ללכת אליו", אמר. "אני מכיר את המועדון, ועבור אבי זו היתה הזדמנות נהדרת. מכבי תל אביב זה מועדון גדול, שמשתתף בצ'מפיונס ליג, ועבורו זה היה צעד גדול. אני בטוח שגם עזרה העובדה שהמנהל המקצועי מגיע מאותה מדינה, עם שפה משותפת".

הוא משתף אותך במה שהוא עובר בקבוצה, מדבר על עניינים מקצועיים?

"זה ממש כיף לדבר איתו על כדורגל - זה כל מה שאנחנו עושים בבית. יש לי הרבה מה ללמוד ממנו. בסוף השבוע האחרון לקח אותי לקרית שלום, לראות את המועדון. נראה שהוא מאוד נהנה. אוהב את העיר, את המועדון, את הכול. כולנו שמחים שהוא מצליח. אני עוקב אחרי המשחקים של הקבוצה, באינטרנט. לא תמיד בלייב, לא תמיד יוצא".

שחקן ויטסה ארנהם לשעבר, ג'ינו בוס. GettyImages
"מכבי תל אביב זה מועדון גדול, שמשתתף בצ'מפיונס ליג, ועבור אבא שלי זה היה צעד גדול". ג'ינו בוס/GettyImages

פילוסופיית המשחק של אבא שלך מעניינת, ולפני שהגיע, עסקו כאן הרבה בשיטה שהנחיל בוויטסה, ביכולות ההתקפיות. גם כאן, הוא המאמן עם ממוצע הכיבושים הגדול ביותר בתקופת קרויף. מה אתה יכול לספר על השיטה?

"הדרך שלו מאוד דומה לדרך של ברצלונה. זה מה שהוא רוצה לעשות בקבוצות שלו. תמיד לשחק קדימה, תמיד ללחוץ. אם שחקן מאבד כדור, יש לקבוצה חמש שניות להשיג אותו בחזרה. זה מה שהוא מיישם גם במכבי".

שמענו על בחור חם מזג, שצועק, שרב עם שופטים. ועד עכשיו - כלום. נראה מאוד רגוע, לא היתה שום תקרית. מה קרה?

"הוא מספר לי שהמשחק בישראל שונה. שהשופטים בישראל נותנים לשחק יותר מבאשר השופטים של הולנד. אולי בגלל זה הוא מתלונן פחות", הוא צוחק.

מכבי מדורגת נקודה מתחת לבאר שבע. מה הוא אומר לך על סיכויי האליפות של הקבוצה שלו?

"הוא תמיד בטוח בעצמו, וגם עכשיו הוא בטוח שהוא יזכה באליפות. הוא תמיד ככה".

הגענו לשלב האיחולים. שניים-שלושה דברים שתרצה למסור לו?

"לא צריך שניים-שלושה דברים. אני מאחל לו רק דבר אחד - שיזכה באליפות".

מדליית ארד: מעקב זהבי/אלמליח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully