וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חדש של אמנסטי: נמשכת ההתעללות בפועלים לקראת מונדיאל 2022

ארגון זכויות האדם מדווח שחרף הביקורות בחמש השנים האחרונות, בחלק מהמקומות בקטאר הפועלים ממשיכים לסבול מתנאי עבדות. מזכ"ל אמסנטי: "זה כתם גדול על הכדורגל העולמי"

רויטרס

דו"ח חדש של ארגון זכויות האדום אמנטסי, חושף שנמשכת ההתעללות בפועלים שעסוקים בעבודות ההכנה למונדיאל 2022 בקטאר. פיפ"א ומארגני הטורניר סופגים ביקורות קשות כבר מ-2011 בעקבות היחס לפועלים, שמושווה דרך קבע לתנאי עבדות.

על פי הדו"ח שפורסם הבוקר (חמישי), עשרות פועלים מנפאל והודו, מתגוררים בתנאים ירודים ולא מורשים לעזוב את קטאר לאחר שהדרכונים שלהם נלקחו על ידי הקבלנים. נציגי אמנסטי התמקדו באתר הבנייה באצטדיון חליפה בדוחא, וראיינו 132 פועלים. מעבר לתנאי המחייה הירודים, הם סיפרו גם על יחס מחפיר מצד הקבלנים, שמאיימים דרך קבע לא לשלם להם או להסגיר אותם למשטרה בטענה שהם מהגרים לא חוקיים.

"ההתעללות בעובדים היא כתם על הכדורגל העולמי", אמר מזכ"ל אמנסטי, סאליל שטי, "בשביל כדורגלנים ואוהדים, אצטדיון בו משחקים במונדיאל הוא מקום חלומי. אבל בשביל כמה מהפועלים שדיברנו איתם, מדובר במקום בו הם חווים סיוטים".

בקטאר מיהרו להגיב לדו"ח החדש וציינו שחלק מהדברים כבר תוקנו ושבאופן כללי העבודות באצטדיון חליפה לא מייצגות את כל אתרי הבנייה לקראת המונדיאל. בנוסף, לפני כמה חודשים נחנך מרכז לאיסוף תלונות של עובדים שמרגישים שהזכויות שלהם נפגעות. חסן אל טוואדי מהוועדה המארגנת אמר: "אנחנו סוגרים את הפערים בכל יום שעובר".

זה המקום לציין שעל פי דיווחים שונים בשנים האחרונות, באתרי הבנייה לקראת מונדיאל 2022 נהרגו כבר למעלה מ-1,000 פועלים - מרביתם מהודו ונפאל. הדיווחים על מספר ההרוגים מוכחשים בצורה סיסטמטית על ידי הקטארים.

פועלים בהכנות למונדיאל 2022, קטאר. רויטרס
המונדיאל בקטאר ממשיך להעלות ריח לא טוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully