וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריאנט רצה לעבור את שאק בנקודות, אז הוא שיחד אותנו כדי שנמסור לו"

שחקני העבר של הלייקרס, רוברט הורי וריק פוקס, חשפו סיפורים מעברו של קובי בראינט רגע לפני שיתלה את נעליו: "פעם הוא לא דיבר איתנו כמה ימים כי הפסדנו לחמישייה השנייה באימון". וגם: הבלאק ממבה מתייחס למשחק האחרון בקריירה והסיפור שדוויין ווייד לעולם לא ישכח

צילום מסך

שמונה משחקים נותרו לקובי בריאנט בקריירה. הבלאק ממבה, שהגיע ל-NBA אי שם ב-1996, יסגור 20 שנה בליגה הטובה בעולם כשהקבוצה איתה הוא מזוהה יותר מכל - לוס אנג'לס לייקרס - תארח את יוטה ג'אז בסטייפלס סנטר, למשחק שבסיומו יתלה הכוכב הגדול את נעליו.

בליגה הטובה בעולם כבר נערכים לפרישה של בריאנט, כשאינספור שחקנים שלחו בקשות לנעליים חתומות על ידי הכוכב. למעשה, כל כך הרבה שחקנים ביקשו מקובי זוג נעליים עד שהכוכב החליט להוציא הודעה, ובה כתב: "כל שחקן שיבקש ממני זוג נעליים חתום - יקבל אותן באופן מיידי".

גם בתקשורת האמריקאית מתכוננים לפרישה של אחד השחקנים הגדולים שידעה הליגה, ובמסגרת פאנל תקשורתי שנערך בהשתתפותם של בראינט, יחד עם שחקני הלייקרס לשעבר רוברט הורי וריק פוקס, חשף הכוכב פרטים שונים מעברו על הפרקט, רגע לפני שהוא יוצא לחופשה ארוכה מאוד.

שאקיל אוניל (ימין) קרל מאלון, (שני מימין) קובי בריאנט, גארי פייטון בלייקרס של 2004. NAM Y HUH, AP
תחרותי. בראינט על הספסל של הלייקרס/AP, NAM Y HUH

תחילה, נשאלו השלושה על היריבות בין קובי לשאקיל אוניל, שזכתה לסיקור נרחב בתקשורת המקומית באותה תקופה. "אני זוכר שבעונת 2002/03 שאקיל אוניל נפצע, וקובי ביקש שנמסור לו כל הזמן כדי שהוא יוכל לעבור את שאק בממוצע הנקודות העונתי", סיפר הורי. "הוא הבטיח לנו שאם נעשה זאת, הוא יעניק לנו ציוד של אדידס, הספונסרית שלו באותה תקופה. אגב, למרות ההבטחה, עדיין לא קיבלנו שום דבר ממנו". "אני לא חייב לכם כלום מאז שעברתי לנייקי", אמר קובי בתגובה. ואכן, מסתבר שקובי קיבל יותר את הכדור בתקופה ההיא ששאק היה מושבת. באותה תקופה, לבריאנט היו עשר נקודות בממוצע יותר מאשר לאוניל - ההפרש הגדול ביותר שהיה ביניהם בשנים הללו.

"אני זוכר שפעם שחקני החמישייה הראשונה הפסידו לשחקני החמישייה השנייה", נזכר הורי. "קובי לא דיבר איתנו מספר ימים לאחר אותו הפסד". גם לריק פוקס היו כמה סיפורים עסיסיים: "אני זוכר את המשחק שהוא קלע 62 נקודות מול דאלאס. הוא ניגש אליי לפני כל התקפה ואמר לי בדיוק מה יהיה ואיך הוא הולך לזרוק. אגב, היו הרבה מאוד משחקים שקלענו כמעט 60 נקודות. הוא היה קולע לפחות 50 מהן ואני את השאר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שאקיל אוניל קובי בריאנט לוס אנג'לס לייקרס 2000. Tom Hauck, GettyImages
איפה הציוד של אדידס? קובי עם שאק/GettyImages, Tom Hauck

ומה עם קובי עצמו? הבלאק ממבה נשאל מה היה אומר לקובי בן ה-17 אם היה מקבל הזדמנות לעשות זאת ("זה בכלל לא היה משנה, כי בכל מקרה לא הייתי מקשיב לעצמי") והתייחס להצלחה בפלייאוף ב-2001: "סיימנו אותו במאזן 1:15, ואני עדיין זועם על אותו הפסד לפילדלפיה. היינו אמורים לסיים את הפלייאוף עם מאזן מושלם, זה פשוט הרתיח אותי". ולסיום, נשאל קובי על המשחק האחרון בקריירה: "אתייחס אליו כמו אל כל משחק אחר".

ואם כבר בסיפורים עסקינן, הנה עוד סיפור קטן של דוויין ווייד, שאמנם לא נכח בפאנל, אך הרגיש צורך לשתף. "אני זוכר שסיפרתי לקובי את הסיפור הזה רק שנים מאוחר יותר באולסטאר. זה הלך ככה: שיחקתי לראשונה נגד הלייקרס הגדולה, של קובי, שאק, גארי פייטון וקארל מאלון, אבל ביצעתי שתי עבירות כבר בהתחלה ולא כל כך שותפתי במחצית הראשונה. היינו בפיגור ענק במחצית השנייה וקיבלתי הזדמנות בפעם הראשונה לשמור על קובי. אני זוכר שהייתי לחוץ מאוד, אבל פשוט התעללתי בו. בשבילי זה היה הכול. התרגשתי נורא והרגשתי מדהים מבפנים, למרות שהיינו בדרך להפסד מבזה. לא אשכח זאת לעולם".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס קובי בראינט ושחקן סן אנטוניו ספרס רוברט הורי. AP
זיכרונות רבים. בריאנט עם הורי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully