וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליבלנד מודאגת: "אפילו אנחנו לא מצליחים להגדיר את עצמנו"

הקאבס שוב סופגים ביקורת אחרי איבוד העשתונות מול יוסטון. ג'ים בוילן: "קשה לנו לנצל את היתרונות שלנו". "המאמן" לברון חוטף, הפרשנים נגד ההגנה של לו, וגם: הסכסוך בין דיאנג'לו ראסל לשחקני הלייקרס, גולדן סטייט נפעמת

צילום מסך

בווידאו: בריאן ווינדהורסט, כתב ESPN המקורב ללברון, נרדם בשידור

מספרי הלילה

* לראשונה מאז ינואר 2014 קליבלנד הפסידה משחק בו הוליכה ב-20 הפרש ומעלה. בכך היא קטעה רצף של 66 ניצחונות במשחקים כאלה.

* הקאבס במאזן 13:4 במשחקים מהם לברון נעדר בשתי העונות האחרונות.

* במהלך ריצת ה-38:64 של הרוקטס בסיום המשחק, הם קלעו 32 נקודות בצבע לעומת 8 בלבד של הקאבס.

* טריסטן תומפסון שיחק 362 משחקים רצופים מבלי להיעדר אפילו פעם אחת. זה הרצף הכי ארוך בתולדות הקאבס.

* לסטף קרי יש כבר 75 משחקים בקריירה עם 6 שלשות. אף שחקן בתולדות ה-NBA לא הגיע ליותר מ-50 במהלך הקריירה.

* קווין דוראנט שוב היה ההבדל בין הפסד לניצחון. בשתי העונות האחרונות, אוקלהומה סיטי ניצחה 70 אחוז מהמשחקים בהם KD שותף (27:67). בלעדיו? 33:30.

ג'יימס הארדן מול קיירי אירווינג, יוסטון מול קליבלנד. AP
התפרקות. אירווינג מול הארדן/AP

הציטוטים

קליבלנד ממשיכה להפגין חוסר יציבות מדאיג. הלילה (בין שלישי לרביעי), ללא לברון ג'יימס שקיבל מנוחה, הקאבס שמטו יתרון 20 במחצית השנייה והפסידו 106:100 ליוסטון, שנהנו מיום נהדר של ג'יימס הארדן, שקלע 27 נקודות והתעלה במאני טיים. "הם הצליחו לעשות כמה עצירות, ואנחנו הפסקנו לקלוע. הם הכניסו את ג'יימס הארדן לעניינים בעיתוי הנכון, והוא התחיל להרגיש טוב. כשהוא מתחמם אתה בבעיה", אמר טיירון לו.

לו כבר הצהיר כי אחת המטרות שלו עד תום העונה היא להעניק מנוחה לכמה מכוכביו ולבנות את הביטחון של הצוות המסייע, אפילו על חשבון איבוד ראשות המזרח לטורונטו, שנמצאת רק שני משחקים וחצי מקליבלנד. בינתיים זה עלה לו בהפסד מאכזב ומטריד מבחינה מנטלית. "אני חייב להקשיב לשאר האנשים בצוות שלנו", אמר לו בהתייחס למנוחה שהעניק ללברון ג'יימס. "אם הם אומרים שהחבר'ה קצת מותשים, קצת עייפים, אני חייב ללכת איתם...אם שחקנים אצלנו הגיעו לקו האדום ומצבם הפיזי התחיל להיות מסוכן, חייבים להגיב לזה. אני לא מתכוון להילחם בזה".

הצרה העיקרית של הקאבס ממשיכה להיות חוסר התפקוד ההגנתי. לו החליט לקחת פיקוד על החלק ההגנתי בשבוע האחרון, אך עדיין לא ניכר שיפור משמעותי. "הזהות שלנו חייבת להתחיל בהגנה. היינו צריכים להמשיך לשמור כמו ששמרנו במשך שלושה רבעים. כשאנחנו שומרים, יותר קל לנו לרוץ ולקלוע הרבה נקודות", אמר לו.

עוד באותו נושא

"לברון מתקשה להתמודד עם העובדה שסטפן קרי הוא המלך של ה-NBA"

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, טיירון לו, קליבלנד קאבלירס. רויטרס
אז מי המאמן פה? לברון עם לו/רויטרס

אבל בארצות הברית ממשיכים לבחון בחשדנות את טיירון לו והאפקט שלו על הקאבס. אמש פרסם הפרשן זאק לואו טור בנוגע לקאבס, בו כתב בין היתר כי "יש שני אלמנטים מרכזיים שבהם קליבלנד נמצאת בנסיגה מאז קידומו של לו: ההגנה ברגרסיה, והחמישיות הלא נכונות משחקות יחד. קליבלנד לא תוכל להיות קבוצת הגנה טובה כמו סן אנטוניו או גולדן סטייט כל עוד לאב ואירווינג משחקים יחד במשך דקות ארוכות. מאז שלו החל לאמן היריבות של הקאבס קולעות ב-64 אחוז בקרבת הסל, הנתון החמישי הכי נמוך בליגה. זו חתיכת ירידה ביחס לתקופת דיוויד בלאט".

באותו מאמר מודה עוזר המאמן ג'ים בוילן כי "אנשים מנסים להגדיר ולאפיין אותנו בתור קבוצה, אבל בשלב הזה אפילו לנו זה לא ברור. השילוב ההתקפי בין לברון ללאב נשמע טוב להרבה אנשים, אבל אנחנו לא מצליחים לנצל את היתרון הזה פעמים רבות. קל לקבוצות להתמודד מול הפיק אנד רול שלהם, הן עושות חילוף ומובילות אותנו למצבים של בידודים. בכלל, השחקנים שלנו חושבים יותר מדי".

לברון שוב עורר מיני-סערה, כשתועד כמה פעמים במהלך המשחק לוקח חלק פעיל בפסקי הזמן ואפילו צועק הוראות לשחקנים על הקווים. בארצות הברית מיהרו להתלוצץ ולכנותו "מאמן קליבלנד", כשביל סימונס מצייץ "לברון מאמן את הקבוצה הזו בפסקי זמן", וזאק הארפר מ-CBS מצייץ בסיום כי "לברון הולך להריץ אותם כמו שצריך באימון מחר".

* סטיב קר התלונן לאחרונה על חוסר העקביות של הקבוצה שלו בהגנה בשבועות האחרונים, אז הלילה (רביעי) גולדן סטייט סיפקה את אחת התצוגות ההגנתיות הטובות שלה בתקופה האחרונה כשגברה 94:102 על וושינגטון. הווריירס כפו על הוויזארדס 17 איבודים, אפשרו להם לקלוע רק ב-41.9 אחוז מהשדה (21.7 אחוז מהשלוש) והגבילו את היריבה על פחות מ-100 נקודות בפעם השישית בלבד ב-26 משחקיהם האחרונים. "אני חושב שההגנה שלנו הייתה די יציבה הלילה", אמר קר בסיום, "שמרנו טוב מאוד על קו השלוש, אתגרנו היטב את כל הזריקות שלהם מעבר לקשת, ואומנם היו לנו כמה מעידות, ואנחנו יכולים להשתפר, אבל באופן כללי מבחינת נחישות ואנרגיות היינו די טובים".

סטפן קרי בלט עם 26 נקודות, כולל 6 מ-8 מהשלוש, והווריירס השוו את שיא הניצחונות של המועדון בעונה (שנקבע בעונה שעברה) כשעלו למאזן 7:67, ונותרו משחק אחד מעל המאזן של שיקגו בולס 1995/96 אחרי 74 משחקים, וצריכים לסיים את העונה במאזן 2:6 כדי לקבוע שיא NBA מדהים. הווריירס הגדילו את רצף הניצחונות הביתיים ל-54, ו-36 מתחילת העונה. "לא יכולתי לדמיין דבר כזה", אמר קר, "אבל הרבה דברים הסתדרו לטובתנו השנה, והחבר'ה עשו עבודה מדהימה, כששמרו על פוקוס אחרי השנה שעברה ורק השתפרו וניסו להתעלות על עצמם. זה לא קל לעשות את הדברים האלה בליגה שלנו. זה דורש המון אנרגיות, כך שאני מאוד גאה בשחקנים ובדרך שבה הם משחקים".

שחקן גולדן סטייט ווריירס, סטפן קר. רויטרס
בלתי ייאמן. קרי/רויטרס

* אוקלהומה סיטי ספגה הלילה הפסד ראשון אחרי שמונה ניצחונות, כשנוצחה 88:82 בדטרויט, ובסיום המשחק ראסל ווסטברוק נשמע די עצבני בעקבות החגיגות המופגנות של שחקן הפיסטונס רג'י ג'קסון, לשעבר באוקלהומה סיטי. "כן, למעשה כן", ענה ווסטברוק כשנשאל אם הוא מאוכזב מהתגובה של ג'קסון, "למען האמת, אני חושב שזה היה ממש בולשיט. אני לא מעריך את הדבר הזה עבור הקבוצה שלי. אני ממש לא אוהב את זה. אבל זה מה שיש. אנחנו עוד נתראה בהמשך. נטפל בזה כשתהיה לנו הזדמנות". סטיבן אדאמס, סנטר אוקלהומה סיטי, אמר ש"זה פשוט מפתיע, זה אומר עליו הרבה. נזכור את זה לפעם הבאה".

* הלייקרס ממשיכים לספק שערוריות למכביר שהפעם, לשם שינוי, דווקא לא קשורות בקובי בריאנט. ב-ESPN דיווחו אמש כי שחקני הלייקרס "מבודדים" את דיאנג'לו ראסל אחרי מקרה משונה שאירע בחדר ההלבשה. הרוקי הצעיר, כך על פי דיווחים, הקליט שיחה בינו לבין ניק יאנג בה הודה חברו בבגידה בארוסתו.

בסופו של דבר השיחה הודלפה לאתר רכילות, והאצבעות הופנו אוטומטית לכיוונו של ראסל. "נכון לעכשיו, השחקנים פשוט מדירים אותו מכל פעילות. הם פשוט לא מתייחסים אליו", אמר גורם בלייקרס. גורם אחר אמר: "זו הייתה מתיחה שהסתבכה". שחקן בלייקרס אמר ל-ESPN: "המצב רע מאוד, הכי רע שאפשר. ממילא היו בעיות אמון בקבוצה, אבל עכשיו זה כבר בלתי ניתן לתיקון".

דיאנג'לו ראסל, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
חדר ההלבשה מפורק לחלוטין. ראסל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully