וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אמריקה: מסי הוליך את ארגנטינה לניצחון שלישי רצוף, ברזיל ניצלה בדקה ה-90

ליאו מסי כבש את שערו ה-50 בנבחרת ב-0:2 על בוליביה, ורחוק רק שישה שערים מהשיאן באטיסטוטה. ברזיל המסובכת שוב סיימה ב-2:2, הפעם בפראגוואי, דני אלבס השווה בדקה ה-90. אורוגוואי ראשונה

דני אלבס חוגג עם שחקני נבחרת ברזיל. רויטרס
הציל את דונגה. דני אלבס חוגג/רויטרס

המחזור השישי במוקדמות מונדיאל 2018 בדרום אמריקה נפתח הלילה (בין שלישי לרביעי) עם ניצחונה של קולומביה על אקוודור, והסתיים עם תיקו 2:2 דרמטי לנבחרת ברזיל בפראגוואי. אורוגוואי עלתה לראשות הבית עם ניצחון דחוק על פרו, ארגנטינה לא התקשתה מול בוליביה וצ'ילה ביצעה מהפך בוונצואלה. כזכור, ארבע הראשונות בבית מעפילות אוטומטית לגביע העולמי, בעוד החמישית תלך למשחק פלייאוף.

תוצאות הלילה:
אורוגוואי - פרו 0:1
ארגנטינה - בוליביה 0:2
ונצואלה - צ'ילה 4:1
פראגוואי - ברזיל 2:2
קולומביה - אקוודור 1:3

פרגוואי - ברזיל 2:2

אחרי התיקו המאכזב בבית מול אורוגוואי, הסלסאו השיגו תיקו שני תוך פחות משבוע וממשיכים לקרטע, ועדיין רק במקום השישי בבית, שכרגע מותיר אותם בחוץ. פרגוואי, מנגד, שפספסה ניצחון באקוודור, שוב החמיצה ניצחון כשספגה בדקה האחרונה במשחק שבו נראתה בשליטה.

שחקניו של דונגה כבר היו על סף הפסד שני מתוך שישה משחקים במוקדמות, כששערים של דריו לסקאנו ואדגר בניטס העניקו למארחת יתרון 0:2 באסונסיון מול ההגנה הלא יציבה של ברזיל. אבל ריקרדו אוליביירה צימק בדקה ה-80 ברביאונד מקרוב אחרי שהשוער המקומי הדף בקושי בעיטה חזקה של הולק, ובדקה ה-90 דני אלבס כבש ברגל שמאל (!) והציל את נבחרתו כשקבע 2:2 דרמטי. ברזיל עם שני ניצחונות בלבד עד עתה, והדרך לרוסיה עוד נראית ארוכה וקשה.

ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מתקרב לבאטיגול. מסי/רויטרס

ארגנטינה - בוליביה 0:2

האלביסלסטה השיגו את מלוא שש הנקודות משבוע המשחקים ונכנסו למקומות המובילים למונדיאל. טאטה מרטינו ביצע ארבעה שינויים בהרכב, כשאת צמד הבלמים המוצהבים ניקו אוטאמנדי וראמירו פונס מורי החליפו חאבייר פינולה (במשחקו השני בנבחרת, הקודם היה ב-2007) ומרטין דמיצ'ליס (כנראה במשחקו האחרון). חאבייר מסצ'ראנו חזר לקישור האחורי וגונסאלו היגואין החליף בחוד את סרחיו אגוארו. מנגד, לואיס גוטיירס מעירוני קרית שמונה פתח במערך שלושת הבלמים של בוליביה, אשר בהרכבה היו שלושה שחקנים עם שם המשפחה בחראנו.

כבר אחרי תשע שניות ארגנטינה הייתה קרובה, אבל אנחל די מריה החמיץ מול השוער ואבר באנגה שלח את הריבאונד למשקוף. בוליביה החזיקה מעמד עד לדקה ה-20, אז כדור של היגואין הורחק מהקו, חזר אליו והוא בישל לגבריאל מרקאדו שהבעיטה שלו הורחקה רק מעבר לקו. שער שני רצוף למגן ריבר פלייט. בחלוף 10 דקות זכתה ארגנטינה בפנדל מומצא לחלוטין, אחרי תיקול נקי על אבר באנגה. ליאונל מסי אמר תודה וכבש את שערו ה-50 במדי ארגנטינה - רק שישה פחות מהשיאן גבריאל באטיסטוטה. מיד לאחר מכן הוחלף די מריה בגלל פציעה מוקדמת, וגרם לדאגה בעיקר בפריס. קרלוס לאמפה מנע ממסי ואנחל קוראה להפוך את התוצאה לתבוסה במחצית השנייה.

ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה/רויטרס

אורוגוואי - פרו 0:1

אחרי הקאמבק שהניב נקודה בברזיל, אורוגוואי השלימה את המשימה השבועית שלה ועלתה למקום הראשון בבית הדרום אמריקאי. אחרי 53 דקות מתסכלות, לואיס סוארס הסיט כדור חכם לעבר אדינסון קבאני, שמ-12 מטרים ירה בשמאל אל הרשת והכריע את המשחק עם שערו ה-30 ב-80 הופעות במדי הסלסטה. פרו נותרה עם ארבע נקודות וסיכוי קלוש להעפיל.

קולומביה - אקוודור 1:3

קרלוס באקה כבש צמד והוביל את הקפטרוס לניצחון ששיפר את מאזנם במוקדמות ל-10 נקודות משישה משחקים, בעוד אקוודור נחלה הפסד בכורה בקמפיין. האורחים הגיעו לבראנקייה בחיפוש אחר ניצחון חוץ ראשון במסגרת רשמית על קולומביה, אבל כבר בדקה ה-15 חאמס רודריגס מצא את באקה, שהסתובב על גבריאל אצ'ילייר וירה נהדר פנימה. השער היפה במשחק הגיע בדקה ה-48, כשאדווין קרדונה רקד בצד שמאל והגביה לרחבה, שם סבסטיאן פרס המשיך אל הרשת בעזרת בעיטת קראטה וחגג שער בכורה בנבחרת. באקה השלים צמד אחרי מבצע בשיתוף חאמס וחואן קואדרדו בדקה ה-67, כשאקוודור השיגה שער כבוד עם כדור חופשי נפלא של מייקל ארויו בדקת הסיום.

קרלוס באקה שחקן נבחרת קולומביה חוגג שער. AP
קולומביה שיפרה עמדות. קרלוס באקה חוגג/AP

ונצואלה - צ'ילה 4:1

אלופת היבשת נחלצה מפיגור והשיגה שלוש נקודות חשובות שמשאירות אותה במאבק על הכרטיסים לגביע העולמי. רומולו אוטרו הדהים עם כדור חופשי אדיר מ-40 מטרים לרשת של ג'וני הררה בן ה-34, בהופעת הבכורה שלו בשער צ'ילה במשחק רשמי. אולם, לה רוחה ידעה לחזור. מאוריסיו פינייה, שפתח הפעם בהרכב, נגח לרשת כדור קרן שהגביה אלכסיס סאנצ'ס בדקה ה-33 והשלים מהפך עם השני שלו בדקה ה-52. ארתורו וידאל חזר מהרחקה עם שער בדקה ה-72 והשלים גם הוא צמד בתוספת הזמן. חואן אנטוניו פיצי עם ניצחון ראשון וצ'ילה עם 10 נקודות, בעוד ונצואלה נותרה עם אחת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully