וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: הסיפורים שלא הכרתם

ברקת מגלה שוורמוט נמכר, קריספין מציע רוכשים מוזרים מספרד. הצעה טורקית על בומבה נדחית, סוכן מוזר נחשף בקלאסיקו. עוד זווית על הדרך של האדומים למטה. מני ויצמן בשיחה בלעדית: "מחאת טביב – הצרה הכי גדולה. רמון טעה. כבירי הבעלים האידיאלי. בלעדי הפועל לא קיימת"

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב על הפועל כפר סבא

רגע לפני סגירת חלון העברות בינואר 2015 וקצת אחרי הדרבי הגדול, מני ויצמן, איש העסקים שמלווה ותומך בהפועל תל אביב בשנים האחרונות, קיבל טלפון מפתיע. בצד השני של הקו, בקול זעוף, הייתה זו אלונה ברקת. "חשבתי שוורמוט לא למכירה", הטיחה. ויצמן מיד השיב: "נכון, נו, מה חדש?" הבעלים של באר שבע לא התבלבלה ועדכנה את ויצמן על המתרחש באותו לילה: "חיים רמון ומורן מאירי סוגרים עכשיו את העסקה".

ויצמן ההמום ביקש לבדוק. הרי לאיש שכבר ארבע שנים נחשב ליד ימינו של רמון בהפועל תל אביב היה ברור שאין סיכוי כי יש אמת בדבריה של ברקת. חודש לפני כן, ויצמן תיווך בין מי שהיה אז האיש החזק בהפועל תל אביב לבין עידו חג'ג', מאיר תושב וקופת לאן. בין הצדדים נחתם אז חוזה כי הם יזרימו כסף לקופת הפועל ובתמורה ורמוט לא יעזוב את הקבוצה.

ובכל זאת, איש העסקים הסקפטי מיד הרים טלפון לרמון וזה אמר לו: "מאירי בכלל בסקי, ואין שום עסקה עם מכבי". ויצמן נרגע וחזר אל ברקת כשהוא טוען כי מאירי בכלל נופש על פסגת הר מושלגת. אולם הבעלים של באר שבע הייתה בטוחה: "אני אומרת לך מני, רמון ומאירי יושבים וסוגרים עכשיו את העסקה". ויצמן שוב התקשר לרמון, אבל הגרסה ששמע לא השתנתה.

מאוחר יותר, כשוויצמן כבר הבין כי רמון מרח אותו, התקשר אליו שוב לשאול. "אם הייתי מאשר לך את זה, אתה, חג'ג' ותושב הייתם מוצאים צו מניעה כנגד העסקה", הסביר.

הסיפור הזה, שמעולם לא סופר מהזווית הזו, היה קו נקודת השבר בהפועל תל אביב. זו גם נקודת ההתחלה של הפועל תל אביב הנוכחית. הבגידה באמונו של ויצמן היא שיצרה את שרשרת האירועים בדרך לאיפה שהמועדון נמצא בו היום. הנה עוד כמה דוגמאות למסע הלא פשוט שעוברת הפועל תל אביב, כולל הזוית של מני ויצמן, שאומר בבירור, בציטוטים בלעדיים וראשוניים לוואלה ספורט: "בלעדי הפועל לא הייתה קיימת היום".

איש העסקים מני ויצמן. ברני ארדוב
"בלעדי, הפועל תל אביב לא הייתה קיימת". מני ויצמן/ברני ארדוב

נקודה ראשונה בזמן: הפרידה מטביב

"הם היו אובססיביים להזיז את טביב ולא היה אכפת להם שאין להם מישהו אחר במקומו. וזו הצרה הכי גדולה של הפועל עד היום"

מבחינתו של ויצמן, הטעות שרודפת עד היום את הפועל תל אביב זו המחאה שגירשה את אלי טביב. "הפועל תל אביב ואוהדים עשו טעות קשה שלא השכילו להביא בעלים במקום טביב", הוא טוען בשיחה בלעדית עם וואלה! ספורט. "אני לא נכנס לזה אם טביב היה טוב או רע, אבל כמו שאתה לא מחליף שוער או כל שחקן אחר עד שאין לך מישהו אחר ביד, אתה גם לא מחליף בעלים. זה נכון שהבטיחו לאוהדים ולרמון כל מיני בעלי עסקים כמו יגאל אהובי ואלטשולר ואחרים שהם ייקחו את הקבוצה, אבל בסופו של דבר הם לא היו שם. הם היו אובססיביים להזיז את טביב ולא היה אכפת להם שאין להם מישהו אחר במקומו. וזו הצרה הכי גדולה של הפועל עד היום".

קצת רקע: כשאלי טביב ניצח את הליך הבמבי מול מוני הראל, מני ויצמן הגיע לחגוג עימו. ויצמן, בניגוד לאחרים בהפועל תל אביב, יודע למצוא בטביב גם תכונות טובות. ויצמן, למי שלא יודע, היה בעבר איש מפלגת העבודה, סגן ראש עיריית נס ציונה, וכיום הוא איש עסקים מצליח ועשיר מאוד. הוא, בדומה לדמויות כמו משה תאומים וחיים רמון, תמיד ניסה לעזור לקבוצתו האהובה, אבל רק כאשר פרצה המחאה, נגרר מי שהפך לאיש עסקים אמיד לתוך הקלחת. באותה עונה ויצמן תיווך לאורך כל הדרך בעזרת היו"ר דורון אוסידון בין טביב לשאר הגורמים בהפועל תל אביב, אך עלה שלב כשרמון פנה אליו וטען שיש עמו מספר אנשי עסקים אמידים מאוד שמעוניינים לקנות את הקבוצה. העובדה שלרמון לא היה חוזה חתום עם אותם אנשי עסקים לא ממש הדאיגה את השר לשעבר והוא התעקש לבצע את העסקה. ויצמן נתן ערבות בעל פה לטביב כי אם הכסף לא יעבור הוא זה שישלים וישלם.

"המחאה בהחלט הייתה מונעת מגורמים אינטרסנטיים", אומר ויצמן לוואלה ספורט, "ועד היום אני לא יודע מי אלה שעמדו מאחוריה. יש כאלה שלא רצו לראות את הבייבי שלהם בידיים של טביב. בשביל להבין למה הפועל נראית ככה אני אתן דוגמה: בזמנו רומן אברמוביץ' שאל את אברהם גרנט: 'איך אני עושה את נבחרת ישראל טובה וחזקה?' גרנט אמר לו שהוא צריך לרכז את כל השחקנים של נבחרת ישראל במועדון אחד. אברמוביץ' המשיך ושאל אותו: "'יש כזו אחת פנויה?" גרנט אמר לו ישר: 'הפועל תל אביב'. החתימו את גרנט על חוזה יחד עם כמה שחקנים, ואז, כשבאו לקבל את הקבוצה, היו אנשים שהבריחו את רומן. תארו לעצמכם מה היה קורה אם זה היה נסגר אז? משם התחילו הבעיות של הפועל ואחר כך זה עבר לטביב. אגב, גרנט קיבל שכר שנתיים מאברמוביץ' בגלל אותו הסכם".

אוהדי הפועל תל אביב מוחים נגד הבעלים אלי טביב. ברני ארדוב
"המחאה נגד טביב הייתה מונעת מגורמים אינטרסנטיים"/ברני ארדוב

נקודת שנייה בזמן: ברקוביץ' ורמון

רמון, ברקוביץ' וויצמן נפגשו, האחרון שאל את המנג'ר אם הוא רוצה את עטר, אבל גם התשובה החיובית ששמע מברקוביץ' לא הרגיעה אותו. "שלח לי את זה בסמס", ביקש ויצמן מברקוביץ'

אחד השיאים השליליים של תקופת רמון היה הניסיון להביא את אלירן עטר בדצמבר 2014. רמון, ברקוביץ' ואותו ויצמן נפגשו, האחרון שאל את המנג'ר אם הוא רוצה את עטר, אבל גם התשובה החיובית ששמע מברקוביץ' לא הרגיעה אותו. "שלח לי את זה בסמס", ביקש ויצמן מברקוביץ'. ויצמן רצה להיות הכי בטוח לפני שהוא יוצא לאתגר. כולם כבר זוכרים מה קרה רק מעט אחרי אותה פגישה. ברקוביץ' טען בתקשורת שהפועל רוצה להביא שחקן יקר כמו עטר בזמן שאין לה כסף לגנן. ויצמן, תושב, חג'ג' ואחרים שהסכימו אז לתת כסף נפגעו מהקוסם ושוב המערכת נכנסה לסחרור.
ויצמן, יחד עם בכירים אחרים, לחצו על רמון לשחרר את ברקוביץ מהתפקיד ולאחר מספר שבועות הדבר אכן קרה.

כדי להבין כמה נזק זה עשה, צריך לזכור שאותו ויצמן היה זה שעזר לרמון להחזיק בהפועל תל אביב, למרות שכל אותם אנשי עסקים שהבטיחו לעזור לפוליטיקאי לשעבר כבר לא היו איתו. רמון יצא לגייס מחליפים כדי שאלה יעזרו לו להשלים את העסקה, יחד עם ויצמן. ויצמן הצליח לגייס את מאיר תושב, איש עסקים ואוהד הפועל מארצות הברית, ואת בכור צבאן, שהכיר לו את עידו חג'ג'. יחד עם האחים ניסנוב, סימון כץ ועמותת האוהדים שנעזרה בויצמן עצמו כספית, הצליחו לגייס שישה מיליון להעביר לטביב ולהרכיב דירקטוריון חדש להפועל, כאשר 50 אחוז מהמניות הנוספות הועברו לנאמנות. הקבוצה החלה מחדש, אך ללא בעלים אמתי שיוכל להזרים כספים למועדון.

בעונתו הראשונה של רמון בקבוצה, ויצמן אומנם היה מאוד קרוב לאיש החזק בהפועל, אך נמנע מלהתערב מעשית. בקיץ 2013, שנה אחרי שרמון קיבל את הקבוצה ואחרי עוד עונה ללא תואר, החליט השר לשעבר בתמיכתם של חג'ג' ושל ויצמן להמר על השתלבות בליגה האירופית שהייתה אמורה להגדיל משמעותית את הכנסות הקבוצה באותה עונה, תוך כדי שהוא מסתמך שוב על הבטחות של אנשי עסקים לתרומות משמעותיות. חג'ג' אומנם עמד במילתו והזרים מיליונים לקבוצה, אך ההימור כידוע היה מוטעה והכניס את הפועל לסחרור כלכלי. כזה שבסופו של הביא את המועדון לקחת הלוואה של 9 מיליון שקלים מהבנק, כשהחתומים עליה הם ויצמן, חג'ג', תושב ואחרים.

בסופה של אותה עונה רמון זז הצידה ונתן לחג'ג' את המושכות בניהול הקבוצה. ההחלטה הראשונה שלו הייתה להביא את ברקוביץ'. איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים.

איל ברקוביץ', הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
טען בתקשורת שהפועל רוצה להביא שחקן יקר כמו עטר בזמן שאין לה כסף לגנן. איל ברקוביץ'/יוסי ציפקיס

נקודה שלישית בזמן: פרשת ורמוט

"רמון טעה טעות קשה כשהוא לקח את הקבוצה וחשב שיצליח להביא רוכש. אז נכון, יגאל אהובי ואחרים הבטיחו לו, אבל אני התחננתי אליו שיחתים אותם על חוזה. הוא ענה לי: 'הייתי שר בישראל, לא סתם הבטיחו לי'. וככה הוא נפל"

אותו הכסף שהיה אמור לשמש להבאת עטר עבר בכל זאת לקבוצה. התנאי בחוזה: ורמוט לא יעזוב ולא יימכר לאף קבוצה בארץ. סיכום שכאמור רמון לא עמד בו. כתוצאה מכך נכנס כסף לקופת המועדון. האבסורד היה שדווקא הכסף מהעסקה הזו הוא שהוציא את רמון מהקבוצה בסופו של דבר. בימים שאחרי העסקה אלי פסטרמן, אז יו"ר עמותת אדומים, ובארי בן זאב ביקשו להחליף את רמון בגלל המהלך ההוא. ויצמן שגם היה פגוע מרמון, אישר את המהפך.

בשיחה בלעדית עם וואלה! ספורט, ויצמן מסכם את תקופת רמון ופועלו בהפועל תל אביב: "רמון טעה טעות קשה כשהוא לקח את הקבוצה וחשב שיצליח להביא רוכש שייקח ממנו את הפועל. אז נכון, יגאל אהובי ואחרים הבטיחו לו, אבל אני התחננתי אליו שיחתים אותם על חוזה. הוא ענה לי: 'הייתי שר בישראל, לא סתם הבטיחו לי'. וככה הוא נפל. עד היום הצרה הזו רודפת את הפועל. לצערי, לאורך כל התקופה, חיים נתלה על כל עץ שהבטיח לו כסף, וזה הביא לבעיות כספיות שרודפות את הפועל עד היום. היו תקופות שזה השפיע על המצב הבריאותי של רמון. הוא ואחרים כל הזמן ניסו בדרכים אחרות להציל את המועדון, אבל לא היה סיכוי כי לא היה בעלים עשיר שהזרים כספים. וחיים, עם כל הרצון שלו, לא היה יכול להעביר כסף לקבוצה".

בעלים הפועל תל אביב, חיים רמון. קובי אליהו
"לאורך כל התקופה, חיים רמון נתלה על כל עץ שהבטיח לו כסף"/קובי אליהו

נקודה רביעית בזמן: כניסת כבירי

בהפועל תל אביב כבר חשבו שהם יהפכו לגרסה של אתלטיקו מדריד ופורטו, אלא שאז הגיע הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. ויצמן נסע למשחק ופתאום קיבל טלפון מהסוכן. "יש לך כרטיס בשבילי?", שאל הסוכן את ויצמן

יום אחד, הרבה לפני שאמיר כבירי היה בכלל בתמונה, הגיע בחור בשם עדי קריספין לראשי המועדון עם הצעה: יש מספר אנשי עסקים בספרד שרוצים לעזור. הם יעבירו חמישה צעירים עם פוטנציאל לפיתוח, ואת התמורה העתידית על המכירה הם יקבלו. שיטת העבודה הזו נהוגה, לגרסתם, במספר קבוצות בספרד, והרעיון קסם לחלק מראשי הפועל תל אביב. הרי הקופה לא היתה יציבה, בן זאב הגדיל את ההלוואה של המועדון ל-13 מיליון שקל, והרעיון המשונה הזה נראה כמו פתרון אפשרי. ויצמן כמובן עודכן, והוא יצא יחד עם בן זאב לפגישות בספרד.

באותם תקופה אמיר כבירי ארגן אירוע במוזיאון ישראל. ויצמן ובן זאב נכחו וניסו לשכנע את כבירי לתרום למועדון. כבירי שהיה ידוע כאוהד הסכים לתרום 200 אלף שקל לקופה, ושם היה אמור להסתיים חלקו. אלא שבן זאב התרשם מאוד מאיש העסקים הצעיר והצליח לשכנע אותו להצטרף לפגישות בספרד ולעבוד אתו ועם קריספין על בניית תכנית חדשה למועדון. לאט לאט התכנית קרמה עור וגידים, קריספין וכבירי אפילו החליטו לרכוש כ-20 אחוז ממניות הקבוצה. אלא שאז התחילו לצוץ בעיות.

לקריספין שיזם את העסקה לא היה כסף לרכוש את המניות ולזה התווסף סיפור מוזר אחר. על הבאת הספרדים היה אמור להיות אמון סוכן בשם סנטוס ממקסיקו. הוא הוצג כסוכן של השחקנים הגדולים בעולם ואחראי על הבאת הזרים לקבוצה. בהפועל תל אביב כבר חשבו שהם יהפכו לגרסה של אתלטיקו מדריד ופורטו, אלא שאז הגיע הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. ויצמן נסע למשחק ופתאום קיבל טלפון מהסוכן. "יש לך כרטיס בשבילי?", שאל הסוכן את ויצמן. האיש שבעצם מחזיק את הפועל תל אביב הבין מיד את הסאב טקסט ולמחרת התקשר לראשי המועדון והזהיר אותם מאותה עיסקה עם הספרדים. "נשמע לכם הגיוני שסוכן כזה גדול לא יכול להשיג כרטיס למשחק", אמר להם. הסיפור הספרדי נפל.

עדי קריספין הפועל תל אביב. מגד גוזני
לא היה לו כסף לרכוש את המניות. עדי קריספין/מגד גוזני

נקודה רביעית בזמן: השתלבות כבירי

"כבירי לא רצה להיות בעלים, הוא נשאב לסיפור. בארי לא רצה לחתום על ערבויות וכבירי הבין שאין ברירה אחרת. הוא לקח על עצמו את הכול למעשה ועל זה צריכים כל אוהדי הפועל להודות לו"

הסיפור הזה הביא להפועל תל אביב, בצורה כזו או אחרת, את המאמן ססאר מנדיונדו. בקבוצה מספרים שכאשר כבירי רצה לסלק אותו, בן זאב התנגד נחרצות ואף רמז או איים בהתפטרות במקרים מסוימים. כבר אז גיששו האדומים אצל אלי גוטמן, אלא שהוא היה באופוריית הניצחון על בוסניה וחשב שאת הקיץ הקרוב יבלה ביורו. חשוב לציין כי בזמנו בן זאב היה האיש החזק בקבוצה וכבירי, על אף שכבר רכש 10 אחוז מהמניות, לא היה אמור לנהל את הקבוצה בפועל.

השבועות חלפו להם והפועל הייתה צריכה להתחיל לגייס כספים וערבויות לבקרת התקציבים. האחים ניסנוב ועוד אנשי עסקים שהבטיחו לעזור עם כספים לא עמדו בהבטחתם לבן זאב. לקריספין, כאמור, לא היה את הכסף הנדרש והיו"ר בן זאב טען אז שהוא שכיר ולא יכול לחתום על ערבויות בסדר גודל כזה. בהפועל אפילו טוענים שהמצב הקשה אף הקרין על בריאותו של בן זאב. מה שהותיר את כבירי כמעט לבדו והוא הסכים לקחת על עצמו את הערבויות.

"כבירי לא רצה להיות בעלים, הוא נשאב לסיפור", אומר ויצמן לוואלה! ספורט. "בארי לא רצה לחתום על ערבויות וכבירי הבין שאין ברירה אחרת. הוא לקח על עצמו את הכול למעשה ועל זה צריכים כל אוהדי הפועל להודות לו. הוא רצה ורוצה לעשות רק טוב למועדון".

קריספין, כידוע, הפך ליועץ מקצועי. בן זאב ליו"ר. שניהם לא נמצאים יותר באופן רשמי בהפועל תל אביב.

אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"לא רצה להיות בעלים, הוא נשאב לסיפור". אמיר כבירי/ברני ארדוב

נקודה רביעית בזמן: בניית הפועל תל אביב הנוכחית

כבירי, אגב, קיבל בשלב מסוים הצעה מקבוצה טורקית לקנות את קלאודיו בומבה תמורת מיליון וחצי יורו. אבל סירב להצעה ולוויצמן אמר: "איך אראה בעיני האוהדים אם מכרתי אותו לפני שהוא שיחק בכלל"

הבעיות התגלו כבר במחנה האימונים בגרמניה, מה שגרם ליו"ר בן זאב לצאת במהירות למקום כדי להרגיע את הרוחות. המאמן מנדיונדו טען שעוזרו באדיר חותר תחתיו ואיים לעזוב, ובן זאב שהגיע במיוחד מישראל בגלל הבעיה מיהר להשכין שלום. ניר אפרתי, אבי נמני הסוכן עליו כבירי סמך, וכמובן המאמן הספרדי שאישר כל החתמה החלו לעמול על בניית הסגל – אבל די מהר הדברים נראו לא טוב. המאמן הספרדי הביא למבחנים את אחיינו והמתח רק גאה.

כבירי, אגב, קיבל בשלב מסוים הצעה מקבוצה טורקית לקנות את קלאודיו בומבה תמורת מיליון וחצי יורו. אבל העובדה שכל הסיפורים גרמו לו להשתלט יותר על הנעשה במועדון הובילה אותו לסרב להצעה. לוויצמן אמר: "איך אראה בעיני האוהדים אם מכרתי אותו לפני שהוא שיחק בכלל".

סיפור החלפת המאמן הספרדי יצר מתחים אדירים במערכת. בן זאב זעם על העיכוב בהחתמת מאמן חדש והיחסים שלו עם כבירי עלו על שרטון. חשוב לציין, כי באותו הזמן בן זאב היה נחשב לאיש מטעם ויצמן במועדון, אך לאחר שהרגיש כי הוא לא בעל השפעה בקבוצה החליט להתפטר.

בשלב זה בהפועל ניסו לעשות הכול כדי לתקן את מה שנעשה בקיץ. אנשי מנהלה הוחלפו, הובאו עוד אנשי מקצוע מנטאליים וניסו עוד מספר צעדים שלא צלחו. האחרון ביניהם היה החתמת גיא לוי, שאף הוא נפרד מהמועדון תוך פחות מחודשיים. לאט לאט נערמו עוד התחייבויות, השכר שהמועדון היה צריך לשלם גדל משמעותית והתקציב שהיה מתוכנן לכ-28 מיליון צמח עם החתמתו של גוטמן ועוד מספר שחקנים בינואר. הערכה: משהו באזור ה-60 מיליון.

המצב הזה, בין היתר, גורם לכבירי ואחרים להזרים לקופת המועדון כספים נוספים. כתוצאה מזה משכורות התעכבו ומספר ספקים שעובדים עם המועדון עדיין דורשים את שכרם. חשוב לציין שחלק מהכסף שהועבר בשבועות האחרונים הוזרם גם על ידי מאיר תושב, שעדיין תומך כלכלית בקבוצה.
התוצאה של כל זה היא כי בעונה הבאה הפועל שוב שואפת להעמיד תקציב שפוי ללא מהפכות רציניות בקיץ ובכדי לקצץ את העלויות הללו הובא יו"ר הכדורסל רמי כהן.

שחקן הפועל תל אביב, קלאודיו בומבה. יוסי ציפקיס
מיליון וחצי יורו. קלאודיו בומבה/יוסי ציפקיס

נקודה חמישית: העתיד

"כבירי הוא הבעלים האידאלי להפועל והוא עושה מעל ומעבר כדי שהמועדון הזה יצליח. המטרה שלי ושל כולנו היא להביא מישהו בסדר גודל של גולדהאר"

ויצמן לא דואג לעתיד של הפועל תל אביב, למרות הכול. "הבעיה היום היא חוסר הניסיון המוחלט במועדון. זה מה שהביא העונה למצב המקצועי בהפועל. אם כבירי ילמד מהטעויות שלו, אז בשנים הבאות הדברים יראו אחרת. ואם הוא לא ילמד, זה יחזור על עצמו".

"לא מחליפים 37 שחקנים בעונה", ממשיך ויצמן. "כבירי הוא הבעלים האידאלי להפועל והוא עושה מעל ומעבר כדי שהמועדון הזה יצליח. המטרה שלי ושל כולנו היא להביא מישהו בסדר גודל של גולדהאר. כמו שאמיר הצהיר במסיבת עיתונאים בתחילת העונה. אם לא יהיה מישהו כזה, היא לא תוכל להתחרות עם הגדולות באמת. יש את אלונה, שחר, גולדהאר ואיזי. כל שאר הקבוצות שורדות. עד שלא יהיה אדם שיכניס את היד עמוק לכיס כל עונה, הפועל לא תוכל לתת פייט. היא גם לא הפועל רעננה שאין ממנה ציפיות. אחת המטרות של בקיץ הקרוב של כבירי הוא להביא ספונסר גדול מאוד למועדון שיזרים כעשרה מיליון שקלים בשנה, ואין לי ספק שאמיר יביא אחד כזה. לא צריך יותר מעשרה מיליון שקלים בשנה".

"אני לא חושש כלכלית להפועל", מוסיף ויצמן. "אם לא יצליחו להביא מישהו שיעזור להם משמעותית, הם יוכלו לבנות קבוצה עם מה שיש להם. כבירי שולט בכל הנעשה בקבוצה וכל הכספים ישולמו, כמו ששולמו כעת. אני לא דואג לכספים של כבירי כי הוא איש שיווק רציני והוא יצליח להביא אנשים לקבוצה. כבירי באמת רוצה להתמודד מול גולדהאר, אבל אין לו את הכספים. הוא באמת האמין בתחילת העונה שהקבוצה תתמודד לאליפות. הוא שאל מלא אנשים ומלא עיתונאים על הקבוצה שנבנתה בהפועל, וכל העיתונאים אמרו לו שזו קבוצה לאליפות. עד היום הוא שם מיליונים בקבוצה. כבירי הוא זהב טהור, אבל המטרה של שנינו היא להביא מישהו מאוד עשיר שיחזיק את הקבוצה. הרבה יותר מכבירי. לצערי עד היום אין אחד אפילו שהגיע לערוך בדיקת נאותות. אף אחד לא היה ממש רציני לרכוש את הקבוצה, ואני משתגע איך לקבוצה כמו הפועל לא מגיע רוכש".

ויצמן דוחה את הטענות והסיפורים שהוא שופך מיליונים באופן אישי בהפועל תל אביב: "המטריה היחידה שאני נותן להפועל היא שעופר אורליצקי מאמין לי והוא יודע שכל עוד אני שם, אז הוא יכול להיות רגוע. אם הייתי רוצה להיות הבעלים או משהו כזה, כבר הייתי מזמן לוקח את הקבוצה. אני לא מחפש לברוח. אני אוהד שרוף של הפועל והמועדון הזה יקר לי ואני עוזר בעיקר בגיוס כספים. לכל מי שהתעסק בהפועל מגיע צל"ש. אנשים לא מבינים כמה זה קשה. אני כן יכול להגיד שבלעדי מני ויצמן הפועל לא הייתה קיימת היום, אבל זה לא אומר שאני הבעלים או רוצה להיות הבעלים".

"יש כאלה שטוענים שאני מעורב בכל דבר וזה לא נכון. לא ניסיתי להביא מאמנים לקבוצה העונה ובשנים קודמות, כמו שאומרים. וזה לא נכון שאני הבאתי את גוטמן לקבוצה. יכול להיות שאלי יותר רגוע שאני נמצא שם, אבל הוא מאמין בכבירי. שתבינו עד כמה. גוטמן אמר לכבירי בחלון העברות רק תביא את ניקוליץ' ואני מוכן לוותר על הערבויות בבקרה בשנים הבאות. יש ביניהם שיתוף פעולה מלא. אני לא מעורב בניהול השותף של הקבוצה וגם לא רוצה להיות מעורב. הדבר היחידי שאני מאוד מעורב בו הוא הקמת אצטדיון חדש לקבוצה.
כשהמטרה היא להכניס כסף לקבוצה. אני יכול לספר שיש תורם שמוכן לתרום לאצטדיון, יותר נכון המשפחה שלו תורמת הרבה כסף לארץ והיא רוצה להנציח את שמו. אני בטוח שזה יעזור בגיוס כספים, כפי שהאצטדיון החדש בחיפה עזר למכבי חיפה. לדעתי יש סיכוי גדול מאוד שזה יקרה והחודש כבר נקבל את הרישיון. אם לכבירי ולהפועל יהיה אצטדיון מאחוריהם, זה ייתן להם הרבה כוח. ואני מאמין שככה נוכל להביא מישהו שיחזיק את הקבוצה בשנים הבאות".

מני ויצמן יחד עם אמיר כבירי. רפי דלויה
"כבירי הוא זהב טהור, אבל המטרה של שנינו היא להביא מישהו מאוד עשיר שיחזיק את הקבוצה". מני ויצמן, משמאל, לצד אמיר כבירי/רפי דלויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully