וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ממשיך לחלום, קר מדבר בגלוי על השיא, ג'ימי באטלר עצבני

לברון שוב מפנטז על שיתוף פעולה עם החברים, בקליבלנד עשו לקינג ג'יימס "שיחות הבהרה" עם לו וגריפין. מאמן האלופה הצהיר: "שחקנים אולי זקוקים למנוחה, אבל לא אעשה את זה במחיר של הפסדים". כוכב הבולס מתוסכל: "אני משחק עלוב". וגם: משחק השמות האכזרי של לברון

עריכה: מרום שפיצר

מספרי הלילה

* גולדן סטייט ציינה ניצחון בית 51 ברציפות (0:33 העונה) ועשתה צעד נוסף אל עבר שבירת שיא הניצחונות של שיקגו.

* סטף קרי וקליי תומפסון קלעו העונה 578 שלשות - יותר מ-14 קבוצות ב-NBA העונה.

* קוואי לאונרד השווה שיא קריירה עם 32 נקודות, ועשה זאת ב-24 דקות בלבד.

* סן אנטוניו ניצחה את משחקה ה-36 ברציפות בבית, והיא רחוקה ניצחון אחד בלבד מהשוואת פתיחת העונה הביתית הטובה בתולדות ה-NBA, השייכת לשיקגו של 1995/96 (0:37).

* על אף ההפסד הדרמטי ליוטה, השורה הסטטיסטית של ג'יימס הארדן לא רעה בכלל: 26 נקודות, 7 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-8 חטיפות. האחרון שרשם שורה סטטיסטית דומה: קלייד דרקסלר, בנובמבר 1996.

* קריסטאפס פורזינגיס השווה את שיא הקריירה שלו וציין דאבל-דאבל ראשון מאז ה-7 בפברואר, עם 29 ו-10 ריבאונדים.

* הלטבי אף פספס בנקודה הזדמנות להפוך לרוקי הראשון של הניקס מאז פטריק יואינג עם לפחות 30 ו-10.

* אטלנטה קבעה שיא עונתי מבחינתה של 17 קליעות מחוץ לקשת, ו-42 זריקות מחוץ לקשת מול וושינגטון.

* לראשונה מאז בראד סטיבנס הגיע, הבטיחה בוסטון שתסיים עם מאזן של לפחות 50 אחוזי הצלחה.

* עד הלילה, לטורונטו היה רצף של 33 ניצחונות כשעצרו את היריבות על 100 נקודות או פחות.

* אייזאה תומאס רשם משחק 11 ברציפות של 20 נקודות או יותר.

* לעומתו, התקופה הרעה של מרכוס סמארט נמשכה, ובששת המשחקים האחרונים שלו הוא עומד על 16 מ-62 מהשדה.

* ניקולה מירוטיץ' הפציץ שיא קריירה של 35 נקודות, עם 9 מ-13 מחוץ לקשת.

שחקן סן אנטוניו ספרס קוואי לאונרד. AP
הפציעה לא חמורה. קוואי/AP

התגובות

* תשעה ניצחונות, זה כל מה שחסר לגולדן סטייט כדי לשבור את השיא של שיקגו. "כבר אמרתי לכל אורך הדרך שהמשימה שלנו היא להבטיח את המקום הראשון", אמר סטיב קר. "זה מאוד חשוב עבורנו, ועוד לא הגענו לשם. השיא די מפתה. השחקנים הם אלה שישיגו אותו, לא המועדון, אז ברור שיש להם חלק גדול במה שיקרה עד סוף העונה. האם כמה שחקנים שלנו זקוקים לקצת מנוחה? סביר להניח, אבל לא אעשה את זה במחיר של הפסדים ואולי הפסד של המקום הראשון במערב".

* קוואי לאונרד השווה את שיא הקריירה שלו עם 32 נקודות בניצחון הקליל על מיאמי, אך נאלץ לנטוש לחדר ההלבשה באמצע הרבע השלישי, לאחר שספג ברכיה מאמררה סטודמאייר ברבע השני, ואז חבטה מג'סטיס ווינסלו ברבע השלישי. "זו רק חבלה בירך", אמר גרג פופוביץ'. "אם היינו מחזירים אותו לפרקט זה לא היה הגיוני". טוני פארקר אמר שבמקרים כאלה, בדרך כלל השחקן הפצוע זוכה למנוחה של יומיים או שלושה.

* שיקגו הפסידה לניקס, במשחק בו ג'ימי באטלר קלע שבע נקודות בלבד: "אני יודע שזה משחק קבוצתי, אבל אם השחקנים הכי טובים שלך לא עושים מה שהם צריכים, זה מה שקורה. זה מעציב. אני משחק עלוב. החברים שלי לקבוצה לא יגידו את זה, המאמנים לא יגידו את זה, אבל אני ריאליסט. אם אמשיך לשחק ככה, אפגע בקבוצה שלי".

* לברון ג'יימס היה מרוצה מאוד מיכולת קבוצתו בניצחון 104:113 על מילווקי: "כדורסל מצוין, כולם שיחקו בקצב מצוין, הכדור זז, וזה פשוט משחק טוב". על הציטוטים שלו ל"בליצ'ר ריפורט", לפיהם ישמח לשתף פעולה עם דויין וייד, כרמלו אנתוני וכריס פול, אמר קינג ג'יימס: "זה בהחלט יהיה מגניב אם זה יקרה, אבל אני לא יודע כמה זה ריאלי. זה אפילו לא עניין של ספורט, זה להיות ליד חבר'ה שאתה לא צריך לדבר איתם, אתה ישר מבין. יש לנו היסטוריה. האם זה יכול לקרות? אני לא יודע, אבל זה יכול להיות מגניב".

לברון עורר בתקופה האחרונה כמה סערות. אומנם קטנות יחסית, אבל כל סערה שקינג ג'יימס מחולל בקליבלנד הופכת לגדולה בצורה לא פרופורציונלית. בין היתר, לברון הפסיק לעקוב אחרי חשבון הטוויטר והאינסטגרם של הקאבס ובמהלך הפסקת המשחק בו הובסה קליבלנד בשבת אצל מיאמי ב-21 הפרש, הוא נצפה משוחח ארוכות עם דוויין וייד, אותו גם ביקר באופן מסתורי לאחרונה. אם כל זה לא מספיק, הגיעו אותם ציטוטים אתמול ל"בליצ'ר".

ג'ו וראדון, מה"קליבלנד.קום", כתב היום כי שניים מהבכירים בקליבלנד, המאמן טיירון לו והג'נרל מנג'ר דייויד גריפין, קיימו עם לברון שיחות אישיות ודרשו ממנו תשובות לגבי ההתנהגות המשונה שלו בתקופה האחרונה. ורדון כתב: "גריפין החליף את המאמן הקודם דיוויד בלאט בטיירון לו בין היתר כי הוא ציפה מלברון לקחת יותר אחריות על המצב. לברון מבין את זה והשיחה ביניהם הייתה על זה".

לו סיפר לעיתונאים שלברון התנצל בפניו על ההתנהגות שלו ביום שבת במהלך מחצית המשחק מול ההיט והוסיף כי השיחה בין גריפין ללברון הייתה חיובית ופרודוקטיבית: "אמרתי ללברון שההתנהגות שלו מעבירה מסר לא טוב לשאר החברים בקבוצה. אמרתי לו שאנחנו לא יכולים לקבל דבר כזה. אנחנו בפיגור והוא המנהיג שלנו ואני, בתור אדם תחרותי, לא אהבתי את זה. שוחחנו ארוכות על הנושא והכל היה בסדר. הוא הבין, התנצל ושיחק מצוין מול מילווקי".

עוד באותו נושא

סן אנטוניו וגולדן סטייט עשו צעד נוסף אל עבר שיאים היסטוריים

לכתבה המלאה
שחקן שיקגו בולס ג'ימי באטלר. רויטרס
שפל. באטלר/רויטרס

לברון, כמו כל כוכב ספורט ברמה עולמית, הוא דמות שנויה במחלוקת. בין רבבות מעריציו ניתן למצוא גם לא מעט אנשים שלא ממש מחבבים אותו, כמובן שזה לא ככה מהיום ורק בגלל הפרשות האחרונות בהן היה מעורב. לברון צבר במהלך הקריירה שלו פרסום שלילי ושונאים במעברו מקליבלנד למיאמי, ובחזרה לקאבס, ובלי קשר כמובן שאף ספורטאי לא יכול להיות אהוב על ידי כולם. 'sbnation' בדקו ומצאו כי שמו של השחקן, שמתחיל ב-לה, שמשמעו 'ה-' (ה' הידיעה), הוא כלי משחק פשוט עבור אלה שמחפשים לרדת, להעליב או להקניט את הכוכב.

מדובר בתחקיר רציני ומקיף באופן מפתיע, אשר על פי האתר האמריקאי לקח מספר שעות, ובו נאספו מהטוויטר 142 כינויים, או יותר נכון שמות גנאי, שהמציאו גולשים תוך שימוש בשם, והחלפת חלקו השני ('ברון') במילה אחרת. הגולשים אפילו לא בוחרים במילה שתתחרז עם 'ברון' או תישמע דומה, העיקר הוא השימוש ב'לה' לפניה שמבהיר על מי בעצם מדובר. והתוצאה? די משעשעת.

מקבץ קטן של דוגמאות לתופעה:

עדכון ראשון 10:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully