וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: משחק הידידות בין בלגיה לפורטוגל הועבר ללייריה

מתקפת הטרור בבריסל גרמה להעתקתו של המשחק הבינלאומי המסקרן מבלגיה לעיר הפורטוגלית. חלוץ אנדרלכט מתיאס סוארס כבר הודיע: "אעזוב את בלגיה למען ביטחון משפחתי"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

פיגועי התופת הקטלניים שהרעידו אתמול (שלישי) את בלגיה גרמו להעתקתו של משחק הידידות בו הייתה אמורה בלגיה לארח את פורטוגל ב-29 בחודש לעיר לירייה שבפורטוגל. 34 אנשים נרצחו ועוד עשרות נפצעו בסדרה של פיצוצים קטלניים בשדה התעופה וברכבת בתחתית, ואחרי שבתחילה המשחק שהיה אמור להיערך בבלגיה בוטל, שתי הנבחרות החליטו להעבירו לפורטוגל שתארח אותו ביום חמישי הבא.

כזכור, גם המשחק הקודם שבלגיה הייתה אמורה לקיים בביתה מול ספרד ב-17 בנובמבר בוטל בעקבות מתקפת הטרור בפריס וההתראות לפיגועים נוספים ברחבי בלגיה, התראות שהתממשו אתמול עם פיגוע קטלני במדינה. נכון לעכשיו, לבלגים, שניצחו 1:3 את איטליה במשחק ההכנה היחיד שלהם מאז ה-1:3 על ישראל במוקדמות היורו, לא מתוכננים משחקי הכנה נוספים עד ה-28 במאי אז הם צפויים להתארח אצל שוויץ.

עמדת זיכרון במרכז בריסל, בלגיה. 22 במרץ 2016. AP
עמדת זיכרון בבריסל/AP

כמו כן, באופן טבעי הפיגועים השפיעו גם על הספורטאים הזרים שמשחקים במדינה. היום התראיין מתיאס סוארס, חלוצה הארגנטינאי של אנדרלכט, לערוץ טלוויזיה ספרדי והביע את רצונו לעזוב את הקבוצה הבלגית לאור מתקפת הטרור שפקדה את המדינה אתמול.

סוארס, שמרצה השנה את עונתו השמינית במועדון ורשם 172 הופעות, אמר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: "אחרי מה שקרה בפריס כולם השתנו. אתה לא רואה הרבה אנשים ברחובות או במרכזי הקניות. אנשים בקושי יוצאים החוצה משום שכולם מפחדים. בבריסל יש לנו שכונה שיש בה הרבה ג'יהאדיסטים ואנשים שמעורבים בדברים הנוראיים הללו. לצערי, כולנו ידענו שדברים כאלו יכולים לקרות".

סוארס דיבר על ההחלטה שלו לעזוב ואמר: "זה לא בגלל המדינה, שהיא מדהימה. אני אוהב את בלגיה והאנשים פה, אבל דיברתי עם אשתי והסוכן שלי ולמען הביטחון של משפחתי החלטתי לעזוב ביוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully